Duikforum Duikforum Off-topic FRAUDE via 2dehands.be !!!!

• FRAUDE via 2dehands.be !!!!

Peter reageerde 4 years, 1 maand geleden 4 Leden · 5 Berichten
  • David E.

Lid
    22 oktober 2016 om 13:13

Opletten,

Ze tonen interesse in iets wat je verkoopt. Vragen het te versturen via B post met de kosten voor hun en ze willen betalen met Paypal. Daarna komt echter een mail met een adres en een email adres waarop je de bevestiging van verzending moet sturen en het verzendingsnr. Ze beweren dat het een nieuwe veiligheidsmaatregel is van Paypal en dat Paypal het geld pas op je rekening stort na bevestiging van verzending via dit email adres. Paypal heeft hier echter niets mee te maken en er komt dus na verzending helemaal niets op je rekening !!!
    Ik had gelukkig de naam “Celine deschamps” , haar zogenaamd priveadres en het email adres nageken alvorens iets te verzenden dus ik heb geen schade. Ik las wel op internet dat dit al vaker toegepast werd.

http://www.2dehands.be/overig/overig/overige-artikels/opgelet-fraude-via-vals-paypal-311713395.html

Groeten,

David

• Peter

Lid
    22 oktober 2016 om 18:20

Ik heb redelijk wat in de verkoop op 2dehands, kapaza enz en op ALLES met een beetje waarde krijg ik inderdaad een paypal voorstel. Voornamelijk franstalig NOOIT op ingaan !!
    google maar eens paypal fraude…

• f.r.a.n.k.y.

Lid
    22 oktober 2016 om 18:42

Ik verkoop af en toe wel eens iets die betaald wordt via PayPal.
    Dat is GEEN ENKEL probleem.

Maar zoals bij elke verkoop op afstand , ongeacht de betaalmethode, verstuur niets zonder dat het geld op je rekening staat. of dat nu PayPal of bank is ….
    Als je je daaraan houdt , dan heb je geen enkel probleem.

99% is oprechte koper , jammer dat het 1% krapuul het verziekt voor al de rest , maar ja dat is de wereld waarin we leven.

• jekke69

Lid
    22 oktober 2016 om 19:54

Hoewel ik op 2dehands en kapaza al veel gekocht en verkocht heb, zijn de pogingen tot fraude tot nu toe beperkt gebleven. Maar ik koop of verkoop sowieso enkel via cash en afhalen…ik ben van nature nogal achterdochtig. En soms met reden, laatst had ik er eentje die speciaal uit noord-holland naar Bornem wou komen voor een natpak van 50€…
    Wat me via de beide sites ook opvalt is het enorme gebrek aan respect, belachelijke biedingen, mensen aan het lijntje houden, enz…..blijkbaar is dit tegenwoordig de normaalste zaak geworden….jammerlijke evolutie.

• Peter

Lid
    23 oktober 2016 om 00:41

f.r.a.n.k.y. schreef:
    Ik verkoop af en toe wel eens iets die betaald wordt via PayPal.
    Dat is GEEN ENKEL probleem.

Maar zoals bij elke verkoop op afstand , ongeacht de betaalmethode, verstuur niets zonder dat het geld op je rekening staat. of dat nu PayPal of bank is ….
    Als je je daaraan houdt , dan heb je geen enkel probleem.

99% is oprechte koper , jammer dat het 1% krapuul het verziekt voor al de rest , maar ja dat is de wereld waarin we leven.

Wel Franky, dat klopt nu net niet bij Paypal ! Google maar eens !

Log in om te reageren.

Oorspronkelijk bericht
0 van 0 berichten Juni 2018
Nu