Duikforum Duikforum Federaties Prijs basisopleiding PADI

• Prijs basisopleiding PADI

Alain D reageerde 6 years, 1 maand geleden 20 Leden · 32 Berichten
  • DivingPinguin

Lid
    8 september 2014 om 16:28

Ik wil GEEN discussie federatie discussie in dit topic.
    Een vriendin heeft de prijs voor een basis OW brevet opgevraagd bij een padi centrum en kreeg daar +-500€ te horen. Is dit een gangbare prijs voor deze opleiding? Dit is inclusief huur materiaal etc.

• Carl A

Lid
    8 september 2014 om 16:33
  • DivingPinguin

Lid
    8 september 2014 om 16:42

Bedankt, ik zal het doorgeven.

• Bubblepieter

Lid
    8 september 2014 om 18:00

400 EUR tot 500 EUR all in is volgens mij de gangbare prijs bij padi.

Die actie lijkt me wel heel voordelig. Kan altijd natuurlijk.

Best eens informeren of de huur van het materiaal bij die actie daar ook is inbegrepen, anders is dit al vlug 100 EUR extra (2 dagen voor je buitenwaterduiken aan 50 EUR per dag). Eventuele andere kosten, …?

Kwaliteit en flexibiliteit duikcenter, ervaringen van anderen die daar opleidingen gevolgd hebben,… gaan ze bvb extra aandacht en tijd aan je besteden als je iets niet goed onder de knie hebt? Of moet je dan bijbetalen?

Enfin, 300 EUR is een groot prijsverschil maar kijk ook zeker naar de kwaliteit van de opleiding. (Niet dat ik denk dat die aanbieder niet goed is, ik ken het duikcenter niet.)

• diver1968

Lid
    8 september 2014 om 18:52

bij ons in de club kost dat 350€ dit is wel cmas dit tot en met 1ster duiker

• movieman

Lid
    8 september 2014 om 19:03

diver1968 schreef:

En bij mij in de winkel kost een brood 2.15 euro!

• roger

Lid
    8 september 2014 om 19:11

Ook ik wil me niet moeien, maar ….

De prijs zegt niet alles. Ik weet dat de kwaliteit van de opleiding sterk verschilt van de ene tot de andere instructeur, club, …
    Logisch, want elkeen geeft er zijn eigen insteek op, de ene heeft fasciliteiten die de andere niet heeft, bij sommmigen wordt de opleiding in groep gegeven, bij anderen wordt je individueel begeleid, soms is het huren van materiaal, gebruik van zwembad edm inbegrepen, bij anderen weer niet, enz ….

Ik zou weten waarvoor te kiezen, zeker voor een eerste opleiding: kiezen voor de beste school (of instructeur) wat niet noodzakelijk hetzelfde is als grootste van de streek.

In elk geval zou ik ook kiezen voor de individuele begeleiding, misschien in een kleinere club en niet voor een massa-club die er prat op gaat dat ze 100-en opleidingen per jaar organiseert.

• Admin

Beheerder
    8 september 2014 om 19:48

Bij deze duikschool kun je ook een Padi Opleiding volgen :
    http://www.thedivefriends.be/Opleiding.html

• Duracell

Lid
    8 september 2014 om 21:25

Je kan ook eens bij IANTD kijken, deze geven ook OW opleidingen, en zit je ineens goed voor in geval je de technische toer op wil.

Zie beneden een opleidingcentrum in Tessenderlo.

http://www.tessdiving.be/opleidingen

Vg

Bart

• Peter

Lid
    8 september 2014 om 21:56

De prijs voor een PADI opleiding ligt bij ons een heel stuk onder de 500€ (+- 325€ all in + 8€ verzekering). De CEDIP/IDEA opleidingen zijn nog een 50€ minder duur (omwille van lagere breveteringskosten). Opleiding steeds max ratio instructeur/studenten 1/2. Jammer genoeg voor eventuele kandidaten zijn we in principe meer dan overvol tot het einde van dit seizoen en zels begin volgend seizoen. Voor de publiciteit hoef ik dit dus niet te plaatsen ;-).

• Cthulhu

Lid
    8 september 2014 om 23:14

Ik heb eens gekeken naar die promo en er wordt idd niet vermeldt wat er precies inbegrepen is. Misschien best eerst eens informeren.

• DivingPinguin

Lid
    9 september 2014 om 07:44

Bedankt voor de reacties. Ik zal alles naar haar doorzenden.

• brutus

Lid
    9 september 2014 om 16:49

http://www.cowadiving.be/opleidingen/padi-open-water-diver

Wat kost deze cursus?
    Deze cursus kost 375 euro. Tijdens je opleiding is het volgende standaard inbegrepen: alle theorie- en zwembadlessen, alle buitenwaterduiken, cursusboek, DVD, duiktabel, logboek, het gebruik van de volledige duikuitrusting en de brevetteringskosten

• brutus

Lid
    9 september 2014 om 16:51

movieman schreef:

diver1968 schreef:

En bij mij in de winkel kost een brood 2.15 euro!

Mor das dan ook kwaliteitsbrood he 😉

• Cthulhu

Lid
    9 september 2014 om 17:32

een groot of een klein brood?

• wasp

Lid
    9 september 2014 om 17:36

Carl A schreef:
    Kijk hier eens naar:
    http://www.groupon.be/deals/oost-vlaanderen/ids-vzw-1-3/44158900

Mijn vriendin heeft een tijd terug deze actie gedaan. Ik ben zeer tevreden dat ik een duiker ben, dat ik haar kon bijsturen en dat ik mij kon informeren over de geldende PADI-regels.
    Dus doe deze actie zeker en vast! (Als je zelf iets van duiken kent, de regels kent en op je strepen kunt staan.)

• Bubblepieter

Lid
    9 september 2014 om 19:54

Het zou toch niet de bedoeling mogen zijn dat, als je betaalt voor een opleiding, iemand anders je nog moet bijsturen.

Iemand die een beginnende duikopleiding start zal dan ook de regels niet kennen en wellicht nog maar weinig van duiken af weten.

Als je al een andere duiker nodig hebt omdat die instructeur het al niet goed kan uitleggen, dan wil dat toch iets zeggen. Ik zou het alleszins niet aanbevelen.

Tjah, dan betaal ik liever iets meer voor kwaliteit en kennis / flexibiliteit van het duikcenter (meer uitleg of oefening nodig, …) of volg het via een non-commerciële organisatie en neem er je tijd voor. (Zonder dat ik hier een discussie wil starten over verschillende federaties. Ik ben zelf van allebei lid trouwens.)

• I-Viske

Lid
    9 september 2014 om 22:06

Kijk inderdaad zeker naar wat er in de prijs zit. Met welk materiaal wordt er gedoken? Zijn het “ouw vodden” of high quality? In ons duikcentrum worden de lessen gegeven bvb met spiksplinternieuw aqualung Legends, duikpakken van max 2 jaar oud, nieuwe BCD’s van aqualung etc…

Neemt de instructeur de tijd om de kandidaat uit te duiken? Ook hier hanteren we normen die ver boven de minimumvereisten liggen, per slot van rekening willen we zeker zijn dat de kandidaat kan duiken na de cursus! (en het inderdaad niet de bedoeling mag zijn dat iemand anders nog moet bijsturen). Kwaliteit in duikopleiding heeft zijn prijs, maar dat is bij alles zo. Als je natuurlijk wil inbinden op kwaliteit (zowel naar materiaal als duikopleiding), dan is dat jouw keuze.
    My 2 cents…

Peter

• snoopy

Lid
    10 september 2014 om 10:34

Het is al erg gesteld als je via groupon duikopleidingen moet” verkopen” aan dumpingprijzen. Van die 159 euro gaat bijna 100 euro aan PADI voor brevetteringskosten en opleidingskit. Dus je bent gewoon opleidingen aan het verkopen voor 59 euro.
    Een gangbare prijs is tussen de 350 en 500 euro,maar dan is wel alles inbegrepen,ook opleidingskit,gebruik duikuitrusting en brevetteringskosten.
    Heb enkele jaren geleden ook zo een”grote” duikschool gekend in Eindhoven die “massa opleidingen ” gaven aan dumpingprijzen en constant een loopje namen met de PADI standaards.Uiteindelijk zijn ze failliet gegaan met een hoop schulden. Uiteindelijk heeft PADI ingegrepen en de course director buitengesmeten.

• Peter

Lid
    10 september 2014 om 11:13

Massale duikopleidingen via groupon zijn allang geen Nederlandse exclusiviteit meer.

In ondersteuning voor een bevriende (opstartende) Waalse duikclub hebben we er een paar jaar terug ook even aan meegewerkt. Gewoon voor de ervaring en uit vriendschap voor de betrokken clubleider en omdat die niet had ingeschat dat hij misschien ook wel nederlandstalige kandidaten zou krijgen…

Geen leuke herinneringen.

Belangrijkste oorzaak : als kandidaten hoofdzakelijk jagers op een nieuwe kick dus minimale motivatie voor het duiken, minimale beschikbaarheid enzovoort.

En tegenover een belachelijke prijs staat uiteraard ook een minimum dienstverlening. Elke extra moet bijbetaald worden. Niet klaar in 5 (kleine) uurtjes ? Jammer, bijbetalen voor elk uur extra…
    geen zwembadmateriaal : huren of kitje kopen (dat met kleine winstmarge werd verkocht)
    Een buitenduik : de minimum vereiste duiktijd.
    Dat werd overigens wel klaar en duidelijk vermeld in de grouponvoorwaarden en ook nog eens meegegeven voor de start maar of alle kandidaten dit ook goed konden inschatten ??

Wij waren wel zo eerlijk om aan kandidaten bij wie duidelijk bij aanvang bleek dat het “een moeilijke bevalling” zou worden, dit ook meteen mee te geven.
    Ik kan me voorstellen dat niet iedere grouponduikclub dit doet…

Uiteindelijk is er zeker niemand gebreveteerd die zijn brevet niet verdiende, maar aan de meeste gebreveteerden heeft het wel meer gekost dan enkel de Grouponkosten.

Het was (en is) echter absoluut niet onze manier van werken, en het is dan ook bij een eenmalige helpende hand gebleven.

De bevriende (en toen opstartende) club heeft er uiteindelijk geen cent aan verdiend (ondanks de extras), wel integendeel. Maar zij hoopten er een aantal clubleden aan over te houden. Resultaat : 1 van de 50 studenten is gebleven, en dat was zeker niet door de slechte prijs/kaliteitverhouding.

Vergeet tenslotte niet dat je van het vermelde grouponbedrag nog eens de grouponcommissie moet aftrekken. Dus 159-100 = niet 59€ marge (en al zeker geen winst) ! Ik kan me de grouponcommissie niet meer herinneren, maar die was toch nog behoorlijk en dus nog af te trekken van die 59€…

Als iets te goedkoop is om waar te zijn, is het meestal ook niet waar…

• Baksteen

Lid
    10 september 2014 om 16:00

Je trekt mensen aan die bij je aanbieding passen denk ik.
    We hebben ook eens de vraag gekregen of we een opleiding wilden geven voor de groupon prijs. Neen dus … 🙂

• Baksteen

Lid
    10 september 2014 om 16:03

Carl A schreef:
    Kijk hier eens naar:

IDS Aalst. Daar moede zeker uw opleidng gaan doen :-).

• SVp

Lid
    10 september 2014 om 17:41

Baksteen schreef:
    Je trekt mensen aan die bij je aanbieding passen denk ik.

Dat is zeker zo !
    Ik heb ooit eens het briljante idee gehad om in onze regio een extra winkel open te doen en daar specifiek op prijs te gaan werken.
    Manman, wat we daar gezien en meegemaakt hebben !
    Komend vanuit een duurdere maar heel servicegerichte stuctuur, was dat voor ons ellende van begin tot eind.
    En je houdt er na afloop niks aan over behalve reflux en veel lege Zantac potjes.
    Goedkoop trekt zeikerds aan, en op het eind van de rit zijn alle partijen miscontent.

• alain G.

Lid
    10 september 2014 om 17:48

klopt Stefan, goedkoop is slechte koop..
    ik heb in mn 35 jarige carrière nog nooit brol verkocht en alles aan een correcte prijs..altijd tevreden klanten ..
    en zeveraars zijn er helaas altijd.
    wat betreft de prijs van een opleiding, kan je niet vergelijken…wel goedkoper of duurder maar dat hangt allemaal af van de faciliteiten van de club
    de een betaald bv 500 € voor het zwembad en de andere 800..al verschil in prijs voor dezelfde opleiding..

• roger

Lid
    10 september 2014 om 20:05

Baksteen schreef:

Carl A schreef:
    Kijk hier eens naar:

Pas op Baksteen, of morgen staat de politie aan je deur omdat de ene of de andere persoon klacht tegen je neerlegt voor eerroof.

• snoopy

Lid
    10 september 2014 om 22:06

Peter schreef
    Vergeet tenslotte niet dat je van het vermelde grouponbedrag nog eens de grouponcommissie moet aftrekken. Dus 159-100 = niet 59€ marge (en al zeker geen winst) ! Ik kan me de grouponcommissie niet meer herinneren, maar die was toch nog behoorlijk en dus nog af te trekken van die 59€…

Inderdaad Peter,Groupon vraagt een commissie van 50 %.
    Klein rekensommetje : 159 -100 – 79,5 (159:2)= – 19,50 euro.
    Dus IDS Aalst speelt nu al sinterklaas en legt minstens 19,50 Euro bij per opleiding.
    Dus iedereen naar IDS Aalst zou ik zeggen……..

• Baksteen

Lid
    10 september 2014 om 22:21

roger schreef:

Baksteen schreef:

Carl A schreef:
    Kijk hier eens naar:

Pas op Baksteen, of morgen staat de politie aan je deur omdat de ene of de andere persoon klacht tegen je neerlegt voor eerroof.

Hoezo ? Ik maak toch positieve reclame ? 🙂

• PV

Lid
    11 september 2014 om 10:17

Eventjes met Groupon toestanden de kleine lettertjes lezen.
    Los van het feit wat de club eraan verdient is dit exclusief boekenpakket en breveteringskosten dus maak de rekening maar.
    De instructeurs zijn meestal wel mensen die zich met hart en ziel inzetten dus de uitleg van door dit systeem krijgt ge geen goede opleiding is een kwakkel.
    De normale prijzen liggen meestal ergens tussen de 3 en 400euro voor een PADI OW opleiding maar dit is all-in.

PV

• bubbling

Lid
    11 september 2014 om 10:22

Als je een beetje rond googled op sites van duikscholen kom je op een prijs uit tussen de € 449,– en € 499,– voor een all-in pakket bij padi. Dus die opgevraagde prijs kan wel kloppen.

• Baksteen

Lid
    11 september 2014 om 14:39

PV schreef:

De instructeurs zijn meestal wel mensen die zich met hart en ziel inzetten dus de uitleg van door dit systeem krijgt ge geen goede opleiding is een kwakkel.

PV

Een instructeur die veel leerlingen op zijn nek krijgt in 1 keer gaat nooit dezelfde aandacht kunen geven als aan 1 of 2 tegelijk. Dus het zullen vooral de zwakkere zijn die er bekaaid(er) vanaf komen vrees ik.
    En heb je 2 duiken te doen op en dag dan doe je opt gemak en zit je 45 minten met die gasten in het water. Als je er 5 moet doen dan zullen het er toch maar van 20 minuutjes zijn denk ik.
    Er zal dus zeker verschil zitten op wat je effectief krijgt volgens mij.
    Of dat dan ‘slecht’ is is weer een andere discussie, maar hetzelfde zal het toch niet zijn vrees ik.

• Peter

Lid
    11 september 2014 om 15:03

Baksteen schreef:

PV schreef:

PV

Een instructeur die veel leerlingen op zijn nek krijgt in 1 keer gaat nooit dezelfde aandacht kunen geven als aan 1 of 2 tegelijk. Dus het zullen vooral de zwakkere zijn die er bekaaid(er) vanaf komen vrees ik.
    En heb je 2 duiken te doen op en dag dan doe je opt gemak en zit je 45 minten met die gasten in het water. Als je er 5 moet doen dan zullen het er toch maar van 20 minuutjes zijn denk ik.
    Er zal dus zeker verschil zitten op wat je effectief krijgt volgens mij.
    Of dat dan ‘slecht’ is is weer een andere discussie, maar hetzelfde zal het toch niet zijn vrees ik.

Zie mijn getuigenis hierboven 😉

• Alain D

Lid
    12 september 2014 om 11:08

Hey DivingPinguin,

Ik denk dat de afstand ook wel een rol speelt niet?

Nu wij zitten in Gent, prijs OWD is bij ons 398€

(incl Ultimate KIT (boek/DVD/logbook/etc (e-learning optie mogelijk) alsook materiaal gebruik/zwembadgebruik zit hierin maw geen verrassingen deze prijs is all incl

De garantie van max kwaliteit zit hier ook in :-).
    – zwembad sessies tot je klaar bent om naar open water te gaan (dat kan van 3 hr tot xxxx hr gaan (geen bijbetaling voor extra zwembad sessies))
    – max individuele begeleiding
    – buiten water duiken altijd 1 op 1
    en aangezien we een 8 tal instructeurs ter beschikking hebben, een heel flexibele planning

Greets Alain
    Ocean Divers vzw
    http://www.ocean-divers.be

Log in om te reageren.

Oorspronkelijk bericht
0 van 0 berichten Juni 2018
Nu