Duikforum Duikforum Medisch DHV oktober 2019

• DHV oktober 2019

Kefke reageerde 5 maanden geleden 2 Leden · 2 Berichten
  • SVp

Lid
    30 december 2019 om 10:28

Dat was weer een pittig DHV examentje dat in de laatste Hippo stond.
    Iedereen die het probeerde was toch geslaagd hoop ik ?
    Ik heb 1 vraag helemaal opgefuckt, en bij 9 andere deelfoutjes gemaakt.

Bedenkingen waar ik graag jullie comments bij hoor :
    Vraag 7 : Bij chronische zuurstofvergiftigingen komen er toch ook ademhalingsmoeilijkheden ?
    Vraag 8 : Totale can of worms dit. Bij élk opgesomd item kan een slachtoffer bijkomende onrust ondervinden toch …? Ongeschikte vraag voor DHV examen !
    Vraag 11 : Is het niet raar dat een medische commissie ontsmetting van wonden niet nodig acht, voorbijgaand aan het feit dat wij duikers soms op de minst hygiënische plaatsen ter wereld rondhangen ?
    Vraag 17 : Ik ken geen zeekomkommers die een duiker kunnen verwonden. Jij wel ?
    Vraag 31 : Hoe combineer je d met gegevens c en b ?
    Bijkomend zat ik me hier te bedenken of de medische commissie niet bezig is met ons in het geniep op te leiden tot spoedartsen ipv bewuste hobbyduikers … 🙂 Wie het niet met mij eens is, moet ook maar eens gaan denken aan een schedelbasisfractuur !

• Kefke

Lid
    30 december 2019 om 20:10

ivm Vraag 11: ontsmetting is alleen nodig bij besmetting. In de EHBO bij ons op het werk heeft de arbeidsgeneesheer dat ook uit de opleiding laten halen. Ik kan je zeggen dat het bij ons ook niet proper is. De regel vandaag is blijkbaar reinigen met proper water en verdere hulp via dokter/ziekenhuis/… indien nodig.
    vraag 17: die zijn er wel. https://nl.wikipedia.org/wiki/Holothurine Of die beesten veel voorkomen, geen idee, maar ooit heb ik dit op unief geleerd.

Log in om te reageren.

Oorspronkelijk bericht
0 van 0 berichten Juni 2018
Nu