Duikforum Duikforum Snorkelen Duikbril op sterkte

• Duikbril op sterkte

Sherrif reageerde 5 years, 8 maanden geleden 6 Leden · 7 Berichten
  • Bacoyves

Lid
    28 januari 2015 om 21:39

Hallo ,

Ik ga eind maart naar Curacao en ik zou daar graag gaan snorkelen en eventueel duiken.
    nu raden jullie het al , ik draag een bril en ik zoek de beste en (goedkoopste) oplossing om me een duikbril op sterkte aan te schaffen.
    Aangezien het de eerste keer is dat ik dit doe wil ik alles nog wat aftasten en niet meteen hopen geld uitgeven…
    kan men eventueel ook snorkelen met een gewone zwembril in plaats van een duikbril ?
    Ik woon omgeving Antwerpen/Lier.
    ik hoop dat ik hier enkele leuke tips krijg, alvast bedankt

• dikje

Lid
    29 januari 2015 om 10:03

Pearl Vision in Antwerpen (Meir, Groenplaats) en Lier.

• Eragon

Lid
    29 januari 2015 om 10:32

Draag je een bril om beter van dichtbij te kunnen lezen of beter in de verte te kunnen lezen?

Mijn man is verziend (kan voorwerpen dichtbij niet scherp zien) en heeft in zijn duikbril correctieglazen laten plakken. We hebben die correctieglazen gekocht in de duikwinkel. Ze passen wel niet in alle duikbrillen.

Ik heb nooit geprobeerd om te snorkelen met een zwembril maar het lijkt me niet onmogelijk.

• Bacoyves

Lid
    29 januari 2015 om 19:45

Ik draag een bril vooral om ver te zien.
    Dichtbij gaat nog net.
    Alvast bedankt voor de tips

• Blinker

Lid
    29 januari 2015 om 19:47

daglenzen dragen, prima oplossing voor mij.

• roger

Lid
    29 januari 2015 om 20:04

Goed idee om ook bij het snorkelen echt sportmateriaal te gebruiken. Ik ben jaren duiker geweest, maar moest wegens medische redenen het duiken achter mij laten.
    Sedertdien ben ik verzot op snorkelen en, hoewel ik het duiken erg mis, moet ik vaststellen dat je bij het snorkelen bijna evenveel fauna en flora kan bewonderen dan bij het duiken.

Maar …
    Denk er aan dat je als snorkelaar in hetzelfde water zit als een duiker en dan ook, net al een duiker, bent blootgesteld aan de grillen van de zee (stroming, deining, golfslag) en de gevaren van fauna, flora en andere watergebruikers (boten, vissers, jetski’s, ….).
    Ik kan je dus aanbevelen om de nodige kennis te gaan opdoen in een duikclub uit de omgeving. Ook snorkelaars worden daar met open armen onthaald.

Terug naar de duikbril. Inderdaad:snorkelen doe je niet met een zwembril, zeker niet op open zee, zoals in Curacao.
    Een duikbril op sterkte kan je in bijna elke duikshop aankopen. Je kan je ook wenden tot een opticien, maar die kent dan meestel weer niets van duikbrillen, behalve dat er een glas instaat …

Laat je in een duikwinkel inlichten over welke duikbrillen jarenlang onveranderd blijven, zodat je na enkele jaren nog reserveonderdelen kan kopen en ook nog je glazen op maat kan hergebruiken. Ik heb een Mares duikbril met glazen op sterkte, gekocht in 2005, en hij is nog steeds piekobello.

Contactlenzen zijn ook een optie, maar als je moeilijk tegen zoutwater kan, en je veegt eens door je ogen, ….

• Sherrif

Lid
    29 januari 2015 om 20:34

De Pat vanhttp://www.optiek-thyssen.be/ Is nen duiker en kan U daar uiteraard de beste raad in geven …

Log in om te reageren.

Oorspronkelijk bericht
0 van 0 berichten Juni 2018
Nu