Duikforum Duikforum Off-topic Hoe groen is groene stroom?

• Hoe groen is groene stroom?

WimBollein reageerde 2 years, 8 maanden geleden 10 Leden · 22 Berichten
  • Wex

Lid
    4 februari 2018 om 23:47
  • Luc Dupas

Lid
    5 februari 2018 om 00:08

Grappig gebracht, maar jammer genoeg wel de realiteit…

• Lazy Charles

Lid
    5 februari 2018 om 22:16

maar we gaan ons daar niet door laten ontmoedigen hé. We gaan gewoon ons best blijven doen.

• Peter

Lid
    6 februari 2018 om 09:11

En voor wie gekeken heeft : in België was het aandeel groene stroom in 2017volgens de officiële cijfers 30%, versus de 69% van Nederland in het filmpje. Dus uiteindelijk is het échte aandeel bij ons nog veel minder dan de Nederlandse 2% !

• SVp

Lid
    7 februari 2018 om 18:28

Mmm, die video is al weg.
    Ergens was er iemand die hem niet leuk vond …

• merlinX

Lid
    8 februari 2018 om 05:40

Auteursrechterlijk beschermd (omroep), hier staat het: bekijk vanaf 14:53

ZML: Groene stroom en de trucjes waardoor het lijkt of we het klimaat redden

Ja we worden wat wijsgemaakt … Elon Musk: “Die Tesla was niet nodig… maar de rest was spectaculair”. Tja … benieuwd hoe groot die ecologsiche afdruk geweest was om die Tesla roadster de ruimte in te schieten! Ondertussen staat Tesla weeral! vrij stevig in het rood … Naast autookes nu de raketjes. T’is geijk de kleine mannekes: ze zijn rap hun speeltjes beu en willen steeds iets anders, what’s next? de buizenpost metro? teleportatie? (hopelijk met systeem om vliegen uit de transporter te houden)

We live in a kingdom of bullshit!
    https://www.youtube.com/watch?v=UWF2uAaktlI

• Peter

Lid
    8 februari 2018 om 09:07

merlinX schreef:
    T’is geijk de kleine mannekes: ze zijn rap hun speeltjes beu en willen steeds iets anders, what’s next? de buizenpost metro? teleportatie? (hopelijk met systeem om vliegen uit de transporter te houden)

We live in a kingdom of bullshit!
    https://www.youtube.com/watch?v=UWF2uAaktlI

Tja, tussendoor heeft de man ook 20.000 vlammenwerpers verkocht tegen Zombies. Waren allemaal in een mum van tijd verkocht. No bullshit !
    https://www.inverse.com/article/40617-elon-musk-promos-boring-co-s-zombie-killing-flamethrower

• Cthulhu

Lid
    8 februari 2018 om 12:13

Bij de test van een nieuwe raket wordt er steeds cargo voorzien. Meestal nemen ze een blok beton ofzo. Musk heeft er voor gekozen om een Tesla mee te sturen.

Wil je nu soms dat er geen testlacneringen meer zijn en dat het ruimtevaartonderzoek stopgezet wordt?

• kvp

Lid
    8 februari 2018 om 14:03

Cthulhu schreef:
    Wil je nu soms dat er geen testlacneringen meer zijn en dat het ruimtevaartonderzoek stopgezet wordt?

Ja, waarom niet. We hebben daar toch niks te zoeken.

• Carl A

Lid
    8 februari 2018 om 14:42

De Tesla is ondertussen uit koets geraakt…
    De eerste crash-test in de ruimte?

• merlinX

Lid
    8 februari 2018 om 17:47
  • merlinX

Lid
    8 februari 2018 om 17:53

Cthulhu schreef:
    Bij de test van een nieuwe raket wordt er steeds cargo voorzien. Meestal nemen ze een blok beton ofzo. Musk heeft er voor gekozen om een Tesla mee te sturen.

Zweeft er al niet genoeg brol rondom de aarde?, straks zijn we effectief gevangenen op onze planeet: Ruimteafval: een tikkende tijdbom!
    https://www.spacepage.be/artikelen/ruimtevaart/algemene-info/ruimteafval-een-tikkende-tijdbom

• Cthulhu

Lid
    9 februari 2018 om 12:08

Deze Tesla zweeft niet rond de aarde maar gaat richting de asteroidengordel… appelen en peren.

• Cthulhu

Lid
    9 februari 2018 om 12:15

kvp schreef:

Cthulhu schreef:

Ik kan me voorstellen dat er ook mensen waren die zo’n opmerking maakten toen ze de eerste boten bouwden en op zee gingen.

• merlinX

Lid
    9 februari 2018 om 12:45

Cthulhu schreef:
    Deze Tesla zweeft niet rond de aarde maar gaat richting de asteroidengordel… appelen en peren.

Misschien niet rond de aarde maar we blijven wel voort junk in de ruimte schieten en wie weet? Straks knalt een asteroide die tesla wel uit die asteroidengordel terug richting aarde?

Enkele leuke cinematografische impressies van wat junk in de ruimte zoal kan aanrichten:

https://mega.nz/#!ZMIWBQSL!3HyaUTr8y2UeTjeKdiZMEuxSuQN6X0r20zB7yakOMKU

https://mega.nz/#!VUggiIKB!8UyHsuV1R_zCA19HnV5aphq8ORONteKYFBpE-RwblNU

• Cthulhu

Lid
    9 februari 2018 om 13:07

Als die Tesla met een asteroide botst zal er niet veel van overblijven… nog steeds appelen met peren.

• merlinX

Lid
    9 februari 2018 om 13:10
  • kvp

Lid
    9 februari 2018 om 13:25

Cthulhu schreef:

kvp schreef:

Cthulhu schreef:

Ik kan me voorstellen dat er ook mensen waren die zo’n opmerking maakten toen ze de eerste boten bouwden en op zee gingen.

Goh, ik weet het niet. De zee is wel op den bol waar wij ook wonen, en dus helemaal niet ver van ons bed. Maar ik was er natuurlijk niet bij toen, en jij ook niet, dus we zullen het nooit weten.
    Maar hé, ik gun je je interesse in de ruimte hoor. Ik vind alleen dat er nuttiger werk te verrichten is op den bol waar wij wonen.

• Cthulhu

Lid
    9 februari 2018 om 17:22

merlinX schreef:
    De Tesla geraakt er blijkbaar zelfs niet eens 😉
    https://www.theverge.com/2018/2/6/16983744/spacex-tesla-falcon-heavy-roadster-orbit-asteroid-belt-elon-musk-mars

Dus daar moet je je ook weer geen zorgen meer over maken…

• Cthulhu

Lid
    9 februari 2018 om 17:24

kvp schreef:

Cthulhu schreef:

kvp schreef:

Cthulhu schreef:

Goh, ik weet het niet. De zee is wel op den bol waar wij ook wonen, en dus helemaal niet ver van ons bed. Maar ik was er natuurlijk niet bij toen, en jij ook niet, dus we zullen het nooit weten.
    Maar hé, ik gun je je interesse in de ruimte hoor. Ik vind alleen dat er nuttiger werk te verrichten is op den bol waar wij wonen.

Zij hadden toen geen idee van die bol en hoe groot hij was dus…

Ondertussen is ver ons bed al een stuk verder geworden (want het is relatief, he).

Dat ruimteonderzoek heeft ook zijn nut voor de bol waar wij op wonen, hoor.

• WimBollein

Lid
    9 februari 2018 om 18:46

merlinX schreef:

Cthulhu schreef:

Straks knalt een asteroide die tesla wel uit die asteroidengordel terug richting aarde?

Dit was ironisch hoop ik

• WimBollein

Lid
    9 februari 2018 om 18:50

kvp schreef:

Cthulhu schreef:

kvp schreef:

Cthulhu schreef:

Dus GPS, zonnepanelen, tefal, pampers, reddingsdekens, schokdempende schoenen, traagschuim, weersvoorspellingen,… zijn allemaal niet nuttig volgens u?

Log in om te reageren.

Oorspronkelijk bericht
0 van 0 berichten Juni 2018
Nu