Duikforum Duikforum Materiaalbespreking De beste 18650 ?

• De beste 18650 ?

Cthulhu reageerde 3 maanden, 2 weken geleden 14 Leden · 48 Berichten
  • SVp

Lid
    3 november 2016 om 15:01

Regelmatig komt hier de vraag bovendrijven : welke zijn de beste 18650 (en andere) lithium cellen die ik voor mijn lampje kan kopen.
    Omdat ik een licht overdreven interesse in accu’s heb, kom ik wel eens eea tegen.
    Zo stiet ik vandaag op http://www.dampfakkus.de/akku_liste-nach-groesse.php?size=18650 .
    Interessant lijstje !
    Ik heb dat es in een Excelletje gegooid. 🙂
    Zie http://svp.vpc.be/lion_cellen.xlsx .

Daar leer ik uit dat van de 157 geteste accu’s
    – 142 stuks 80% of meer van de opgegeven capaciteit halen (beter dan wat ik verwachtte)
    – 3 stuks aan amper 2% van de opgegeven capaciteit geraken (wie dat koopt is dik gefuckt)
    – 6 stuks méér mAh’s leveren dan het label aankondigt (which is very nice)
    – slecht 37 een intern beveiligingscircuit hebben
    > laat toe van ze aan elke boerenlader te hangen,
    > je kunt ze dan niet kapot doen door ze te diep te ontladen
    – de letters “fire” in de merknaam geen goed nieuws zijn (wat ik al ondervonden heb)
    – dat de top 3 in capaciteit (van deze testset!!) deze is :
    > Samsung INR18650-35E
    > Panasonic NCR18650B
    > Fenix ARB-L18-3500
    en tot slot :
    – als je momenteel iets van boven de 3200 mAh ziet geadverteerd staan, dan is het marketingbullshit !

In de categorie behoorlijk dikke bullshit : de GTF 9900 mAh van Ebay die op 2 samples 510 en 679 mAh leveren. Dat is resp. 5 en 7% van het beloofde … 🙂

• Cthulhu

Lid
    3 november 2016 om 18:18

Goed om weten! Bedankt.

Ik ga voor al mijn info over batterijen en lampen en meer van dat lekkers te rade op:
    http://www.candlepowerforums.com/vb/content.php

• Waldo

Lid
    3 november 2016 om 20:27

Bedankt voor de info, zeer intressant.

• Willij

Lid
    5 november 2016 om 12:20

Ik heb even geen accu’s nodig maar als ik die nodig heb koop ik die bij DealeXtreme (DX) http://www.dx.com/
    Ik heb daar goede ervaring mee. De geven meestal de behalve de opgegeven capaciteit ook de gemeten capaciteit op. Die laatste klopt vrij goed.

• Whiteshark

Lid
    6 november 2016 om 09:51

Ik gebruik 18650 batterijen die uit een (oude) laptop komen. Die werken perfect.

• Werner

Lid
    6 november 2016 om 12:02

http://www.nkon.nl

qua AA en AAA het beste tot hiertoe Eneloops rule

ook van de Maha lader MH-C9000 zeer tevreden

en nog meer tevreden van de service, de oplader was stuk na vier jaar gebruik, mailtje naar Nkon en gratis een nieuwe opgestuurd gekregen.

en om het jullie makkelijk te maken https://www.nkon.nl/rechargeable/18650-size.html

• SVp

Lid
    8 november 2016 om 01:00

Whiteshark schreef:
    Ik gebruik 18650 batterijen die uit een (oude) laptop komen. Die werken perfect.

Alle knutselaars die bezig zijn met het bricoleren van een eigen PowerWall komen ook zo aan hun batterijen.
    In een pack moet er maar 1 slechte zitten om heel het pack om zeep te doen. En dan hou je er nog 5 of 8 goeie aan over …

• SVp

Lid
    8 november 2016 om 01:02

Werner schreef:
    qua AA en AAA het beste tot hiertoe Eneloops rule

Ben ik het met jou eens !
    Wel de zwarte, niet de witte …

• ivanovice

Lid
    14 november 2016 om 09:12

Ik heb ook een stel 18650 batterijen uit een laptop batterij liggen, maar bij mijn weten hebben die geen ingebouwd beschermingscircuit?

Hoe hou je die batterijen dan gezond, ttz dat ze niet te diep ontladen? Ik ga er vanuit dat als je de lamp uitschakelt vooraleer ze begint te dimmen, dat dat voldoende is, of klopt dat niet?

• Willij

Lid
    14 november 2016 om 11:58

ivanovice schreef:
    Ik heb ook een stel 18650 batterijen uit een laptop batterij liggen, maar bij mijn weten hebben die geen ingebouwd beschermingscircuit?

Hoe hou je die batterijen dan gezond, ttz dat ze niet te diep ontladen? Ik ga er vanuit dat als je de lamp uitschakelt vooraleer ze begint te dimmen, dat dat voldoende is, of klopt dat niet?

Die batterijen hebben een gezamenlijke print die vaak bij de aansluiting van de behuizing zit. Elke groep parallelle batterijen worden apart en gezamenlijk beschermd
    Als de lamp gaat dimmen ben je al veel te laat. De driver van de led zorgt er voor dat de led altijd een juiste stroom krijgt ongeacht de spanning van de batterij.
    Je kan zelf nog een beschermingscircuit bij een of meerdere batterijen aanbrengen voor ±€1,40 Je batterij wordt wel ± 2 mm langer. je moet een lip aan de – en een lip aan de + bevestigen en het geheel weer met krimpkous isoleren. Ik vraag mij af of dit de moeite waard is voor een paar oude laptopbatterijen waarvan de de capaciteit waarschijnlijk ook niet meer erg groot is.

http://www.dx.com/nl/p/charge-discharge-protective-circuit-board-for-rechargeable-li-ion-batteries-17-4mm-1-9mm-26112#.WCmV7LVj37h

• ivanovice

Lid
    14 november 2016 om 16:51

Bedankt voor het antwoord. Ik ga ze dan als eenmalig beschouwen (als ze het nog doen uiteraard). Het is inderdaad de moeite niet.

• SVp

Lid
    14 november 2016 om 20:28

Het is ook een afschuwelijk gepriegel waar ik niet eens aan durf beginnen.
    En ik durf anders wel aan ’t een en ’t ander beginnen … 🙂

• Willij

Lid
    15 november 2016 om 10:23

SVp schreef:

Whiteshark schreef:

Alle knutselaars die bezig zijn met het bricoleren van een eigen PowerWall komen ook zo aan hun batterijen.
    In een pack moet er maar 1 slechte zitten om heel het pack om zeep te doen. En dan hou je er nog 5 of 8 goeie aan over …

Ik weet niet wat een PowerWall is maar als het een groep parallel en serie geschakelde batterijen zijn, zijn daar ook goedkope bescherm printjes voor bij “de Chinees”(PCB)
    Voor 3 en 4 batterijen (of parallel groepen) in serie.
    Maar er zijn er ook voor andere combinaties.

https://nl.aliexpress.com/item/Battery-BMS-Protection-PCB-Board-for-3-4-packs-18650-Li-ion-lithium-Battery-Cell/32462588075.html?spm=2114.13010308.0.0.Tn6pID&detailNewVersion=&categoryId=200003315

Zelf heb ik een batterij pack voor mijn accu boor gemaakt uit 3x2batterijen parallel en die weer in serie(11,8 V nominaal) Die worden gezamenlijk met 12,6 V geladen.
    Het printje dat in het batterij pack zit zorg voor de”ballans” tussen de batterijen.

• Willij

Lid
    15 november 2016 om 10:29

ivanovice schreef:
    Bedankt voor het antwoord. Ik ga ze dan als eenmalig beschouwen (als ze het nog doen uiteraard). Het is inderdaad de moeite niet.

Je kan na de duik met een voltmeter de spanning meten. Per batterij minimaal 2,75V.
    Zo kan je bij benadering de “brandduur” bepalen.

• ivanovice

Lid
    15 november 2016 om 13:37

ik had om ze te testen, ze allemaal eens opgeladen met mijn ‘chinese’ lader en daarna in de duiklamp geplaatst. Na ongeveer een uur op vol vermogen heb ik ze eruit gehaald, want met mijn huidige ‘chinese’ batterijen haal ik zelfs geen uur meer op vol vermogen, dan dimt de lamp al.

Ik heb ze wel al terug opgeladen, ik dacht niet dat ik aan het voltage iets ging zien (aangezien de lamp niet dimde). Heel veel elektronica heb ik hier thuis niet, dus laadstroom en dergelijke opmeten is niet echt mogelijk. het is dus allemaal ‘op het gevoel’
    Bedankt voor de tip, misschien dat ik vanavond er nog eens eentje laat branden en na een uur de spanning opmeet.

• SVp

Lid
    15 november 2016 om 13:59

Willij schreef:
    Ik weet niet wat een PowerWall is

https://www.tesla.com/nl_NL/powerwall
    Meeste info staat onderaan het document.

Er is een hoop mensen bezig om dit idee op betaalbare wijze voor zelfbouw te ontwikkelen.
    En die zijn dan in eerste instantie bezig met de vraag : hoe kom ik aan gratis/goedkope batterijen en hoe ze te testen.
    Zie Youtube …

• Willie148

Lid
    24 november 2016 om 22:20

Ik heb deze lamp gekocht:
    http://www.benl.ebay.be/itm/Underwater-100m-10000LM-4x-XM-L-L2-LED-Scuba-Diving-Flashlight-Torch-18650-26650-/401172293578?var=670730822517

Hij geeft best veel licht, maar bij de eerste test, brandt de lamp net geen uur op volle power.

Daarom zou ik ook graag 2 fatsoenlijke batterijen kopen.
    http://image4.pushauction.com/0/0/d0060858-35bc-45e7-9935-5ad06caf2329/00a5f478-ebcb-4bc3-898b-189af1eb9a8d.jpg
    [b] 26650 Battery
    Standard voltage is 3.7V, the voltage of full charge & empty condition is 4.2v & 2.5v respectively
    Particularly suitable for flashlight, electric tools, electric bicycles, electric vehicles
    Capacity: 6800mAh
    Voltage: 3.7V
    Material: Li-ion
    Max Charge voltage: 4.20 ¡à 0.05V
    Dimension: 65 mm (H)x 26 mm (Dia)[b]

Dit zijn de gegevens van de oorspronkelijke batterijen. Dien ik dan te kijken naar protected/unprotected? (unprotected zijn blijkbaar groter)

SVp, je zegt dat alles boven 3200 mAh marketingbulshit is, maar in volgende tabel staan toch verschillende batterijen met 5000+ mAh.
    Of zie ik dit verkeerd?
    http://www.dampfakkus.de/akku_liste-nach-groesse.php?size=26650

• SVp

Lid
    24 november 2016 om 23:12

Jij bent over 26650’s bezig, ik over 18650’s.
    De eerste 2 cijfers zijn diameter in mm, de laatste 3 de lengte in 1/10mm.
    Dikkere pil = meer capaciteit …

O ja, doe niet zo stom als ik de eerste keer, van met een stalen schuifpasser de lengte van een accu even na te willen meten … 🙂

• Willij

Lid
    25 november 2016 om 09:31

SVp schreef:

O ja, doe niet zo stom als ik de eerste keer, van met een stalen schuifpasser de lengte van een accu even na te willen meten … 🙂

Verstand komt met de jaren ;-p Een stukje papier op een van de polen lost het op.

• Willij

Lid
    25 november 2016 om 09:38
  • Willie148

Lid
    25 november 2016 om 13:06

Door nieuwe vliegtuig veiligheid regulatie aangekondigd door de ICAO kunnen op dit moment power producten (zoals batterijen en powerbanks) niet worden verstuurd via Airmail met uitzondering van de volgende 18 landen:
    Ierland, Oostenrijk, Polen, Denemarken, Frankrijk, Tsjechië, Luxemburg, Noorwegen, Portugal, Zweden, Zwitserland, Slowakije, Spanje, Hongarije, Italië,VK, Nederland, Rusland
    Let op: aankopen van landen buiten deze lijst worden geannuleerd.

Dus niet mogelijk om naar Belgie te verzenden.

Dien ik naar Max A en protected te kijken? Ik vermoed dat protected altijd beter is, maar dat ik dien te kijken naar de afmetingen.

• UFo

Lid
    25 november 2016 om 13:13

Dan komen ze wel met de boot. Ik heb ongeveer een 4 tal weken moeten wachten.

• Willij

Lid
    25 november 2016 om 14:40

UFo schreef:
    Dan komen ze wel met de boot. Ik heb ongeveer een 4 tal weken moeten wachten.

Ik bestel best veel bij bij de Chinezen maar het duurt bijna altijd langer dan 4 weken. Ook met het vliegtuig.

• MICMAC

Lid
    25 november 2016 om 18:10

En als je ook nog een brief krijgt van de douane duurt het nog wat langer.

• Cthulhu

Lid
    25 november 2016 om 19:35

Ik heb die problemen nog niet gehad met aliexpress. En meestal is de bestelling er in 14 dagen (of minder).

Je kan natuurlijk ook gewoon op nkon.nl bestellen… Het scheelt niet echt veel in prijs en je hebt het de dag erna.

• SVp

Lid
    25 november 2016 om 19:44

MICMAC schreef:
    En als je ook nog een brief krijgt van de douane duurt het nog wat langer.

Altijd maken dat op de documenten een bedrag van minder dan 22 euro waarde staat. Dan krijg je toch al geen taksen te betalen.

• SVp

Lid
    25 november 2016 om 19:55

Willie148 schreef:
    Door nieuwe vliegtuig veiligheid regulatie aangekondigd door de ICAO kunnen op dit moment power producten (zoals batterijen en powerbanks) niet worden verstuurd via Airmail

Dien ik naar Max A en protected te kijken? Ik vermoed dat protected altijd beter is, maar dat ik dien te kijken naar de afmetingen.

De limiet voor lithium cellen (idd, énkel lithium) onder de nieuwe regels is 100 Wh (watt-uur).
    Om een indruk te krijgen : een nieuw Flexi II pack heeft net geen 50 Wh.
    Met 100 Wh heb je een verdomd dikke pil zenne !
    Maar omdat litium nogal vies speelgoed is, willen ze het waarschijnlijk wat beperken tot iets dat net niet door een vliegtuigromp kan smelten of zo. 😉
    Ik verwacht dat er nog veel striktere regels gaan komen volgens dat het aantal ongevallen ermee blijft stijgen.

Op een lithium cel moet je altijd beveiliging hebben, zowel tegen diepontlading (wat een lithium al heel snel heeft) als tegen overlading (moet CC/CV geladen worden). Als ze niet beveiligd worden, dan heb je er maar heel kort plezier van.
    Bijna alle moderne laders beschermen tegen overlading, én vrij veel verbruikers beschermen tegen diepontlading, dus dat zit wel snor. Maar ge zult uw pil maar eens in een niet-beschermend device steken …
    In dat geval ben je blij dat je batterij zélf de tweede beveiligingsgrens vormt.
    Overladen = brand.
    Diepontladen = poef, wég levensduur.

• Willie148

Lid
    25 november 2016 om 23:07

Geen boot:
    Door nieuwe vliegtuig veiligheid regulatie aangekondigd door de ICAO is het versturen van power producten naar je ontvangstadres niet toegestaan.SKU:366121
    nkon.nl heeft enkel lagere mAh batterijen. Amazon.de is dan weer bijna dubbel zo duur.

• P.V.M.

Lid
    26 november 2016 om 10:36

Willie148,
    Zit ook met probleem,heb Ultra Fire batteryen,vanuit mijn chinese lamp maar doen het niimeer, denk dat ze diep ontladen zijn. Welke batterijen raad u aan? zijn BRC26650 6800mAH LI-ion 3.7V. Waar te bestellen eventueel?

• Jandr

Lid
    26 november 2016 om 10:42

Willie148 schreef:
    Geen boot:
    Door nieuwe vliegtuig veiligheid regulatie aangekondigd door de ICAO is het versturen van power producten naar je ontvangstadres niet toegestaan.SKU:366121
    nkon.nl heeft enkel lagere mAh batterijen. Amazon.de is dan weer bijna dubbel zo duur.

Al eens gekeken op amazon.co.uk?

• Willie148

Lid
    26 november 2016 om 12:38

PVM,
    Ik heb dit besteld:

https://www.fasttech.com/p/2763200
    http://www.dx.com/p/soshine-h4-1-5-lcd-4-slot-universal-charger-for-li-ion-lifepo4-26650-18650-aa-aaa-black-341209

Enige waar ik schrik van heb is dat de batterijen 6,8mm lang zijn, en de vorige 6,5, dus nu heb ik 6mm extra. effe afwachten.

• Willij

Lid
    26 november 2016 om 13:14

“Elk voordeel hept zijn nadeel” (of was het andersom)

Het voordeel van beveiligde batterijen heeft SVp al gezegd.
    Het nadeel is dat ze ± 2 á 3 mm langer zijn door het beveiligingsprintjet dat tegen de – pool is bevestigd.
    Een beveiligde batterij schakelt, zonder enige waarschuwing, uit als hij de minimale spanning bereikt. Dit kan lastig zijn bij een (nacht)duik. Dus een 2e lamp (back-up) is wenselijk.

In Pc’s, gereedschap e.d. zitten ook beveiligingen in maar die waarschuwen vaak als de batterij bijna leeg is.

• P.V.M.

Lid
    26 november 2016 om 13:48

Hallo Willij,
    Hoop dat het dan past in uw lamp. Hoor het wel dan kan ik ze ook bestellen.
    Groetjes
    P.V.M

• Cthulhu

Lid
    26 november 2016 om 14:08

Bij nkon.nl hebben ze ook batterijen van 4200 – 5200mAh, hoor en daar doe je al een serieus lange tijd mee.

Je kan op aliexpress kijken want die doen (tot nu?) niet moeilijk over leveringen in Belgie.

Fasttech is goed en heeft echt kwaliteitsbatterijen (oa van King Kong), probleem daar is echter de zeeeeeeer lange levertermijn: het duurt gemakkelijk 2-3 maanden voor je batterijen eindelijk geleverd worden.

• Willij

Lid
    26 november 2016 om 15:51

P.V.M. schreef:
    Hallo Willij,
    Hoop dat het dan past in uw lamp. Hoor het wel dan kan ik ze ook bestellen.
    Groetjes
    P.V.M

Im mijn lamp zitten ze al jaaaaren, maar waarschijnlijk bedoel je iemand anders :-p

• SVp

Lid
    26 november 2016 om 16:34

Willij schreef:
    Het nadeel is dat ze ± 2 á 3 mm langer zijn door het beveiligingsprintjet dat tegen de – pool is bevestigd.

Het printje zit ook wel eens bij de + pool zoals in een schielijk overleden Trustfire van onze teerbeminde UFo.
    Sterker nog, het beschermingsprintje BEVAT ook de + pool.
    Fotootje van voor- en achterzijde.

Het B- contact krijgt voeding vanaf de – pool van de cel via een metalen strip die je kunt zien lopen onder de shrinkwrap langsheen het lijf van de accu.
    De B+ terminal zit vastgelast op de + pool van de cel die er vlak onder ligt.

Waarom er in Godsnaam maar liefst 3 stuks van die SO-8 packages op dat printje staan is mij een mysterie …

• Willij

Lid
    26 november 2016 om 21:06

SVp schreef:

Willij schreef:

Het printje zit ook wel eens bij de + pool zoals in een schielijk overleden Trustfire van onze teerbeminde UFo.
    Sterker nog, het beschermingsprintje BEVAT ook de + pool.
    Fotootje van voor- en achterzijde.

Het B- contact krijgt voeding vanaf de – pool van de cel via een metalen strip die je kunt zien lopen onder de shrinkwrap langsheen het lijf van de accu.
    De B+ terminal zit vastgelast op de + pool van de cel die er vlak onder ligt.

Waarom er in Godsnaam maar liefst 3 stuks van die SO-8 packages op dat printje staan is mij een mysterie …

Ik gebruik zo’n printje in combinatie met een constante stroombron van 1 Amp om de capaciteit van mijn diverse 18650 batterijen te controleren.

Die 3 SO-8 packages staan waarschijnlijk parallel om zo een grotere stroom te kunnen schakelen.

Op mijn prinje is plaats voor 3 maar er zitten er slecht 2 op type 8205 en een K160x
    De eerste is een dubbele Mosfet
    De 2e weet ik nog niet. Een Opamp?
    Wat ik heb gevonden voor 8205:
    http://www.ait-ic.com/uploads/2011-01/05/_1294200000_5amsl7.pdf

Voor K160x
    http://club.dx.com/forums/forums.dx/threadid.961175

Als je zin hebt om verder te zoeken, ik houd het voor gezien
    Dit is een duikforum en geen elektronica forum.

Mijn ogen doen nog pijn om met mijn leesbrilletje van +4 om de letters op de chips te lezen

• SVp

Lid
    27 november 2016 om 11:27

Ik heb ooit eens van een klant dit speelgoedje gekregen.
    Een WILD Heerbrugg M8 stereomicroscoop met zoom.
    Daar heb ik al ongelofelijk veel plezier van gehad !
    Fijn soldeerwerk, contacten reinigen, insecten determineren, chips lezen, noem maar op : makkie !
    Voor de mijne heb ik nog een ringverlichting gebricoleerd met een 3D geprinte houder en een paar concentrische LED ringen van Dealextreme.
    Oa. http://www.dx.com/p/qook-round-ring-18-1210-smd-led-white-led-headlamp-white-yellow-427427#.WDq3WLQqOhA

• Willij

Lid
    27 november 2016 om 14:32

Verschil moet er zijn ;-p

Het zijn niet alleen de ogen die minder worden maar ook de handen.

Wij in Olland zeggen wel eens “als ge niet oud wil worden moet ge jong sterven”
    Maar dat is voor mij geen optie en bovendien al te laat.

• Willie148

Lid
    22 december 2016 om 22:12

Willie148 schreef:
    PVM,
    Ik heb dit besteld:

http://www.dx.com/p/soshine-h4-1-5-lcd-4-slot-universal-charger-for-li-ion-lifepo4-26650-18650-aa-aaa-black-341209

Enige waar ik schrik van heb is dat de batterijen 6,8mm lang zijn, en de vorige 6,5, dus nu heb ik 6mm extra. effe afwachten.

Aangekomen, ze passen en werken perfect. Nu alleen nog testen hoe lang ze meegaan.

• SVp

Lid
    23 december 2016 om 09:36

Willie148 schreef:
    Ik heb dit besteld:

Vreemd :
    Ze verkopen ze als 5500 mAh en hun eigen test zegt 5298 mAh.

Ik vraag me af of dat testresultaat wel van die cellen is …
    Kijk eens naar een normale ontlaadcurve van lithium cellen, en dan naar wat zij tonen.
    https://www.google.be/search?q=lithium+discharge+curve&tbm=isch
    Zelfs wanneer je die tijdbasis oprekt, dan verloopt die curve helemaal niet normaal.

• SVp

Lid
    23 december 2016 om 22:43

Leuk wist-je-dat-je : de grootste batterij ter wereld is een UPS systeem voor heel de stad Fairbanks in Alaska !

• Willij

Lid
    24 december 2016 om 13:37

Iets voor onder mijn bureau voor mijn PC.

Maar eerst even capaciteit controleren met mijn batterijtester 😉

• Willie148

Lid
    11 februari 2017 om 10:00

Batterijen passen en werken perfect. Volgens de oplader zijn de batterijen opgeladen tot ±4500mAh.

Ondertussen heb ik er ook de eerste duik mee gedaan, de duiklamp geeft zeker voldoende licht (zelfs op stand 1).

Willie148 schreef:

Willie148 schreef:
    PVM,
    Ik heb dit besteld:

Aangekomen, ze passen en werken perfect. Nu alleen nog testen hoe lang ze meegaan.

• Delta

Lid
    13 februari 2017 om 15:53

Ik ben batterij-leek maar heb een klein vraagje voor de specialisten .

Ik heb spiksplinternieuwe batterijen ( van het XXfire merk) in mijn ‘chinese’ duiklamp gestoken. Werkte perfect – helaas slechts 1x – daarna werden de batterijen leeggetrokken ( Ik kan er nog 1 opladen van de 4 die ik oorsponkelijk gekocht had. Alle anderen : low voltage issue, zijn dus compleet leeggetrokken). Zelf met een gepecialiseerde lader waar ik alles zelf kan instellen ( laadstroom, batterijsoort/type, aantal cells voltage etc. lukt het niet meer.)

Twee vraagjes : een mogelijkheid om de beveiliging te omzeilen en de leeggetrokken batterijen toch nog te herladen ( eventueel in buitenlucht ???

Zijn het de batterijen die de ‘chinees’ uithingen of is het de lamp die zijn afkomst alle eer aandoet ( nu krijg ik last met unia) en mijn batterijtjes vermassacreert?
    Of mag ik met lamp en batterijtjes naar het containerpark gaan.

Iemand gelijkaardige ervaringen ?

• Luc Dupas

Lid
    13 februari 2017 om 17:51

Ik heb dat ook al aan de hand gehad met een aantal van mijn 18650’s… en het enige wat dan werkt is de allereenvoudigste en goedkoopste “domme lader” te nemen en die zo terug tot leven te brengen en dan kunt ge die nadien gewoon terug verder laden met een “slimme lader”.

• SVp

Lid
    24 maart 2020 om 00:07

Eentje dat de 18659 aficionados waarschijnlijk wel leuk vinden
    https://youtu.be/qMZuHMlRw_0

• Cthulhu

Lid
    24 maart 2020 om 12:46

Veel van de Chinese batterijen zijn zoals hun duiklampen die tot 50.000 lumen gaan…

Er zitten er een paar goeie tussen maar je moet ze vinden: het feit dat er geen “fire” in de naam staat en dat ze 2500-3000 mAh beloven is al een indicatie.

Log in om te reageren.

Oorspronkelijk bericht
0 van 0 berichten Juni 2018
Nu