Duikforum Duikforum Medisch Opgelet

• Opgelet

SVp reageerde 6 maanden, 1 week geleden 4 Leden · 5 Berichten
  • roger

Lid
    21 april 2020 om 11:51

https://www.duikersgids.nl/actueel/oostenrijkse-arts-ontdekt-blijvende-longschade-bij-sportduikers-na-corona

Lijkt mij een ernstige waarschuwing. Longinfecties als Covid veroorzaken bullae.
    Bullae betekenen een absolute NO DIVE.

• SVp

Lid
    21 april 2020 om 14:44

Ook DAT nog !
    Extra reden om in mijn kot te blijven …

• Cthulhu

Lid
    21 april 2020 om 17:47

Amaai! Dus ook bij lichte symptomen heb je prijs. Ik hoop dat er niet te veel duikcarrières zo beëindigd worden.

• wendy

Lid
    21 april 2020 om 19:29

voor wie goesting heeft om te lezen:

dit:

“The coronavirus attacks lung cells that make surfactant. This substance helps the air sacs in the lungs stay open between breaths and is critical to normal lung function. As the inflammation from Covid pneumonia starts, it causes the air sacs to collapse, and oxygen levels fall. Yet the lungs initially remain “compliant,” not yet stiff or heavy with fluid. This means patients can still expel carbon dioxide — and without a buildup of carbon dioxide, patients do not feel short of breath.”  

en ook:
    There is a way we could identify more patients who have Covid pneumonia sooner and treat them more effectively — and it would not require waiting for a coronavirus test at a hospital or doctor’s office. It requires detecting silent hypoxia early through a common medical device that can be purchased without a prescription at most pharmacies: a pulse oximeter.

• SVp

Lid
    22 april 2020 om 10:21

Dat is wel een ander effect dan wat Roger voor waarschuwt.
    Het jouwe speelt zich af tijdens het doormaken van de ziekte.
    De bullae waar het bij Roger over gaat is een blijvend letsel.

Ook interessante info op http://www.sbmhs.be/2020%200412%20Position%20of%20the%20BVOOG.pdf

Log in om te reageren.

Oorspronkelijk bericht
0 van 0 berichten Juni 2018
Nu