Duikforum Duikforum Foto & Video Sony a 7 r iv Ikelite

• Sony a 7 r iv Ikelite

rollin reageerde 5 maanden, 3 weken geleden 4 Leden · 11 Berichten
  • Karlvangent@gmail.com

Lid
    6 december 2019 om 11:36

Ik ben een leek in onderwaterfotografie
    Ik wens mij een degelijke camera aan te schaffen ,

als de foto’s mislukken dan ligt alvast niet aan de camera ??

Heeft iemand een sony a 7 r IV met een behuizing van Ikelite ?

[url]https://www.sony.com/electronics/interchangeable-lens-cameras/ilce-7rm4[url]

• WimBollein

Lid
    6 december 2019 om 15:56

Dat zal alvast een heel degelijke camera zijn :-O
    Ik heb zelf een Ikelite behuizing gehad (voor een Sony RX100mIV) en daar was ik wel niet zo content van. Na een flood (heeft niet rechtstreeks met de kwaliteit van de behuizing te maken), heb ik een Nauticam huis gekocht (alweer in combinatie met een RX1000mIV). Het geheel is toch een stuk robuuster, maar ook ergonomischer. En de dubbele O-ring geeft toch ook een veiliger gevoel (zelfs met een RX100mIV, laat staan als je er een a7RIV in steekt…)

• rollin

Lid
    6 december 2019 om 16:56

Als de foto’s mislukken, ligt het bijna nooit aan de camera.

Twee zaken.

Als leek in de onderwaterfotografie moet je beseffen dat die hobby zeer lastig is. Ik fotografeer al heel erg lang en vrij intensief, onderwaterfotografie is van het moeilijkste wat ik al heb gedaan. Uiteraard, er zijn truukjes zoals enkel macro doen en alles steeds belichten met een snoot oid, maar dat gaat toch ook tegensteken. Wat wil je fotograferen, wat is je doel? Scholen vis in Egypte en koraalriffen of macro in de Oosterschelde? Of alles?