Duikforum Duikforum Foto & Video Zeepaardje Bergse Diepsluis

• Zeepaardje Bergse Diepsluis

GlennDW reageerde 6 maanden, 2 weken geleden 6 Leden · 10 Berichten
  • GlennDW

Lid
    29 oktober 2019 om 20:36

Na 8 jaar niet meer gedoken te hebben, heb ik sinds begin dit jaar de draad terug opgepakt. Deze keer geen onderwaterfotografie, maar onderwatervideografie. Vandaag mijn eerste beelden gemaakt van het Zeepaardje aan de Bergse Diepsluis. Het was genieten!

• Luc Dupas

Lid
    30 oktober 2019 om 02:32

Mooi!

Dat was het zeepaardje op de stokken links van de instap (gezien vanop de kant)?

• GlennDW

Lid
    30 oktober 2019 om 10:07

Luc Dupas schreef:

Mooi!

Dat was het zeepaardje op de stokken links van de instap (gezien vanop de kant)?

Nee, rechts 🙂

• UFo

Lid
    30 oktober 2019 om 10:25

Den andere links

• duikvent

Lid
    30 oktober 2019 om 20:49

prachtig gefilmd !!!

• Ollie

Lid
    1 november 2019 om 22:14

Mooie opnames Glenn !

• Tidal

Lid
    5 november 2019 om 00:37

Mooi! Met welk materiaal film je?

• GlennDW

Lid
    5 november 2019 om 06:39

Tidal schreef:

Ik film met de Olympus TG-6. En deze opname met 1 Weefine videolamp 3000 Lumen.

• Tidal

Lid
    6 november 2019 om 01:12

GlennDW schreef:

Tidal schreef:

Ik heb vorig weekend voor de eerste keer eens met een GoPro iets proberen vastleggen in de Oosterschelde maar het resultaat is maar pover.

Ik kwam er al snel achter dat ik zeker extra belichting nodig heb.
    Zou je de Weefine aanraden of zijn er nog andere?

En tips over beugels om camera en lamp te monteren?

• GlennDW

Lid
    10 november 2019 om 09:06

Tidal schreef:

GlennDW schreef:

Tidal schreef:

Ik heb vorig weekend voor de eerste keer eens met een GoPro iets proberen vastleggen in de Oosterschelde maar het resultaat is maar pover.

Ik kwam er al snel achter dat ik zeker extra belichting nodig heb.
    Zou je de Weefine aanraden of zijn er nog andere?

En tips over beugels om camera en lamp te monteren?

Als je opnames wil maken zoals in dit filmpje, ga je er niet komen met de GoPro. De minimum focus afstand van een GoPro is +/- 30cm. Ga je dichterbij is het niet meer scherp te krijgen. Je moet dan al een close-up lens gaan gebruiken, maar ook dat geeft niet altijd even mooie resultaten en is moeilijk om in focus te krijgen en te houden. Ik had ook eerst een GoPro Hero 7 Black, maar heb die dus nu vervangen door de Olympus TG-6. En héél blij met de keuze.

Wat de lampen betreft, Weefine is zeker een aanrader. Mooi egaal licht, instelbaar in 3 verschillende lichtsterkteniveau’s, 100° verlichtingshoek en een aangename kleurtemperatuur. En vooral, een mooie prijs voor dat alles.

Log in om te reageren.

Oorspronkelijk bericht
0 van 0 berichten Juni 2018
Nu