Duikforum Duikforum Medisch Inschrijven PFO onderzoek

• Inschrijven PFO onderzoek

Lazy Charles reageerde 15 jaar, 6 maanden geleden 11 Leden · 32 Berichten
  • Walter

Lid
    24 december 2004 om 08:38

Iedereen die mee wil doen stuur me een mail met naam en toenaam.
    Ik hou een lijst bij en contacteer Peter Germonpre om concreet af te spreken (ook ivm aantal deelnemers). De eersten zullen er zeker bij zijn.
    Vermoedelijk zal het donderdag 3 februari ’s namiddags doorgaan.
    En zoals ik dat hier al begin te kennen : ze zullen misschien een week moeten voorzien … šŸ˜‰

Een mailtje dus om je in te schrijven.

grtz,

Walter.

• Walter

Lid
    24 december 2004 om 09:10

Ja, voor die die niet hebben gevolgd, kijk ook eens in Jacky’s topic “PFO onderzoek” of http://zoekertjes.duiken.be/topicdetail.aspx?id=56684&forumid=0&CurrentPage=1&newlist=1

grtz,

Walter.

• pyjamaduiker

Lid
    24 december 2004 om 12:49

verstuurd

• badeendje

Lid
    24 december 2004 om 12:54

’t zelfde

• Jenn

Lid
    24 december 2004 om 13:05

Ook verstuurd.

• Walter

Lid
    24 december 2004 om 13:21

Concreet :

De namiddag van donderdag 3 februari wordt voor ons vrijgehouden.
    Afspraak om 13.00 uur, een klein uurtje uitleg over PFO, de carotis doppler studie en wat discussie, nadien wordt iedereen “in serie” getest.
    Er kunnen 10 (max 11) kandidaten gescreend worden. Er zal dus eventueel een extra sessie moeten worden ingelast op een latere datum die dan nog moet worden afgesproken.
    Iedereen die zich bij mij inschrijft krijgt stuur ik een formulier terug met een korte uitleg en onderaan een vak waarin je je toestemming geeft voor deelanme aan dit onderzoek (wordt ondertekend afgegeven).
    Indien je dit formulier niet binnen een aannemelijke tijd zou ontvangen : stuur dan nog eens een mail naar hetzelfde adres met skynet.be achter de ‘@’
    Ik heb een spamfilter staan waarin alle hot- en mail adressen worden weggekieperd, ik zal dat afzetten want ik heb de indruk dat er nog al wat hotmail adressen gebruikt worden op zoekertjes … en die mails wil ik nu net niet missen.

@anemona : Waarschijnlijk zal Menno Gaastra in de loop van volgend jaar vermoedelijk in de buurt van Amsterdam ook zo een onderzoek opstarten. Dus de Nederlandse kandidaten kunnen dan daar terecht. Zij die zich echter niet kunnen inhouden … Broekzele is niet zo heel erg ver weg.

grtz,

Walter.

• anemona

Lid
    24 december 2004 om 13:47

Ah mooi Walter…ik lees het hier tzt dan nog wel ?

• Walter

Lid
    24 december 2004 om 16:56

Irene, Ik weet niet of ik dat zo direct zal te weten komen. Ik vermoed dat Menno daar te zijner tijd wel voldoende ruchtbaarheid zal aan geven.

grtz,

Walter.

• Walter

Lid
    27 december 2004 om 09:55

Een onduidelijkheid wegwerken : het document dat je toegestuurd krijgt, breng je ondertekend mee.

grtz,

Walter.

• Walter

Lid
    28 december 2004 om 09:35

En we zijn al met 6 (zes) …

• Walter

Lid
    3 januari 2005 om 10:46

Allez mannen en vrouwen : nog altijd met 6 (zes)

• Walter

Lid
    10 januari 2005 om 15:35

Nog altijd 4 plaatsen vrij !

• Martin

Lid
    11 januari 2005 om 07:37

Nog 3.

Ik stuur je een mailtje, Walter.

Martin

• Walter

Lid
    31 januari 2005 om 14:25

We zijn nu met 8 … en er kunnen er dus nog 2 bij !
    Stuur me een mailtje als je er nog bij wil !

Walter.

• blue

Lid
    31 januari 2005 om 14:39

wat houdt dat dan juist in?

• badeendje

Lid
    31 januari 2005 om 14:52

Walter,

zou je mij dat formulier met die toestemming tot deelname aan dat onderzoek eens willen doorsturen aub? ik heb dat niet ontvangen.

thx,
    Mark

• Jacky Shark

Lid
    31 januari 2005 om 16:40

Blue kijk even naar de posts gedateerd 24/12…nrm gezien zul je de nodige inlichtingen kunnen vinder…

• Lazy Charles

Lid
    3 februari 2005 om 10:37

nog even enkele boodschappen doen en dan door naar het verre Brussel, tot straks

• Jenn

Lid
    3 februari 2005 om 11:47

jep, tot straks.

• duikprinsesje

Lid
    3 februari 2005 om 17:29

en hoe was het onderzoek???

• Walter

Lid
    3 februari 2005 om 18:39

Voila …. da was het.

We waren met zijn negenen en hebben het allemaal overleefd.
    Het was zeer leerrijk en op een prikje na (verzacht met wat muziek), hebben we er eigenlijk geen last van gehad.
    Ik (en de anderen met mij denk ik tenminste), hebben in ieder geval het gevoel iets gedaan te hebben voor de duikgemeenschap.
    Dit is een onderzoek dat waarschijnlijk weer een blinde vlek zal wegwerken en zo aan iedereen ten goede zal komen.

Ik heb er een aantal foto’s van gemaakt en zal die een dezer eens op het net zetten.
    Diegenen die alsnog mochten besluiten om deel te willen nemen aan die studie : aarzel niet !
    Ze wachten er op !
    Stuur een mail naar Dr Germonpre of bel hem. Hij zal er blij mee zijn !

Dr Peter Germonpre, MD
    Centre for Hyperbaric Oxygen Therapy
    Military Hospital Brussels – Belgium
    Tel +32 2 264 48 68
    Fax +32 2 264 48 61
    peter.germonpre@mil.be

Doen ! Niet wachten. En neem wat duikende vrienden mee.

mvg,

Walter.

• Lazy Charles

Lid
    3 februari 2005 om 18:47

Inderdaad, hoe meer mensen men kan screenen hoe correcter de resultaten te interpreteren zullen zijn.
    Denk er even aan dat wij genieten van de inspanningen van de vorige generaties en dat de volgende generatie dan weer recht heeft op onze kleine inspanningen.
    En dat prikje, dat heb ik zelf niet eens gevoeld, mogelijk heb ik dan toch een olifantenvel :-))

• Jacky Shark

Lid
    3 februari 2005 om 19:24

Omdat ik een schuurpapierhuid heb gekregen van mijn mama, heb ik van dat geprik niks gevoeld
    Ja hoor allemaal: DOEN gewoon, nie bang zijn omwil van…
    Enne een zeer zeer leerzame dag geweest, en zo fier als een pauw!!!
    En als beloning mogen we van Dr Peter nog minstens 5 jaar verder duiken…
    Toen ik dat zei tegen Astrid riep ze: AMAI!!!

• dennisv

Lid
    3 februari 2005 om 19:56

wat moest er gedaan / getest worden ?

• Jacky Shark

Lid
    3 februari 2005 om 20:12

dennisv,
    ge krijg eerst een uitleg door Dr Germonpre gegeven over het ontstaan van N2 bellen, de geschiedenis van de eerste onderzoeken ivm DCS en anderen statistieken, zoals bvb: hoeveel duiken per jaar in BelgiĆ« alleen, hoeveel DCS (1/40.000 duiken)…fouten tg tabellen,te snel stijgen,deco duiken enz…dan binnen de veiligheidscurve duiken: ook en aantal DCS!!!
    zou dit te wijten zijn aan een PFO ? het onderzoek loopt niet alleen in BelgiĆ« hoor maar bijna overal in de wereld…bij ons wensen de onderzoekers een 4000 tot 5000 vrijwilligers onderzoeken of tussen deze groep duikers sommigen een PFO hebben ja dan niet.(30% ja)…
    Tot nu toe zijn er 800 geweest die dit hebben laten doen, waarvan ik, en ik voel me heel goed mee, mentaal en fysiek. Deze onderzoek is: een infus(in de rechterarm)met een vloeistof en er wordt geluisterd thv je halsslagader of een “geruis” is ts je linker en rechter hart.
    De bedoeling is daarna: verder normaal duiken. Als je wil verder meehelpen aan dit ongevaar
    lijk en pijnloze en leerzame onderzoek, kun je altijd mailen bij Dr Germonpre P.
    Een knappe gast.

• Lazy Charles

Lid
    3 februari 2005 om 20:13

Ge krijgt een uitleg, ge krijgt een naaldje in je arm, ze laten je wat muziek horen en ondertussen moet je enkele keren je adem 10sec inhouden terwijl je je buikspieren opspant en dan plots alles loslaat. Ze pakken dat naaldje weg, plakken dat gaatje dicht ,je wordt bedankt en mag beschikken.
    Ik denk dat dit zo wat de synthese is van deze middag.
    En vermits je met een groep bent is het natuurlik gezellig. (voor de gevaarlijke en de pijnlijke onderzoeken gebruiken ze militaire chinese vrijwilligers :-)))

• Jenn

Lid
    3 februari 2005 om 20:15

Het was inderdaad leerrijk.

• Jacky Shark

Lid
    3 februari 2005 om 20:25

Idd Jenn, leerrijk en niet leerzaam…een goed verlof toegewenst aan jullie drieĆ«en.
    ( NEEM EEN ZAK KNAUFF MEE)…voor in het geval van!!!

• Jenn

Lid
    3 februari 2005 om 21:07

??

• Lazy Charles

Lid
    4 februari 2005 om 13:52

Ik denk dat em bedoeld “kom NIET met de gipsvlucht terug”

• Walter

Lid
    8 februari 2005 om 18:03

Het is er dan toch van gekomen : hier staan de foto’s http://www.mijnalbum.nl/fotoalbum.php?m=fto&a=1&id=136054&key=8L7HYRSI

mvg,

Walter.

• Lazy Charles

Lid
    8 februari 2005 om 18:17

Even het naaldje vergeten Walter?

Log in om te reageren.

Oorspronkelijk bericht
0 van 0 berichten Juni 2018
Nu