Duikforum Duikforum Materiaalbespreking Droogpak seaskin

• Droogpak seaskin

Luc Dupas reageerde 3 maanden geleden 5 Leden · 19 Berichten
  • wimv

Lid
    28 februari 2020 om 14:18

Op basis van rondvraag en positieve reviews bestelde ik onlangs een seaskin trilaminaat droogpak met telescopisch torso en frontrits.
    Qua pasvorm zit het goed zodra ik het pak effectief aanheb maar…
    Aan-en uitdoen van het droogpak is gewoon een ramp. Aan weerszijden van de rits is er enorm veel torsie. Binnen de kortste keren gaat de rits ongetwijfeld kapot.
    De opening is volgens mij gewoon te klein en bijgevolg de rits veel te kort.
    De afgelopen maand heb ik al diverse mails gestuurd met verklarende video’s en foto’s maar van seaskin is er weinig respons. Als ze dan al antwoorden is het zeker niet probleemoplossend. Zelfs een telefoontje leverde niets op behalve het antwoord dat het zeer druk was bij hen.

Ps : het pak komt overeen met de maat ML (1,78m en 80kg). De rits heeft een lengte van 73 cm.

Vraag : zijn er nog mensen die het afgelopen jaar soortgelijke problemen hebben gehad met seaskin (aan/uitdoen van het pak en/of klantenservice)?

Wim

• snoopy

Lid
    29 februari 2020 om 00:03

Een droogpak met frontrits is inderdaad wat omslachtiger,dan een rugrits.
    Aantrekken droogpak: eerst linkerarm ,dan rechterarm en dan hoofd.
    Uitrekken droogpak : eerst hoofd daarna rechterarm en daarna linkerarm.
    Mogelijks is het pak in de schouders te klein?

• Luc Dupas

Lid
    29 februari 2020 om 03:19

Rechtstreeks uit een handleiding van DUI…

Seaskin: ik ken verschillende mensen met een Seaskin (trilam, frontrits, telescopische torso) en die zijn allemaal supercontent van hun op maat gemaakt pak “for no money” en hebben dat probleem met in/uit hun pak te geraken niet.

• Wowo

Lid
    29 februari 2020 om 15:01

ik heb vorig jaar een seaskin besteld, teruggestuurd omdat ik er gewoon letterlijk niet in of uitkon, 2de testduik heeft er 2 man mij moeten helpen om me uit de nekseal gesleurd te krijgen omdat deze halverwege mijn voorhoofd bleef steken

na de duik op bijde schouders en bovenarmen squize/blauwe plekken van zo hard te moeten wringen om het pak te laten doen wat ik wou …

teruggestuurd naar seaskin, 4 maand moeten wachten voordat men pak terugwas, telescoop van laten maken (en dik betalen, fuck garantie zeggen ze daar)

1 duik mee gedaan toen, en dan beginnen mailen dat het probleem er totaal niet mee opgelost was, dat het pak gewoon verkeerd gemaakt was, veeeeeel te smal op de heupen en de schouders

ik heb na een goeie maand klachtenmails te sturen, eindelijk dan iemand te pakken gekregen die heeft ingestemd om mijn pak terug te betalen

wel een dikke 120euro kwijt aan verzendingen, maar kom, beter wat geld kwijt dan een niet passend pak te hebben dacht ik

Dus ja, ik ken het probleem, en raad deze pakken aan niemand meer aan

trouwens ook al 2 seaskins van buddy’s moeten plakken: na 5jaar de naden die loskomen, en het andere pak na 3jaar letterlijk doorgeschuurd op het kruis, was naar het schijnt niet zo aangenaam duiken meer šŸ˜€

• Luc Dupas

Lid
    29 februari 2020 om 20:48

Wowo schreef:
    dat het pak gewoon verkeerd gemaakt was, veeeeeel te smal op de heupen en de schouders

Daar hoeven toch helemaal geen maand klachtenmails voor te zijn he… ge hebt uw maten doorgegeven incl. die van heupen en schoudersā€¦ en dan meet ge toch direct ook diezelfde plaatsen van het pak, en als die maten niet overeenkomen is het pak verkeerd gemaakt, daar kan geen enkele discussie over zijnā€¦ en als die maten overeenkomen dan is er een fout gebeurd bij de opmeten en daar kan dan ook geen enkele discussie over zijn.

• snoopy

Lid
    29 februari 2020 om 21:42

moraal van het verhaal; koop steeds je droogpak bij een plaatselijke goede duikwinkel.Goeie koop is meestal dure koop.Die mensen meten je maatpak GOED op waarbij je je dikste onderpak moet aandoen en dan de maten meten.Velen meten met de merkmaattabellen de maten zonder onderpak en dan beginnen de problemen wanneer je met een dik onderpak moet duiken want dan is het spelleke te klein.

• Wowo

Lid
    1 maart 2020 om 02:00

Luc Dupas schreef:

Wowo schreef:
    dat het pak gewoon verkeerd gemaakt was, veeeeeel te smal op de heupen en de schouders

Daar hoeven toch helemaal geen maand klachtenmails voor te zijn he… ge hebt uw maten doorgegeven incl. die van heupen en schoudersā€¦ en dan meet ge toch direct ook diezelfde plaatsen van het pak, en als die maten niet overeenkomen is het pak verkeerd gemaakt, daar kan geen enkele discussie over zijnā€¦ en als die maten overeenkomen dan is er een fout gebeurd bij de opmeten en daar kan dan ook geen enkele discussie over zijn.

Zo simpel zou het idd moeten zijn, maar jij hebt duidelijk nog niet met seaskin gemaild

Het beste antwoord bij mij was dat ik het pak volledig moest volspuiten met talkpoeder en dat het dan perfect ging passen ??

• Luc Dupas

Lid
    1 maart 2020 om 02:20

snoopy schreef:
    moraal van het verhaal; koop steeds je droogpak bij een plaatselijke goede duikwinkel.Goeie koop is meestal dure koop.Die mensen meten je maatpak GOED op waarbij je je dikste onderpak moet aandoen en dan de maten meten.Velen meten met de merkmaattabellen de maten zonder onderpak en dan beginnen de problemen wanneer je met een dik onderpak moet duiken want dan is het spelleke te klein.

Het is inderdaad bij een maatpak ABSOLUUT belangrijk dat de opmetingen helemaal correct gebeuren, en dat is niet iets wat ge even zelf doet maar ge moet dat door iemand anders, en op de juiste manier, laten doen in alle nodige detail en met alle mogelijke zorg!
    Zie vb. http://www.seaskin.co.uk/acatalog/How_to_Measure_for_a_drysuit.html waar dat met de nodige uitleg en foto’s wordt uitgelegd in het geval van Seaskin.
    En bovenop, inderdaad het onderpak is ook heel belangrijk, en daarom dat Seaskin bij de bestelling de mogelijkheid/optie voorziet om aan te geven of ge een dun, of een dik (vb. genre Weezle Extreme en aanverwante) onderpak gaat gebruiken en dan voorzien zij nog een extra marge bovenop.

• Luc Dupas

Lid
    1 maart 2020 om 02:22

Wowo schreef:
    Zo simpel zou het idd moeten zijn, maar jij hebt duidelijk nog niet met seaskin gemaild

Het beste antwoord bij mij was dat ik het pak volledig moest volspuiten met talkpoeder en dat het dan perfect ging passen ??

En om terug te komen op mijn vraag: was het pak inderdaad gemaakt volgens de maten die gijzelf had doorgegeven (en had ge ook aangevinkt dat ge eventueel met een dik onderpak zou gaan duiken), en in dat geval had ge niet de juiste maten opgegevenā€¦
    Of klopten de maten van het pak niet met de gegevens die ge had doorgegeven en dan helpt talk en aanverwante uiteraard totaal niet he.

• wimv

Lid
    1 maart 2020 om 08:41

Ik ken het belang van correct opmeten en ik heb dit drie keer gecheckt alvorens mijn bestelling te plaatsen.

Zodra ik het pak aan heb, past het goed dus de opmetingen lijken in orde. Het probleem is het aan- en uittrekken van het pak. De opening (en bijgevolg rits) zijn gewoon te klein.

In theorie zou er dus geen probleem/discussie mogen zijn maar ik ben nu al meer dan een maand mails aan het sturen maar er komt geen nuttige respons op !

Ik hou mijn hart al vast voor het antwoord waarin ze de verantwoordelijkheid ontlopen of ontkennen…

• snoopy

Lid
    1 maart 2020 om 10:05

@ wimv enkele vragen:

* Wat is je gestalte en gewicht ?
    * Heb je gemeten met een dik onderpak aan (400 gr winterperiode)of het onderpak wat je nu gebruikt (je kunt ook drie keer verkeerd gemeten hebben he?) Het JUIST meten van een droogpak kunnen de meeste mensen NIET.
    * Heb je het pak aangedaan zoals aangewezen ?
    * Pak is volgens mij veel te klein aan schouders en buik.
    * Ik laat in het midden of jij het verkeerd heb gemeten of de fabrikant het verkeerd heeft gefabriceerd.
    * In de praktijk komt het erop neer dat je niks terugkrijgt van de fabrikant en je het droogpak maar moet verkopen aan de helft van de prijs (zeker maatpakken) zoals er zovele tweedehands tekoop staan (miskopen)

• wimv

Lid
    1 maart 2020 om 12:47

Ik apprecieer dat jullie antwoorden met de beste bedoelingen en dat jullie proberen in te schatten wat er kan schelen maar het is niet nodig om nog verdere speculaties te doen of vragen te stellen over MIJN aandeel in deze zaak.
    Ik heb alles gedaan volgens de instructies van de fabrikant : zowel het opmeten als het aan- en uittrekken ! Volgens hun manual moet je zelfs eerst je RECHTER arm in de mouw steken en dan pas je linkermouw bij het aantrekken van het pak. Dat gaat uiteraard van geen kanten.

Ik ben enkel nog op zoek naar berichten van anderen die hetzelfde probleem hebben met hun SEASKIN pak of met de fabrikant in het algemeen.

Wim

• Wowo

Lid
    1 maart 2020 om 15:20

Luc Dupas schreef:
    [quote]Wowo schreef:
    En om terug te komen op mijn vraag: was het pak inderdaad gemaakt volgens de maten die gijzelf had doorgegeven (en had ge ook aangevinkt dat ge eventueel met een dik onderpak zou gaan duiken), en in dat geval had ge niet de juiste maten opgegevenā€¦
    Of klopten de maten van het pak niet met de gegevens die ge had doorgegeven en dan helpt talk en aanverwante uiteraard totaal niet he.

Om hierop te antwoorden: het pak was gemaakt naar de maten die ik opgegeven had, door 2 verschillende mensen 3maal opgemeten, 100% volgens de foto’s en video door seaskin opgegeven hoe dit moest. De 3 verschillende metingen zat maximum 5mm verschil op, waarna ik al de grootste maten heb doorgegeven naar seaskin.
    En aanduiden dat ik met een dik onderpak duik ? Neen, want ik duik met het onderpak van seaskin zelf.
    Dit is ook commentaar van seaskin geweest dat het aan het onderpak ging liggen, tot ik hun de bestelbon van men onderpak op maat van hun eigen doorstuurde, en toen kon er plots gepraat worden over een refund, omdat ze toen echt wel moesten toegeven dat hun snit gewoon niet correct was.
    Als ze nog ergens 1 poot hadden om op te staan, hadden ze me nooit een volledige refund gegeven

• Luc Dupas

Lid
    1 maart 2020 om 15:53

wimv schreef:
    De opening (en bijgevolg rits) zijn gewoon te klein.

73cm is wel een belachelijk korte rits Wim… bij mijn trilam droogpakken met frontrits en telescopische torso zitten ritsen van 90cm lengte (ik heb wel XXXL-pakken, mogelijks maakt dat wel een verschil).

• wimv

Lid
    1 maart 2020 om 17:00

We gaan er nog komen denk ik šŸ™‚

betreffende het opmeten staat op de website van Seaskin : “Wear normal indoor clothes and remove shoes”.

• Angus

Lid
    1 maart 2020 om 20:53

73cm lijkt me inderdaad veel te kort. Bij mij is het ook eentje van 90cm.

• wimv

Lid
    2 maart 2020 om 09:24

Er lijkt schot in de zaak te komen. Het helpt precies als je de leidinggevenden in CC van je mails zet. Pak dient opgestuurd te worden.

• wimv

Lid
    30 maart 2020 om 18:39

droogpak op 06/03 opgestuurd naar Seaskin en vandaag was het al terug thuis. Onder garantie werd een langere (83cm) rits geplaatst. Heb het pak in de tuin al eens aan- en uitgetrokken en alles gaat vlot nu. Het helpt inderdaad als je in een bedrijf de juiste personen kunt aanspreken. Service correct nu.

• Luc Dupas

Lid
    30 maart 2020 om 20:12

Prima nieuws Wim! Nu alleen nog wachten tot ge ergens kunt/moogt duiken natuurlijk…

Log in om te reageren.

Oorspronkelijk bericht
0 van 0 berichten Juni 2018
Nu

happy holidays

Voeg duikstek toe