Duikforum Duikforum Materiaalbespreking Duikbril met correctieglazen

• Duikbril met correctieglazen

• Kirby Morgan

Lid
    12 maart 2020 om 12:42

Weet iemand of het ook mogelijk is om multifocale (dus niet bifocale) glazen in een duikbril te plaatsen?

Iemand een tip of een adres???

KirbyM

• Lazy Charles

Lid
    12 maart 2020 om 19:37

waarschijnlijk kan dat wel maar wat het resultaat zal je moeten afwachten

• Kirby Morgan

Lid
    15 juni 2020 om 23:40

Eindelijk mijn nieuwe duikbril….. met multifocale glazen. Blijkbaar onbekend in België want menig optiekers fronsten de wenkbrauwen wanneer de vraag gesteld werd. Met dank aan SCUBASHOP PITTEM. Zij hebben het voor mekaar gekregen. 👌👌👌……

• DivingPinguin

Lid
    16 juni 2020 om 15:08

Mag ik weten wat je er ongeveer voor betaald hebt?

• Kirby Morgan

Lid
      26 juni 2020 om 09:38

Hallo DivingPinguin, de bril is een Mares X Vision, daarvoor heb ik 37€ betaald. Met deze bril ben ik naar ScubaShop Pittem getrokken. En deze hebben hem (na het nemen van een aantal referentiepunten) opgestuurd naar ergens in Duitsland waar ze de correctieglazen in geplakt hebben. Daarvoor heb ik 450€ betaald. Na +/- 3 weken had ik de bril terug. Ik heb er inmiddels al mee gedoken en het is super. Mijn DC is een Galileo Luna en ik kan terug de kleine cijfertjes lezen. Let wel indien je dit zou doen geef dan ook een kopie van het voorschrift van de oogarts mee. De correctielenzen omvatten nagenoeg de hele oppervlakte van de originele glazen. Het zijn multifocale glazen en geen bi focale!!!!!

• Dit antwoord is$ s gewijzigd door$ s.
  • BrS

Lid
    24 juni 2020 om 09:16
    • Kirby Morgan

Lid
      26 juni 2020 om 09:41

Volgens ik op hun site kon lezen is het enkel bi focale lenzen en geen multifocale (traploos overvloeiend).

Log in om te reageren.

Oorspronkelijk bericht
0 van 0 berichten Juni 2018
Nu