-
Den topic zegt het al : we moeten dit jaar veranderen van auto en ik vroeg me af met welke jullie tevreden zijn ( om al de duikspullen te kunnen vervoeren )..momenteel Renault trafic en die is handig , maar voor ons te groot aan ’t worden ….
Let the discussions begin …
-
Tjah, wat wil je, terug een camionette? Of wat kleiner zoals een caddy? Of een gezinswagen?
Onze ervaring is hier dat je best heel wat materiaal kwijtkan in een monovolume.
-
Ik ben pas van auto veranderd, en heb een ford galaxy gekocht. Sowieso moesten we met 3 kids iets ruim hebben, maar voor de duikspullen ook enorm handig. Met 3 duikers op pad gaan is geen probleem. En een kofferdeksel dat dienst kan doen als afdakje is ook meegenomen 🙂
-
In wat voor prijsbereik zoek je ?
Mijn maat rijdt met een Ctroen C4 Picaso en das zowel als gezinsagen en als duikmobiel een ferm voituur. Maar een Q7 is dat hoogst waarschijnljk ook natuurlijk … -
Een Doblo is de beste en ruimste “betaalbare” duikmobiel die ik ooit heb gehad. En mijn vriend FatCat rijdt er nog steeds naar grote tevredenheid met ééntje.
Mijn motorhome was destijdsook niet slecht maar valt denk ik buiten de door jou bedoelde categorie 😉
-
Eh… Den Doblo is verkocht aan mijn madam haar bedrijf, Peter. (’t Is precies weer veel te lang geleden dat we mekaar nog eens gezien hebben).
De nieuwe auto staat in de garage op mij te wachten, maar ’t is geen bestelwagentje meer. Mijn oude botten hebben iets meer comfort nodig. Dus nu zullen we twee auto’s van het oudste merk ter wereld hebben. Zelfde type maar zeven jaar jonger en een automaat.
-
Wij zijn met 4 mensen waarvan 2 duikers. Ik rij met een opel zafira tourer.
Zeer veel plaats ( gaan al eens naar het buitenland duiken voor een paar dagen).
Zuinig en comfortabel, zeer tevreden over!
Floere. -
Ik rij graag met men Renault Grand Espace en ben daar heel content van.
ik ga er ook elk jaar in augustus een lang duikweekend mee doen, en dat is best leuk.
Maar met de motorhome is nog veel leuker … 🙂 -
Ik heb zowel comfort nodig (ben beroepshalve een kilometervreter) als veel plaats (om dat duikgerief in kwijt te geraken). Aangezien ik zeer landelijk woon is een 4×4 een must (er wordt niet gestrooid hier in de winter) en omdat ik prijsbewust ben maar ook hou van kwaliteit kom ik uit bij een Japanner.
Mijn vorige en huidige waren een Mitsubishi Outlander, van beiden zeer tevreden. De huidige is op alle vlakken net iets beter dan de vorige, behalve op vlak van de koffer zelf: de vorige had een koffer uit 2 delen. Als je de onderste klep neerklapte had je het perfecte zitbankje om je duikflessen aan te doen: net iets hoger dan in een break en geen kans op beschadigingen. Zo’n model koffer vind ik nu wel een absolute meerwaarde en neem ik zeker mee naar de toekomst.
-
Volvo V70. Icoon, oersterk en de ideale duikkoffer, ook om op te tuigen. Heb de mijne met 80.000 km gekocht voor de prijs van een nieuwe Kangoo.
100.000 km verder en ik heb er buiten het normaal onderhoud nog niks kosten aan gehad. -
Kat1410 da is em
volvo V70 1 zetel van de achterbank neer en duikspullen voor 4 erin en 4 duikers .
Nu 300000 km verder wil ik just nog volvo .citroen , Peugeot hebben afgedaan bij mij na 150000 km rammelkasten ( altijd iets los ). VW was men motor na 170000km stuk , zelfs met alle onderhoud gedaan ( VW zelf verstond het niet en kreeg zelfs flinke korting bij nieuwe )toch bedankt .
Volvo duur in aankoop maar kosten ?? op 160000 nieuwe distrubutieriem en 1 keer remschijven rondom . -
Occasie dan? niet meer te zien in de configurator op de site van volvo. een teken aan de wand?
Quote
Kat1410 schreef:
Volvo V70. Icoon, oersterk en de ideale duikkoffer, ook om op te tuigen. Heb de mijne met 80.000 km gekocht voor de prijs van een nieuwe Kangoo.
100.000 km verder en ik heb er buiten het normaal onderhoud nog niks kosten aan gehad. -
Quote
jwllms schreef:Occasie dan? niet meer te zien in de configurator op de site van volvo. een teken aan de wand?
Quote
Kat1410 schreef:
Volvo V70. Icoon, oersterk en de ideale duikkoffer, ook om op te tuigen. Heb de mijne met 80.000 km gekocht voor de prijs van een nieuwe Kangoo.
100.000 km verder en ik heb er buiten het normaal onderhoud nog niks kosten aan gehad.V70 zal vervangen worden door de V90 vermoed ik de V90 bestond niet en nu recent wel op de website te vinden is.
Log in om te reageren.