Duikforum Duikforum Snorkelen Snorkelein in of rond Barcelona ?

• Snorkelein in of rond Barcelona ?

SVp reageerde 5 years, 6 maanden geleden 5 Leden · 14 Berichten
  • SVp

Lid
    29 maart 2015 om 04:43

Kan iemand met ervaring daar een paar praktische tips geven over snorkelen in en rond Barcelona ?
    Waar is ’t mooi ?
    Waar ga gaan we in en uit het water ?

• merlinX

Lid
    29 maart 2015 om 08:54

Medas eilanden? Kun je alleen heen met boten denk ik.Opletten bij het snorkelen in de middelandse zee voor deze kleine maar gemene kwal, niet giftig maar wel zeer pijnlijk, laat trouwens littekens na

• Koala

Lid
    29 maart 2015 om 09:48

Vanaf het moment je de zee hebt, wat rotsen erbij ben je aan het snorkelen…
    We gingen regelmatig vanaf het strand en we hebben regelmatig mooie fauna gezien, kleine en grote vissen tot zelfs zeepaardjes toe!!
    En die kwal komt er rond augustus als het water warm genoeg is, ’t is de lichtende kwal of parelkwal (Pelagia Noctiluca) en ‘m netelt gemeen (heb het opzettelijk uitgetest)
    Je kan het niet vergelijken met Egypte waar de riffen quasi aan de oppervlakte liggen maar speciaal naar de Medes om te snorkelen? Weggegooid geld; daar heb je evengoed snorkelmogelijkheden aan de rotsen, niet meer, niet minder

• merlinX

Lid
    29 maart 2015 om 11:07

Neemt niet weg dat de medas eilanden een prachtig stukje natuur is, zowel boven als onder. Je kan er ook kayak trips maken, andere boottochten ook (glasboot incluis)

• viercuub

Lid
    29 maart 2015 om 15:35

@merlinx: de medas zijn inderdaad heel mooi om te beduiken edoch als ge bedenkt wat een maffiapryzen de duikcentra hanteren om 5min te varen!! en elk jaar komen de duikcentra byeen om de pryzen samen op te slaan !! er zijn echt veel alternatieven om van de kant in de omgeving te duiken !!( zeker buiten het toeristisch seisoen !! bvb in de winter !! ) grtjs jean

• SVp

Lid
    29 maart 2015 om 17:30

Nee, we zijn met ons gezin in Barcelona stad, zonder eigen vervoer, en we willen gewoon een paar uurkes in het water liggen om te snorkelen en van het zonneke te genieten.
    Dus het moet iets zijn daar in de buurt.
    Koala, weet je soms nog waar jullie toen in het water gingen ?
    Coordinaten kan je makkelijk opvragen bij http://www.gpscoordinaten.nl/bepaal-gps-coordinaten.php
    Alvast bedankt !

• Koala

Lid
    30 maart 2015 om 21:00

@SVp;
    We hebben zelf niet in Barcelona gesnorkeld maar ik heb net effe gekeken op Google Earth en ingezoomd- er zijn verschillende golfbrekers te zien, opgebouwd uit harde grote betonnen stenen ed. en daarrond moet er volgens mij wel wat leven zijn hoor. Op de stranden van oa. Estartit, Platja D’Aro, ,San Feliu des Guixols,…al dan niet met rotsen hebben we vroeger toch fijn gesnorkeld hoor. ( niet te vergelijken met een echte duik maar goed)

• UFo

Lid
    30 maart 2015 om 21:29

Dude, Barcelona is zo’n prachtige stad. Er is meer dan genoeg boven water te zien.

• SVp

Lid
    30 maart 2015 om 21:56

UFo schreef:
    Dude, Barcelona is zo’n prachtige stad. Er is meer dan genoeg boven water te zien.

Andere dude, ik ben daar niet alleen, en niet iedereen in mijn gezelschap wil elke dag een hele dag op straat rondhossen, waaronder ik.
    Denk : 2 strandliggers, 4 die-hard waterlovers, minstens 3 museumhaters, 5 niet-Gaudi-enthousiasten en al zeker 2 don’t-care-about-Ramblas-straatartiesten-lieden …
    En 6 mensen die zich een duik met de haaien in het groot aquarium à 300 euro de kop niet kunnen permitteren.
    Ook waaronder ik. 🙂

• SVp

Lid
    30 maart 2015 om 21:57

Koala schreef:
    er zijn verschillende golfbrekers te zien, opgebouwd uit harde grote betonnen stenen ed. en daarrond moet er volgens mij wel wat leven zijn hoor

Prima suggestie !

• UFo

Lid
    30 maart 2015 om 22:13

SVp schreef:

UFo schreef:

Andere dude, ik ben daar niet alleen, en niet iedereen in mijn gezelschap wil elke dag een hele dag op straat rondhossen, waaronder ik.
    Denk : 2 strandliggers, 4 die-hard waterlovers, minstens 3 museumhaters, 5 niet-Gaudi-enthousiasten en al zeker 2 don’t-care-about-Ramblas-straatartiesten-lieden …
    En 6 mensen die zich een duik met de haaien in het groot aquarium à 300 euro de kop niet kunnen permitteren.
    Ook waaronder ik. 🙂

Waarom gaan jullie dan naar Barcelona?

• SVp

Lid
    30 maart 2015 om 23:27

Omdat mijn vrouw zegt dat we 30 jaar getrouwd zijn en dat ik naar Barcelona wil.
    En ik luister altijd naar mijn vrouw, want dan verbetert mijn levenskwaliteit aanzienlijk.
    Resistance was futile, and I have been assimilated.

• UFo

Lid
    31 maart 2015 om 09:02

lol

• SVp

Lid
    2 april 2015 om 00:53

Log in om te reageren.

Oorspronkelijk bericht
0 van 0 berichten Juni 2018
Nu