Duikforum Duikforum Snorkelen wat heb je nodig om te snorkelen in Sharm El Sheik

• wat heb je nodig om te snorkelen in Sharm El Sheik

Cthulhu reageerde 5 years, 9 maanden geleden 8 Leden · 10 Berichten
  • lvdb

Lid
    13 januari 2015 om 00:19

dag iedereen,

we gaan half september op vakantie naar Sharm El Sheik.
    mijn vrouw zou ginder graag willen snorkelen,voor ons is dit nieuw . wat heb je ginder allemaal nodig ? zwembad vinnen of open vinnen met botjes ? shortie van 3 mm of is het daarvoor te warm ? is het beter dit allemaal mee te nemen of ginder te huren?
    bril en snorkel zouden we van hier uit menemen.
    alvast bedankt voor de reacties.

groeten,
    Luc

• Eragon

Lid
    13 januari 2015 om 09:13

Afhankelijk van wat je zelf wil en of je in de toekomst nog wil snorkelen.

Ik deed altijd een full wetsuit aan om te snorkelen – waarom – louter om niet te verbranden op mijn rug en benen en om die belanchelijke streep in het midden van je been door een shorty te vermijden (echt geen zicht als je daarna een korter kleedje of rokje draagt). Half september is het water zeker niet te koud om in zwemkledij te snorkelen maar pas op met de zon en de koudere onderstromen. Een shorty of een pak huren vermijd ik in het algemeen – je weet nooit dat de nood te hoog geweest is bij mij mijn voorganger.

Vinnen – zwembadvinnen zijn ok als ze perfect aansluiten. Met open vinnen en botjes heb je iets minder risico op blaren maar zwembadvinnen zijn zeker even goed om te snorkelen. De vinnen die je huurt zijn zeker goed genoeg om af en toe eens te gaan snorkelen. Ik ging bijna alle dagen snorkelen terwijl mijn man aan het duiken was, en dan heb je iets soepelere vinnen dan diegenen die je normaal kan huren.

Veel plezier in Sharm – is zeker de moeite waard.

• Wowo

Lid
    13 januari 2015 om 16:23

In Egypte ben ik altijd met gewone zwembadvinnen en simpel zwembroekske gaan snorkelen: goed insmeren met ‘waterbestendige’ zonnecrème en nooit een rode rug gehad, wel veel lege bussen zonnecreme 😀

• merlinX

Lid
    13 januari 2015 om 16:46

Als je gaat snorkelen met een boot of via het strand (zand) het water ingaat heb je doorgaans geen laarsjes van doen. Of je zou moeten over een zandstrand lopen in putje zomer dan is het blootvoets niet te doen aldaar. Bovendien zijn snorkel of zwembadvinnen geschikter om te snorkelen/zwemmen aan de oppervlakte daar waar open vinnen eerder bedoeld zijn om onderwater te gebruiken (duiken). Open vinnen zijn ook zwaarder. Bij het snorkelen moet je vooral je rug/hoofd goed beschermen tegen de zon: een t-shirt aandoen en een bandana of ander “hoofddeksel” voor het hoofd bieden een perfecte oplossing en het is ook permanenter, goedkoper en minder tijdrovend dan dat hele crème verhaal. Wel opletten bij de zwembad vinnen dat er geen zand komt te zitten in de hielzone anders loop je kans op vreselijke pijnlijke blaren en dat in combinatie met het nogal zoute water ginder … OUCH …

• Steven

Lid
    13 januari 2015 om 20:26

Ik zou de vinnen ook meenemen. Stel dat het je zo bevalt dat je elke dag wilt gaan (en die kans is groot) 🙂 , dan betaal je uiteindelijk wellicht bijna hetzelfde als wanneer je ze hier koopt.
    En beperk je zeker niet tot het huisrif! Geef gerust een beetje geld uit aan een dagtrip met de boot.

Enjoy!

S.

• dennisv

Lid
    13 januari 2015 om 22:21

doe best ook een tshirt aan; je schouders zullen anders te snel verbranden

• Eragon

Lid
    14 januari 2015 om 14:37

Liever een t-shirt dan zonnecreme – die creme is echt niet gezond voor de riffen tenzij het echte bio-afbreekbare creme is, maar daar twijfel ik aan.

• ivanovice

Lid
    14 januari 2015 om 15:42

een T-shirt is misschien niet voldoende, aangezien dat niet alle UV licht tegenhoudt en je zit op een wateroppervlak, dus je hebt ook nog last van reflecties. Er zijn speciale t-shirts in de handel die wel UV filters hebben (oa voor surfers) en die nemen evenveel plaats in je valies.

• lvdb

Lid
    19 januari 2015 om 11:44

bedankt voor de goede reacties,

We gaan van hieruit een volledige snorkelset meenemen. (ook de vinnen).Huren of kopen zal op termijn geen verschil geven.
    Ze gaat ook een T-shirt voorzien, voor het voorkomen van zonnebrand.
    groetjes,
    Luc

• Cthulhu

Lid
    19 januari 2015 om 20:18

Koop een surf t-shirt in de Decathlon.

Log in om te reageren.

Oorspronkelijk bericht
0 van 0 berichten Juni 2018
Nu