Duikforum Duikforum Discussie / Algemeen Carbon flessen

• Carbon flessen

polleke reageerde 6 maanden, 3 weken geleden 7 Leden · 10 Berichten
  • krize

Lid
    16 januari 2020 om 12:22

Ik heb laats van iemand gehoord dat “men” aan een voorstel aan het werk is om tegen 2020 carbon flessen te verbieden voor recreatief gebruik. Het zou enkel nog mogen voor profesioneel gebruik. Laten keuren van een carbon fles zou dus niet meer kunnen als pariculier.
    Blijkbaar als je in Frankrijk gaat duiken zouden ze op sommige plaatsen ook al geen carbon flessen meer willen vullen.
    Heeft iemand daar al iets van gehoord of meer info over ?

• krize

Lid
    16 januari 2020 om 12:41

foutje, het zou 2022 zijn

• Dedjutoch

Lid
    16 januari 2020 om 15:25

Ik duik al jaren met carbon flessen. Nog niets over gehoord… Ik volg effe mee!

• floere

Lid
    16 januari 2020 om 15:27

En wat is het verschil tussen recreatief en pro?
    Blijft nog steeds een carbon fles??.

• krize

Lid
    17 januari 2020 om 09:07

Dat is een beetje zoals bij onkruidverdelger die tegenwoordig enkel door profesionele tuinaanleggers mag gebruikt worden. Is dat dan minder giftig dan dat een particulier dat gebruik ? Meestal zeker niet want die gebruiken veel straffer product dan wat een particulier kon kopen.

• Luc Dupas

Lid
    17 januari 2020 om 12:36

Heeft iemand ergens een concrete link naar concrete plannen in die richting want “men” is doorgaans een behoorlijk onbetrouwbare bron van info…

• Angus

Lid
    18 januari 2020 om 12:34

depot van de Ijsfabriek in Zonhoven neemt geen alu- en carbonflessen meer aan om te herkeuren.
    De exacte reden waarom ken ik niet.

• octo bus

Lid
    18 januari 2020 om 13:50

Verleden jaar bij herkeuring bij ijsfabriek werd de schroefdraad van de fles beschadigt tijdens het reinigen zowel bij mijn carbon als enkele stalen. Volgens “hen” lag het probleem bij de carbonfles??? Is dat een reden??? …… Misschien,???

• Dedjutoch

Lid
    18 januari 2020 om 13:59

Dit gaat nu over één keuringsinstantie… Anderen keuren waarschijnlijk wel nog?

• polleke

Lid
    18 januari 2020 om 21:34

beste octo bus, verleden jaar hebben wij bij het keuren van onze club flessen – allen staal – 20 stuks, bij de ijsfabriek ook problemen gehad met de schroefdraad nadien. Met drie flessen pasten de originele kranen van die flessen er niet meer in. Nooit geen fatsoenlijke uitleg gehad, de kosten werden wel terugbetaald. Bij de watersportcentrale in Genk, hebben ze die (licht) beschadigde schroefdraad in de hals kunnen her calibreren. Nu een klein half jaar verder is alles ok. Er waren ook een paar carbons tussen (prive flessen) – daar geen enkel probleem.
    Als je van een bepaalde duikfles de kraan afneemt en diezelfde kraan terug bij die fles wilt indraaien ( niet schroeven ) moet dit met een minimale kracht gebeuren, lukt die niet na 2 of 3 toertjes dan is er iets mis mee en dan door wringen is zeker uit den boze. De saga van de rechte en conische schroefdraad laat ik hier buiten. Ik kan alleen maar besluiten dat er in het ijsfabriek iets mis gegaan is, waardoor wij materiaal problemen gehad hebben.
    Mvg.

Log in om te reageren.

Oorspronkelijk bericht
0 van 0 berichten Juni 2018
Nu