Duikforum Duikforum Uit fouten leren Divingworld failliet?

• Divingworld failliet?

SVp reageerde 3 years, 11 maanden geleden 12 Leden · 14 Berichten
  • Rob8

Lid
    4 november 2016 om 13:49

Beste duiker,

Graag wil ik je attent maken op het risico van bestellingen plaatsen bij Divingworld te Moeskroen.
    Eind september heb ik hier een order geplaatst (en betaald), maar ondanks herhaald verzoek wordt er niet geleverd.

Divingworld is met geen mogelijkheid te bereiken.

Inmiddels is op Facebook te zien dat er een liquidatieverkoop gaande is.
    Op de website van de diving world webshop is daar niets over te zien.
    Mensen die van niets weten lopen het risico te bestellen, te betalen en niets te ontvangen.

Wees gewaarschuwd!

Rob.

• wimv

Lid
    4 november 2016 om 15:35

Dat probleem van niet leveren en niet antwoorden (op mails en telefoons) had ik vorig jaar al aan de hand met Divingworld. Uiteindelijk heb ik ze wel telefonisch kunnen bereiken en na twee maand werd mijn artikeltje toch geleverd.
    Ik had toen al voor mezelf uitgemaakt dat dit de eerste en enige aankoop bij die firma zou zijn !

• duiker40

Lid
    4 november 2016 om 19:22

Tja, das het risico van online te shoppen… gun de locale diveshop ook eens iets.

• Cthulhu

Lid
    4 november 2016 om 20:25

Tja, hij zegt op zijn FB pagina dat hij ermee stopt en een tearoom in De Haan begint…

• David E.

Lid
    5 november 2016 om 12:15

duiker40 schreef:

Tja, das het risico van online te shoppen… gun de locale diveshop ook eens iets.

Wat ik locaal kan krijgen koop ik nooit online ! Ik doe zelfs niet de moeite om te kijken of het online goedkoper is.ik krijg liever de service vd winkel. 1 keer een verkeerde aankoop online en je bent die paar euro wat je al de aankopen ervoor ( misschien) uitgespaard hebt alweer kwijt 🙂

• dennisv

Lid
    5 november 2016 om 15:44

ben geweest zonet…niet open

• whaleshark oscar

Lid
    5 november 2016 om 18:17

David E. schreef:

duiker40 schreef:

Wat ik locaal kan krijgen koop ik nooit online ! Ik doe zelfs niet de moeite om te kijken of het online goedkoper is.ik krijg liever de service vd winkel. 1 keer een verkeerde aankoop online en je bent die paar euro wat je al de aankopen ervoor ( misschien) uitgespaard hebt alweer kwijt 🙂

Ik ben volledig akkoord met jullie, die online winkels maken de business stilaan kapot… voor mij is service zeer belangrijk, prijzen vergelijk ik nooit.

• Anoniem

7 november 2016 om 16:35

Onlangs ook een duiktas besteld. Stond op de website “op voorraad”.
    Dag erna geen bevestiging van verzending, even gebeld (ze namen meteen op) en kreeg te horen dat de tas NIET in voorraad was maar wel binnen enkele dagen zou toekomen bij hun.
    2 dagen later nog steeds geen nieuws. Dus heb ik maar via mail vermeld dat ik afzie van mijn aankoop. Sindsdien geen gehoor meer. Gelukkig betaal ik altijd waar mogelijk met PayPal, en via PayPal heb ik dan mijn geld terug gekregen.

Spijtig te lezen dat er nog mensen in deze val trappen.

• dennisv

Lid
    7 november 2016 om 21:16

divingworld was zowel online als offline.

• zeelandrules

Lid
    8 november 2016 om 08:31

Het grote probleem met webshops is … als ze failliet gaan dat hun websites nog online blijven en dat is omdat ze hun webshop hosting op jaarbasis betalen… dus theoretisch kan een webshop nog een jaar online blijven terwijl het bedrijf erachter failliet is …en de centen van de mensen die nog bestellingen doen tja die gaan naar de curator en zo naar de schuldeisers met als bevoorrechte DE STAAT.

• japika

Lid
    8 november 2016 om 08:43

Cthulhu schreef:
    Tja, hij zegt op zijn FB pagina dat hij ermee stopt en een tearoom in De Haan begint…

Zou wel eens willen weten waar in De Haan

• dennisv

Lid
    8 november 2016 om 08:51

tea room Raymond

• Erik Malfait

Lid
    8 november 2016 om 12:57

Divingworld is wel degelijk een duikwinkel, maar die eveneens een webshop heeft. Je kan er dus gewoon naartoe in Moeskroen.
    Mij werd verteld dat hun PADI duikschool er mee stopt, maar dat de winkel blijft bestaan.
    En service is nog nooit hun sterkste kant geweest. Ik ken verschillende duikers die er niet meer willen gaan.

• SVp

Lid
    8 november 2016 om 15:49

Ik ken van élke duikwinkel mensen die er niet meer willen gaan.
    En die gaan dan naar die duikwinkel waar die andere niet wil gaan.
    Way of the world …

Log in om te reageren.

Oorspronkelijk bericht
0 van 0 berichten Juni 2018
Nu