• ssi

PV reageerde 3 jaren, 2 maanden geleden 6 Leden · 8 Berichten
  • koeng

Lid
    9 maart 2017 om 21:23

Wat is jullie mening over ssi?

• edwinw

Lid
    9 maart 2017 om 22:48

Niets mis mee. Het advanced gedeelte zit of zat iets beter in elkaar dan bij bijv. PADI.
    Voordeel voor ons (duik gezin) was dat ook juniors na hun ow verder kunnen. Bij PADI was toen diep duik spec. verplicht onderdeel en bij SSI niet. Juniors mogen nu eenmaal niet diep en kunnen dan niet via PADI advanced worden. Om via SSI AOWD te worden heb je wel wat meer ervarings duiken nodig, maar dat is ook geen nadeel. Het ow zal denk ik verder weinig verschillen van de andere organisaties. In het buitenland is SSI ook veel te vinden.

Ook heeft SSI een mooi systeem waar alle brevetten etc worden bij gehouden en een handig digitaal logboek

• Sourceror

Lid
    10 maart 2017 om 07:35

Big Blue in Berlare is een SSI center.
    Ze doen er alles van OW tot CCR full trimix op rEvo.

• Baksteen

Lid
    10 maart 2017 om 08:12

edwinw schreef:
    Niets mis mee. Het advanced gedeelte zit of zat iets beter in elkaar dan bij bijv. PADI.
    Voordeel voor ons (duik gezin) was dat ook juniors na hun ow verder kunnen. Bij PADI was toen diep duik spec. verplicht onderdeel en bij SSI niet. Juniors mogen nu eenmaal niet diep en kunnen dan niet via PADI advanced worden. Om via SSI AOWD te worden heb je wel wat meer ervarings duiken nodig, maar dat is ook geen nadeel. Het ow zal denk ik verder weinig verschillen van de andere organisaties. In het buitenland is SSI ook veel te vinden.

Ook heeft SSI een mooi systeem waar alle brevetten etc worden bij gehouden en een handig digitaal logboek

Juniors vanaf 12 jaar geen problem om advanced te worden bij Padi. Welliswaar met een lagere dieptebeperking (21 meter).

Het advanced bevret bij SSI is eigenlijk min of meer het equivalent van het master scuba diver brevet bij Padi.

Het opleidingssysteem van SSI zit zeker goed in elkaar. Zoals altijd maakt de instructeur het verschil.

SSI is denk ik nr 2 wereldwijd na Padi.

• gerrit

Lid
    10 maart 2017 om 10:37

De SSI XR opleiding ziet er goed uit. Als je nog aan je opleiding moet starten kun je eventueel ook RAID in consideratie nemen. Gelijkaaridg, maar die gaan vanaf het begin een goede buoyancy, trim aanleren. Dat zie ik niet bij de SSI OW opleiding.

Hier twee voorbeelden:
    Buoyancy https://www.youtube.com/watch?v=EKrk-rLtyfE
    Recreatieve skills https://www.youtube.com/watch?v=Br61KW2iQ60&t=486s

Er is een instructeur in Ninove en in een paar in Pittem (bij Tielt)

• Baksteen

Lid
    10 maart 2017 om 16:02

‘http://www.divebuddy.com/blog/11985/2014-market-share-scuba-certification-agencies-padi-ssi-naui/’

Dit zijn cijfers die ik zo op een rapken gevonden heb en die wel ongeveer overeen komen met wat ik in mijn gedachten had. Ik dacht dat SSI rond de 15% zat maar goed, doet er niet echt toe. Miscshienis het ondertusen wel zo. Nu dat Mares SSI overgenomen heeft verwacht ik eigenlijk dat er groei gaat in zitten.

Wat dacht jij ? CMAS op nr 1 ? 😉

• Baksteen

Lid
    10 maart 2017 om 18:34

Twas een flauw grapje hoor 🙂

• PV

Lid
    11 maart 2017 om 20:56

Enkele jaren geleden een paar keer mee geweest met een SSI club uit Kerkrade, en ik vond weinig wezenlijk verschil met Padi op wat punten en komma’s na.
    Och ja we zijn allemaal duikers zeker.

PV

Log in om te reageren.

Oorspronkelijk bericht
0 van 0 berichten Juni 2018
Nu