Duikforum Duikforum Biologie Planet Earth 2

• Planet Earth 2

wendy reageerde 3 years, 6 maanden geleden 9 Leden · 14 Berichten
  • SVp

Lid
    30 november 2016 om 11:22

Nog maar 7 keer slapen !

Woensdag, 7 december, 21:15 op Canvas

Planet Earth 2

Langverwacht vervolg op ‘Planet Earth’ uit 2006, met nóg meer technologische hoogstandjes en een passende soundtrack van filmcomponist Hans Zimmer.

• UFo

Lid
    30 november 2016 om 12:17

Is al een tijdje bezig op de BBC, zondagavond om 21h.

Of mits enige handigheid ook te bekijken via BBC I-player.

Ik weet niet of op Canvas de stem van David Attenborough te horen zal zijn.

• SVp

Lid
    30 november 2016 om 17:24

UFo schreef:
    Ik weet niet of op Canvas de stem van David Attenborough te horen zal zijn.

Nee, Vic De Wachter spreekt het in.

• Mike

Lid
    1 december 2016 om 10:28

Downloaden !
    🙂

• merlinX

Lid
    1 december 2016 om 16:54

Prachtige beelden zoals altijd, bekijk het zeker in HD. De stem en de gedrevendheid van Sir David Attenborough mag uiteraard niet ontbreken!

• wendy

Lid
    1 december 2016 om 18:22

Adembenemend…

Pure schoonheid.

Hoe lang nog?
    En alles is weg….

• SVp

Lid
    1 december 2016 om 22:22

wendy schreef:
    Hoe lang nog?
    En alles is weg….

Komkom, zo rap gaat dat nu ook weer niet.
    Ik heb op mijn Digicorder nog zaken van 2 jaar geleden zelfs !

• SVp

Lid
    7 december 2016 om 19:30

Vandaag hé mannen !

(Vroeger waren er een paar, maar zijn er hier feitelijk nog madammen ?)

• Jeroenvv

Lid
    12 december 2016 om 09:06

Gisteren de eerste aflevering gezien. Adembenemend mooi. De mensen die zo iets mogen maken voor hun werk, hebben de beste baan in de wereld

• SVp

Lid
    12 december 2016 om 09:40

Jeroenvv schreef:
    De mensen die zo iets mogen maken voor hun werk, hebben de beste baan in de wereld

Die gast die met zijn camera van de ene cactusboom in de andere heeft moeten springenen om die apenmoeder met jong te volgen, die mag zijn jobke van mij anders wel hebben … 🙂

• ivanovice

Lid
    12 december 2016 om 10:36

@SVP: dat moet toch tof zijn, de drone zodanig sturen dat hij die aap achtervolgt 🙂

idd prachtige reeks, bedankt voor de tip.

• rollin

Lid
    12 december 2016 om 16:37

Jeroenvv schreef:
    Gisteren de eerste aflevering gezien. Adembenemend mooi. De mensen die zo iets mogen maken voor hun werk, hebben de beste baan in de wereld

Ik ken dat werk een beetje, de meesten zouden rap om hun moeder janken. Op film ziet het er achteraf fantastisch uit, maar weken met nauwelijks slaap, hetzelfde eten, muggenzwermen, ondraaglijke temperaturen(warm of koud, kies maar),… Velen denken dat je een beetje rondwandelt tot de actie zich als vanzelf ontvouwt, vlak voor je camera…

Dan is er nog de druk, want het meeste is in een bureau in Londen op voorhand in een scenario beschreven, en jij mag zorgen dat het erop staat. Hetgeen je wil filmen is meestal ook een tijdelijk verschijnsel (seizoen, balts,…), zodat je maar een klein tijdsvenster hebt, met extra tijdsdruk.

Als je denk dat je dan veel in de natuur vertoeft of veel ziet, is het meestal ook een teleurstelling. Maandenlang op dezelfde plaats, of vanuit een schuilhut met maar één klein gaatje recht op het nest van die vogel die je moet hebben. Of allerlei technisch materiaal opstellen, na een paar dagen terugkomen en hopen dat er iets opstaat.

Neen, de mooiste baan, vergeet het maar. Het is voor een speciaal soort mensen weggelegd, maar niet veel mensen kunnen deze job aan. Gelukkig is er soms de kick als het erop staat. 😉

• Pressure Freak

Lid
    14 december 2016 om 22:11

rollin schreef:

Jeroenvv schreef:

Ik ken dat werk een beetje, de meesten zouden rap om hun moeder janken. Op film ziet het er achteraf fantastisch uit, maar weken met nauwelijks slaap, hetzelfde eten, muggenzwermen, ondraaglijke temperaturen(warm of koud, kies maar),… Velen denken dat je een beetje rondwandelt tot de actie zich als vanzelf ontvouwt, vlak voor je camera…

Dan is er nog de druk, want het meeste is in een bureau in Londen op voorhand in een scenario beschreven, en jij mag zorgen dat het erop staat. Hetgeen je wil filmen is meestal ook een tijdelijk verschijnsel (seizoen, balts,…), zodat je maar een klein tijdsvenster hebt, met extra tijdsdruk.

Als je denk dat je dan veel in de natuur vertoeft of veel ziet, is het meestal ook een teleurstelling. Maandenlang op dezelfde plaats, of vanuit een schuilhut met maar één klein gaatje recht op het nest van die vogel die je moet hebben. Of allerlei technisch materiaal opstellen, na een paar dagen terugkomen en hopen dat er iets opstaat.

Neen, de mooiste baan, vergeet het maar. Het is voor een speciaal soort mensen weggelegd, maar niet veel mensen kunnen deze job aan. Gelukkig is er soms de kick als het erop staat. 😉

Ha ha, doet me denken aan die ene keer dat ik in CH eens mee gaan jagen ben op everzwijnen. In de winter in zo’n jachthutje aan een boom 4u aan een stuk op een driepikkeltje zitten zonder te bewegen want anders schrik je de beesten af. Door een lichtversterker zitten gapen naar een voederplaats tot je er hallucinaties, pijn in al je knoken en ijskoud van krijgt. Om nog te zwijgen van de hoognodige plasbeurt omdat je jezelf voor het vertrek vol gegoten hebt met koffie om wakker te blijven. Ik dacht dat een ganse namiddag op een visbak naar een dobber zitten turen het saaiste was wat er bestaat op deze wereld maar jagen op everzwijnen is echt nog een paar dimensies verder.

• wendy

Lid
    15 december 2016 om 08:04

Mij moeten ze toch geen 2 keer vragen…

Log in om te reageren.

Oorspronkelijk bericht
0 van 0 berichten Juni 2018
Nu

happy holidays

Voeg duikstek toe