Duikforum Duikforum Off-topic welke auto

• welke auto

HDanny reageerde 4 jaar, 8 maanden geleden 13 Leden · 13 Berichten
  • Den Did

Lid
    12 mei 2016 om 11:56

Den topic zegt het al : we moeten dit jaar veranderen van auto en ik vroeg me af met welke jullie tevreden zijn ( om al de duikspullen te kunnen vervoeren )..momenteel Renault trafic en die is handig , maar voor ons te groot aan ’t worden ….

Let the discussions begin …

• Jandr

Lid
    12 mei 2016 om 12:03

Tjah, wat wil je, terug een camionette? Of wat kleiner zoals een caddy? Of een gezinswagen?

Onze ervaring is hier dat je best heel wat materiaal kwijtkan in een monovolume.

• gromitje

Lid
    12 mei 2016 om 13:43

Ik ben pas van auto veranderd, en heb een ford galaxy gekocht. Sowieso moesten we met 3 kids iets ruim hebben, maar voor de duikspullen ook enorm handig. Met 3 duikers op pad gaan is geen probleem. En een kofferdeksel dat dienst kan doen als afdakje is ook meegenomen 🙂

• Baksteen

Lid
    12 mei 2016 om 14:39

In wat voor prijsbereik zoek je ?
    Mijn maat rijdt met een Ctroen C4 Picaso en das zowel als gezinsagen en als duikmobiel een ferm voituur. Maar een Q7 is dat hoogst waarschijnljk ook natuurlijk …

• Peter

Lid
    12 mei 2016 om 15:20

Een Doblo is de beste en ruimste “betaalbare” duikmobiel die ik ooit heb gehad. En mijn vriend FatCat rijdt er nog steeds naar grote tevredenheid met ééntje.

Mijn motorhome was destijdsook niet slecht maar valt denk ik buiten de door jou bedoelde categorie 😉

• FatCat

Lid
    12 mei 2016 om 15:27

Eh… Den Doblo is verkocht aan mijn madam haar bedrijf, Peter. (’t Is precies weer veel te lang geleden dat we mekaar nog eens gezien hebben).

De nieuwe auto staat in de garage op mij te wachten, maar ’t is geen bestelwagentje meer. Mijn oude botten hebben iets meer comfort nodig. Dus nu zullen we twee auto’s van het oudste merk ter wereld hebben. Zelfde type maar zeven jaar jonger en een automaat.

• floere

Lid
    12 mei 2016 om 18:18

Wij zijn met 4 mensen waarvan 2 duikers. Ik rij met een opel zafira tourer.
    Zeer veel plaats ( gaan al eens naar het buitenland duiken voor een paar dagen).
    Zuinig en comfortabel, zeer tevreden over!
    Floere.

• SVp

Lid
    12 mei 2016 om 21:09

Ik rij graag met men Renault Grand Espace en ben daar heel content van.
    ik ga er ook elk jaar in augustus een lang duikweekend mee doen, en dat is best leuk.
    Maar met de motorhome is nog veel leuker … 🙂

• ltcdrdata

Lid
    13 mei 2016 om 11:58

Ik heb zowel comfort nodig (ben beroepshalve een kilometervreter) als veel plaats (om dat duikgerief in kwijt te geraken). Aangezien ik zeer landelijk woon is een 4×4 een must (er wordt niet gestrooid hier in de winter) en omdat ik prijsbewust ben maar ook hou van kwaliteit kom ik uit bij een Japanner.

Mijn vorige en huidige waren een Mitsubishi Outlander, van beiden zeer tevreden. De huidige is op alle vlakken net iets beter dan de vorige, behalve op vlak van de koffer zelf: de vorige had een koffer uit 2 delen. Als je de onderste klep neerklapte had je het perfecte zitbankje om je duikflessen aan te doen: net iets hoger dan in een break en geen kans op beschadigingen. Zo’n model koffer vind ik nu wel een absolute meerwaarde en neem ik zeker mee naar de toekomst.

• Kat1410

Lid
    13 mei 2016 om 12:36

Volvo V70. Icoon, oersterk en de ideale duikkoffer, ook om op te tuigen. Heb de mijne met 80.000 km gekocht voor de prijs van een nieuwe Kangoo.
    100.000 km verder en ik heb er buiten het normaal onderhoud nog niks kosten aan gehad.

• Boja

Lid
    13 mei 2016 om 23:27

Kat1410 da is em
    volvo V70 1 zetel van de achterbank neer en duikspullen voor 4 erin en 4 duikers .
    Nu 300000 km verder wil ik just nog volvo .citroen , Peugeot hebben afgedaan bij mij na 150000 km rammelkasten ( altijd iets los ). VW was men motor na 170000km stuk , zelfs met alle onderhoud gedaan ( VW zelf verstond het niet en kreeg zelfs flinke korting bij nieuwe )toch bedankt .
    Volvo duur in aankoop maar kosten ?? op 160000 nieuwe distrubutieriem en 1 keer remschijven rondom .

• jwllms

Lid
    14 mei 2016 om 16:41

Occasie dan? niet meer te zien in de configurator op de site van volvo. een teken aan de wand?

Kat1410 schreef:
    Volvo V70. Icoon, oersterk en de ideale duikkoffer, ook om op te tuigen. Heb de mijne met 80.000 km gekocht voor de prijs van een nieuwe Kangoo.
    100.000 km verder en ik heb er buiten het normaal onderhoud nog niks kosten aan gehad.

• HDanny

Lid
    14 mei 2016 om 22:40

jwllms schreef:

Occasie dan? niet meer te zien in de configurator op de site van volvo. een teken aan de wand?

Kat1410 schreef:

V70 zal vervangen worden door de V90 vermoed ik de V90 bestond niet en nu recent wel op de website te vinden is.

Log in om te reageren.

Oorspronkelijk bericht
0 van 0 berichten Juni 2018
Nu