Duikforum Duikforum Materiaalbespreking Ervaring met kleeflenzen (Hydrotac) in duikbril ?

• Ervaring met kleeflenzen (Hydrotac) in duikbril ?

floere reageerde 8 maanden geleden 9 Leden · 15 Berichten
  • Peter

Lid
    6 november 2019 om 17:49

Mijn vrouwke wordt ouder en is aan optische correctie toe om haar duikcomputer nog te kunnen uitlezen. Iemand ervaring met plaklenzen zoals deze van https://www.plaklenzen.nl/plakleesdelen-duikbril/

• Luc Dupas

Lid
    6 november 2019 om 18:11

En de duikcomputer aan een retractor hangen ipv op de pols Peter? Daarmee worden uw armen “langer” onderwater en hebt ge minder problemen om de DC toch nog af te lezen.

• Peter

Lid
    6 november 2019 om 18:23

Ze is al te ver heen Luc 😉

• Cthulhu

Lid
    6 november 2019 om 18:30

Ik heb die een tijdje gebruikt, maar ben dan toch overgestapt op een Mares X-Vision bril. Ik heb er aan een kant een glas met een lens aan de onderkant in gestoken (die bestel je op ebay.de aan 35 euro).

• Peter

Lid
    6 november 2019 om 19:03

Cthulhu schreef:
    Ik heb die een tijdje gebruikt, maar ben dan toch overgestapt op een Mares X-Vision bril. Ik heb er aan een kant een glas met een lens aan de onderkant in gestoken (die bestel je op ebay.de aan 35 euro).

Maar het werkte wel ?

• MICMAC

Lid
    6 november 2019 om 19:57

Werkt wel, maar komen vlug los als de glazen bij het spoelen nat worden aan binnenkant.

• Anoniem

Verwijderde Gebruiker
    6 november 2019 om 20:00

Ik heb een paar keer de plaklenzen gebruikt. Voor mij werkte het niet. Wellicht omdat ik met een verschillende dioptrie zit en de plaklenzen ook maar in beperkte dioptrieën te vinden zijn.
    Gevolg: hoofdpijn die opstak tijdens de duik en nog even bleef aanhouden erna.

• Cthulhu

Lid
    6 november 2019 om 22:13

Het werkte wel, maar zoals MICMAC al zei: van zodra er water in je bril komt is het miserie.

• Whiteshark

Lid
    6 november 2019 om 22:28
  • polleke

Lid
    8 november 2019 om 18:09

Ik heb jaren geleden plaklenzen gekocht bij de watersportcentrale en die in een Mares bril laten aanbrengen , nooit problemen gehad, behalve dat mijn arm nu toch wat langer mag worden om alles nog scherp te zien.
    Scubapro heeft nu iets op de markt gebracht met projectie vd. gegevens in de duikbril dacht ik, meer weet ik er niet van.
    Mvg,

• Luc Dupas

Lid
    8 november 2019 om 19:01

polleke schreef:
    Ik heb jaren geleden plaklenzen gekocht bij de watersportcentrale en die in een Mares bril laten aanbrengen , nooit problemen gehad, behalve dat mijn arm nu toch wat langer mag worden om alles nog scherp te zien.

Scubapro heeft nu iets op de markt gebracht met projectie vd. gegevens in de duikbril dacht ik, meer weet ik er niet van.

Zijn die plaklenzen gewoon “losjes gekleefd zonder lijm” met alle problemen dat die (te) gemakkelijk loskomen als ge water in uw bril krijgt Paul? Of waren het harde lenzen die verlijmd zijn op het glas van uw duikbril?

https://appleinsider.com/articles/19/08/02/review-scubapro-galileo-hud-a-revolutionary-iphone-connected-dive-computer

• polleke

Lid
    9 november 2019 om 10:52

Beste Luc,
    Harde lenzen en met lijm.
    Mvg,
    Paul.

• floere

Lid
    9 november 2019 om 11:41

polleke schreef:
    Beste Luc,
    Harde lenzen en met lijm.
    Mvg,
    Paul.

Ik heb ook dat probleem om computer af te lezen. Heb verleden jaar een nieuwe duikbril gekocht met lenzen op sterke ingeplakt. Probleem is dat de lenzen te klein zijn. Ben op zoek naar iets grotere lenzen, enig idee waar? Grt floere.

• wendy

Lid
    9 november 2019 om 12:20

top geholpen bij Optiek Schellekens te Edegem

eerst de ideale bril kiezen met groot breed glas, vooral aan de onderzijde
    om een zo groot mogelijk leesgedeelte te kunnen behouden(tot bijna halfweg het glas)
    en toch voldoende ruimte bovenaan om ver-zicht

inderdaad een investering
    maar meer dan waard

• floere

Lid
    10 november 2019 om 10:56

wendy schreef:
    top geholpen bij Optiek Schellekens te Edegem

eerst de ideale bril kiezen met groot breed glas, vooral aan de onderzijde
    om een zo groot mogelijk leesgedeelte te kunnen behouden(tot bijna halfweg het glas)
    en toch voldoende ruimte bovenaan om ver-zicht

inderdaad een investering
    maar meer dan waard

Thanks Wendy !

Log in om te reageren.

Oorspronkelijk bericht
0 van 0 berichten Juni 2018
Nu