Duikforum Duikforum Federaties mogen wij samen duiken?

• mogen wij samen duiken?

willem04 reageerde 5 years, 11 maanden geleden 12 Leden · 19 Berichten
  • willem04

Lid
    21 november 2014 om 11:21

Is volgende combinatie mogelijk en verzekerd:

ik: Nelos/Cmas 3*, Padi ow ,FFESSM –duikleiderscertificaat, Arena verzekering via Nelos, +400 duiken. Dan verzekerd.

Mijn zoon: Kersvers Junior Openwater Padi ,13 jaar, 21 duiken, diepte limiet 18 meter, Dan verzekerd.

Ik denk het wel, maar ben niet 100% zeker.

mvg, Wim.

• fingolfin

Lid
    21 november 2014 om 11:23

willem04 schreef:
    Is volgende combinatie mogelijk en verzekerd:

ik: Nelos/Cmas 3*, Padi ow ,FFESSM –duikleiderscertificaat, Arena verzekering via Nelos, +400 duiken. Dan verzekerd.

Mijn zoon: Kersvers Junior Openwater Padi ,13 jaar, 21 duiken, diepte limiet 18 meter, Dan verzekerd.

Ik denk het wel, maar ben niet 100% zeker.

mvg, Wim.

Dit wordt weer leuk!!

• suissuis

Lid
    21 november 2014 om 11:25

Jep;)

• HansE

Lid
    21 november 2014 om 11:33

Verzekeringstechnisch:
    Jouw zoon is 13 jaar en valt bij NELOS nog onder het jeugdduiken. Het gevolg is dat jij jeugdduik-begeleider dient te zijn om volledig in orde te zijn.

Bij PADI weet ik niet of een OW samen met een Jr. OW mag duiken.

Of dat DAN die combinatie verzekert, moet je aan hen vragen.

Als ouder ben jij verantwoordelijk voor je kinderen ….

• beulke

Lid
    21 november 2014 om 12:25

uit PADI manual:

Na brevettering
    mogen 10-11-jarigen met een ouder, voogd of PADI-professional
    duiken tot maximaal 12 meter/40 voet diepte; 12-14-jarigen
    moeten duiken met een volwassen, gebrevetteerde duiker.

Dus, naar je brevetten kan je perfect duiken met je zoon. Ik zie niet in waarom DAN dit niet zou verzekeren?

ik zeg: go dive and have fun!

• snoopy

Lid
    21 november 2014 om 13:22

zowel Padi open water als junior open water vallen onder EN 14153-2 zelfstandig duiker.
    Volgens de padi normen mogen jullie samen zelfstandig duiken en kunnen jullie je perfect laten verzekeren bij DAN. gewoon het Padi petje opzetten als jullie gaan duiken en niet het Nelos petje en voor de rest duiken maar…..

• SVp

Lid
    21 november 2014 om 15:24

Volgens de boekjes mag het niet : NELOS zegt dat zij jeugdduikertjes zijn.
    Ik heb 2 zonen in dezelfde situatie gehad en mij van die regels geen ruk aangetrokken.
    En héél veel héél mooie duiken gemaakt …
    Er bestaat geen duikpolitie, dus amuseer jullie zo hard je kunt !!

• SVp

Lid
    21 november 2014 om 15:32

Pak anders voor jezelf ook nog een DANnetje, dan ben je zeker dat alles prima verzekerd is.

• Peter

Lid
    21 november 2014 om 15:46

Het hangt dus zoals zo vaak van de federatie af maar ik jullie geval met de PADI-hoed op en binnen de junior-OW-limieten : geen probleem. Heb zo ook jaren gedoken met mijn zonen.

Misschien ook de DAN-familyformule overwegen ? Komt vaak beterkoop uit… Have fun en vooral : houd het veilig want mogen is daarom nog niet = overal en in alle omstandigheden verstandig !

• willem04

Lid
    21 november 2014 om 15:53

Bedankt voor de respons.
    Inderdaad Padipet op, Danverzekering (is mijn vrouw en dochter ook mee verzekerd op vakantie)aanschaffen.
    Nog een 7mm pakje versieren voor mijn zoon en op ons gemakske de Put an Ekeren verkennen en daarna eens naar de Oesterdam..
    Btw geeft Dan korting op duikbeursen zoals op BOOT of de beurs in Antwerpen?

mercikes Wim.

• Luc Dupas

Lid
    21 november 2014 om 18:39

Uiteraard mogen jullie samen duiken met jullie PADI-pet op, en met daarnaast jullie DAN-lidmaatschap is ook verzekeringstechnisch alles dik in orde. Have fun!

Pak voor uwe zoon… kijk vb. eens bij de Decathlon naar de kindermaten…

• japika

Lid
    22 november 2014 om 23:18

jullie mogen zeker samen duiken:

instructor manual padi:Algemene richtlijnen en procedures p 17

“Na brevettering mogen 10-11-jarigen met een ouder, voogd of PADI-professional duiken tot maximaal 12 meter/40 voet diepte; 12-14-jarigen moeten duiken met een volwassen, gebrevetteerde duiker.”

gezien je de vader bent, uw zoon gebrevetteerd is, 13 jaar en jij hebt een geldig duikbrevet, kan dat zeker geen probleem zijn.

• SVp

Lid
    23 november 2014 om 00:45

Pas op voor het addertje hé Jan : momenteel is hij enkel ARENA verzekerd, en die vinden je ineens genen toffe nimeer als ge een PADI petje op zet.

• Luc Dupas

Lid
    23 november 2014 om 00:50

willem04 geeft toch aan dat zowel hijzelf als zijn zoon DAN-verzekerd zijn… en dan duiken met de PADI-pet op, dan komt ARENA toch nergens in de buurt?

• SVp

Lid
    23 november 2014 om 00:53

Oops, sorry, stukje gemist achteraan …

• Baksteen

Lid
    23 november 2014 om 02:09

As ge wilt kan ik ook een PADI rugzak, t-shirt en zelfklever voor op uwen poezie album leveren ze. Alleen zo een petje is nogal zwak he. Ze gaan niet geloven dat ge echt PADI zijt. Of ge moet uwen tuba 24/24 dragen. Dan wel natuurlijk.

• japika

Lid
    23 november 2014 om 21:12

voila, iedereen weer content 🙂

• Snoel

Lid
    24 november 2014 om 09:31

willem04 schreef:

Dag Wim,

Jij bent verzekerd zowel door Arena als door DAN. Je duikt met een duiker met een brevet , prima dus.

Je zoon is niet verzekerd bij Arena. Logisch , hij betaalt ook geen premie aan Arena via een NELOS-lidmaatschap. Hij is wel verzekerd bij DAN.

Enjoy diving met je zoon en hou het veilig ! Het beste is dat je verzekeringen niet nodig hebt.

• willem04

Lid
    24 november 2014 om 12:30

Iedereen bedankt voor de input.

Mercikes,

Wim.

Log in om te reageren.

Oorspronkelijk bericht
0 van 0 berichten Juni 2018
Nu