Duikforum Duikforum Discussie / Algemeen Werken als duiker?

• Werken als duiker?

Anoniem reageerde 4 maanden, 2 weken geleden 13 Leden · 30 Berichten
  • Okan

Lid
    12 januari 2020 om 18:05

Beste leden,

Ik ben Okan, 24 jaar en heb een tijdje terug vaak gedoken onder SSI. Ik ben al op vele plaatsen gaan werken maar niets sprak me aan. Nu vraag ik me af of het mogelijk is als duiker te werken? Op de website van SSI stond dat ik niveau 3 ben.

Groet

• Axeldk

Lid
    13 januari 2020 om 21:44
  • Luc Dupas

Lid
    14 januari 2020 om 01:55

Okan schreef:Ik ben Okan, 24 jaar en heb een tijdje terug vaak gedoken onder SSI. Ik ben al op vele plaatsen gaan werken maar niets sprak me aan. Nu vraag ik me af of het mogelijk is als duiker te werken? Op de website van SSI stond dat ik niveau 3 ben.

Wat me intrigeert Okan: bovenwater vond ge werken nergens leuk… wat was daar telkens de reden voor? En waarom denkt ge dat die redenen opeens anders zouden zijn moest ge onderwater als beroepsduiker in-shore of off-shore gaan werken zodat het daar dan wel zou lukken?

• Okan

Lid
    14 januari 2020 om 04:04

Luc Dupas schreef:

Okan schreef:Ik ben Okan, 24 jaar en heb een tijdje terug vaak gedoken onder SSI. Ik ben al op vele plaatsen gaan werken maar niets sprak me aan. Nu vraag ik me af of het mogelijk is als duiker te werken? Op de website van SSI stond dat ik niveau 3 ben.

Wat me intrigeert Okan: bovenwater vond ge werken nergens leuk… wat was daar telkens de reden voor? En waarom denkt ge dat die redenen opeens anders zouden zijn moest ge onderwater als beroepsduiker in-shore of off-shore gaan werken zodat het daar dan wel zou lukken?

Ik zoek adrenaline. Mijn brein opereert het best als het zijn nodige endorfine, dopamine en weet ik nog welke chemische stoffen krijgt die je motiveren om je gat op te heffen en te gaan werken. In mijn geval denk ik dat het zelfstandig onderwater werken me genoeg adrenaline zal geven om tenminste een basis aan mijn carriere te geven. Ik zie duiken niet als iets “saais” en dit is de enige criteria dat ik heb bij het werken. Ik heb geen tolerantie tov saaie jobs. Ik ben magazijnier geweest, verkoper, mederwerker bij ING, unief 2x geprobeerd en hogeschool 1x, afgekeurd geweest bij het leger enz. Ik wil dit bericht niet te lang maken.

Daarmee. Mijn opties geraken uitgedund. Ik weiger ma-vr een 9u-5u carriere te hebben, dat is NIETS voor mij. Ik ben veel blijer en aanweziger bij intensiever maar korter werk.

Groet,

PS: bedankt voor de links Axel

• Wowo

Lid
    14 januari 2020 om 07:09

zet die uitleg vooral niet op je cv

en moest je het nog niet weten, de prof duikers zitteneer op het droge dan effectief onder water, moet je ook goed tegen de verveling kunnen en je aandacht erbij houden om je collega’s bij te staan

• snoopy

Lid
    14 januari 2020 om 08:38

@ Okan : Probeer eens in de politiek te gaan? In het slechtste geval moet je er max 4 jaar ” werken” ttz “aanwezig “zijn en het goed kunnen uitleggen.Het enige wat je dan kan motiveren is je rijkelijke maandwedde en als je niet meer verkozen raakt ga je nog enkele jaren verder worden betaald. Vind het wel TOP dat je eerlijk bent over jezelf.Veel succes !!

• Okan

Lid
    14 januari 2020 om 09:53

snoopy schreef:
    @ Okan : Probeer eens in de politiek te gaan? In het slechtste geval moet je er max 4 jaar ” werken” ttz “aanwezig “zijn en het goed kunnen uitleggen.Het enige wat je dan kan motiveren is je rijkelijke maandwedde en als je niet meer verkozen raakt ga je nog enkele jaren verder worden betaald. Vind het wel TOP dat je eerlijk bent over jezelf.Veel succes !!

Gemeend of niet, bedankt. Als ik hier niet mee eerlijk ben ga ik nooit op een plaats terechtkomen waar ik hou van mijn job.

• Angus

Lid
    14 januari 2020 om 12:25

De laatste (ex-)professionele duiker die ik sprak omschreef het als volgt:

You’re just a laborer in a rubber suit…

Mischien dat je eens contact kan opnemen met de uitbater van het cafetaria aan het Zilvermeer in Mol. Via Syntra geeft hij deze opleidingen dacht ik.

• Baksteen

Lid
    14 januari 2020 om 15:29

Misschien moet je dan ambulancier worden ?

Ik denk niet dat onderwater werk uw adrenaline op gang gaat brengen. Uiteindelijk is het meestal mechanisch werk (montage, lassen, etc) en kuiswerk dacht ik.

• Baksteen

Lid
    14 januari 2020 om 15:31

Okan schreef:

Gemeend of niet, bedankt. Als ik hier niet mee eerlijk ben ga ik nooit op een plaats terechtkomen waar ik hou van mijn job.

Maak je toch niet al te veel illusies. ALLE jobs zijn voor een groot deel routine en standaard taken.

• Trico Traco

Lid
    14 januari 2020 om 17:41

Okan schreef:

Luc Dupas schreef:

Ik zoek adrenaline. Mijn brein opereert het best als het zijn nodige endorfine, dopamine en weet ik nog welke chemische stoffen krijgt die je motiveren om je gat op te heffen en te gaan werken. In mijn geval denk ik dat het zelfstandig onderwater werken me genoeg adrenaline zal geven om tenminste een basis aan mijn carriere te geven. Ik zie duiken niet als iets “saais” en dit is de enige criteria dat ik heb bij het werken. Ik heb geen tolerantie tov saaie jobs. Ik ben magazijnier geweest, verkoper, mederwerker bij ING, unief 2x geprobeerd en hogeschool 1x, afgekeurd geweest bij het leger enz. Ik wil dit bericht niet te lang maken.

Daarmee. Mijn opties geraken uitgedund. Ik weiger ma-vr een 9u-5u carriere te hebben, dat is NIETS voor mij. Ik ben veel blijer en aanweziger bij intensiever maar korter werk.

Groet,

PS: bedankt voor de links Axel

Een beetje flauwe kul maar ze zoeken nog mensen in het leger.

• Okan

Lid
    15 januari 2020 om 13:35

Wat is er zo flauw?

• Luc Dupas

Lid
    15 januari 2020 om 13:52

Okan schreef:

Wat is er zo flauw?

Omdat ge al eerder had aangegeven dat ge waart afgekeurd voor het leger…

• robbyrey

Lid
    15 januari 2020 om 20:47

Straf parcours, op je 24ste…
    Om professioneel te duiken, hoort VOLHOUDEN er ook nog bij…

Grtz,
    Robby

• Lazy Charles

Lid
    15 januari 2020 om 21:51

straf parcours misschien wel maar ik ben in juli 1968 beginnen werken,en heb tot december 1974 in totaal twaalf jobs gehad, nog af te trekken het jaar dat ik legerdienst deed. Bij één van de twaalf werkgevers heb ik ook 18 maanden gewerkt dat betekent dus dat ik op vier jaar 11 jobs had maar het is daarna toch nog goed gekomen hoor. In december 74 ben ik in het openbaar vervoer beginnen werken als bus en tramchauffeur en heb daar toch een mooie loopbaan kunnen uitbouwen. Dus Okan, het kan best nog goed komen hoor. Succes.

• Trico Traco

Lid
    16 januari 2020 om 10:12

Luc Dupas schreef:

Okan schreef:

Wat is er zo flauw?

Omdat ge al eerder had aangegeven dat ge waart afgekeurd voor het leger…

Juist,had ik overzien. Maar bij het leger des Heils vragen ze nog medewerkers.))

• Dedjutoch

Lid
    16 januari 2020 om 15:32

Sorry, maar ik vind het eigenaardig: Afgekeurd voor het leger en willen werken als beroepsduiker? Verklaar u nader? De medische keuringen voor beroepsduikers zijn veel “zwaarder” dan die voor het leger vrees ik, maar ik kan mij vergissen….

• Trico Traco

Lid
    16 januari 2020 om 16:37

Dedjutoch schreef:
    Sorry, maar ik vind het eigenaardig: Afgekeurd voor het leger en willen werken als beroepsduiker? Verklaar u nader? De medische keuringen voor beroepsduikers zijn veel “zwaarder” dan die voor het leger vrees ik, maar ik kan mij vergissen….

Inderdaad.De testen voor het leger zijn niet zo zwaar. De medische testen daar en tegen zijn altijd zeer korrekt en wie daar afgekeurd wordt zal het moeilijk krijgen binnen te geraken als beroepsduiker.Het is zelfs zo dat het gevechtsduiken in het leger bij lang niet zo inspannend en vermoeiend is rals een beroepsduiker wat niet wegneemt dat de job van gevechtsduikers zeker niet onderschat mag worden.Ik heb jarenlang ook les gegeven aan die gasten.

• Baksteen

Lid
    16 januari 2020 om 17:57

Je zou divemaster kunnen worden in het buitenland. Of duikinstructeur. Is ook een duikend beroep.

• Anoniem

Verwijderde Gebruiker
    17 januari 2020 om 10:35

Dedjutoch schreef:

Keuren ze nog af voor platvoeten?

• Anoniem

Verwijderde Gebruiker
    17 januari 2020 om 10:41

Baksteen schreef:
    Je zou divemaster kunnen worden in het buitenland. Of duikinstructeur. Is ook een duikend beroep.[/quote]

Elke dag dezelfde rifjes, dezelfde wrakjes, dezelfde rondjes: wellicht niet de adrenaline enz die hij zoekt.

[quote]Okan schreef:

Ik zoek adrenaline. Mijn brein opereert het best als het zijn nodige endorfine, dopamine en weet ik nog welke chemische stoffen krijgt die je motiveren om je gat op te heffen en te gaan werken.

• Baksteen

Lid
    17 januari 2020 om 14:48

Elke dag andere idioten die proberen verdrinken.

Tja ik weet het ook niet hoor. Maar de job die hij zoekt bestaat echt niet vrees ik.

• Trico Traco

Lid
    17 januari 2020 om 15:45

Als je adrealine en andere chemische stoffen nodig hebt om z.g. zoals je zelf schrijf je gat op te heffen, ga dan naar de dokter en laat je die zaken voorschrijven en ga gelijk ieder normaal mens gaan werken

• Anoniem

Verwijderde Gebruiker
    17 januari 2020 om 16:52

Dit is misschien wel iets voor hem?

Vet betaald maar ’t is denk ik wel geen job die je tot je pensioen doet.

• Cthulhu

Lid
    17 januari 2020 om 19:28

Wat zijn we toch vriendelijk voor iemand die een vraag stelt…

• robbyrey

Lid
    17 januari 2020 om 22:04

U vraagt, wij antwoorden…
    Heb het niet over jou, Ctulu !
    Vond (ik niet alleen, blijkbaar) het een beetje vreemde vraag, terwijl blijkbaar al vele opties de revue gepasseerd zijn.

Grtz,
    Robby

• Baksteen

Lid
    18 januari 2020 om 00:04

Ripley schreef:
    Dit is misschien wel iets voor hem?

Vet betaald maar ’t is denk ik wel geen job dat je tot je pensioen doet.

En saai top op het bot …

als je adrenaline nodig hebt is dit ECHT niet voor jou.

• Baksteen

Lid
    18 januari 2020 om 00:07

Cthulhu schreef:
    Wat zijn we toch vriendelijk voor iemand die een vraag stelt…

Ik vind persoonlijk dat we hier heel ondersteunend geweest zijn.

De persoon in kwestie heeft duidelijk een heel groot probleem en ik vrees dat hij er mee gaat blijven zitten. Gelukkig is er hier een heel fantastisch sociaal vangnet.Ik hoop dat hij zijn kicks haalt uit een uitkering want de job die hij zoekt bestaat echt niet.

• Cthulhu

Lid
    18 januari 2020 om 18:41

Misschien eens bij de politie proberen?

Als duiker bij de brandweer (als je tegen lijken kunt die al uren/dagen in het water liggen)?

Divemaster zou ik idd niet proberen: alleen de buddies veranderen, het beperkt aantal duikplaatsen niet. Als saturatieduiker spendeer je dan weer dagen in de kleine ruimte van een decokamer en de andere beroepsduikers doen hetzelfde werk als hun collega’s op het droge, maar dan in een duikpak.

• Anoniem

Verwijderde Gebruiker
    18 januari 2020 om 20:02

Volgens mij heeft TS een duikend beroep wat geromantiseerd.
    Geen enkel beroep blijft spannend, alles went.
    Tenzij je bv steeds met predatoren enz te maken krijgt. En zelfs dat zal wellicht wennen. Bye bye adrenaline.

Ik hoop echt wel dat hij de ideale job vindt want hij heeft nog een serieus pak werkjaren voor zich liggen.

Log in om te reageren.

Oorspronkelijk bericht
0 van 0 berichten Juni 2018
Nu