Duikforum Duikforum Uit fouten leren duikongeluk wemeldinge 12/7/2014

• duikongeluk wemeldinge 12/7/2014

Beir reageerde 6 years, 3 maanden geleden 10 Leden · 13 Berichten
  • rrh66

Lid
    15 juli 2014 om 17:02

ik heb zaterdag een klein ongelukje gehad tijdens de duik aan de tetjes

een club heeft zijn zuurstof eventjes geleend , waardoor ik erdoor ben gekomen

ik ben bereid een zuurstofvulling te betalen aan deze club

dank u

rudi

• SVp

Lid
    15 juli 2014 om 23:41

Oei, wat had je aan de hand ?

• Duracell

Lid
    16 juli 2014 om 06:16

vulling kost 8€, daar gaat niemand over vallen denk ik!

• SVp

Lid
    16 juli 2014 om 12:05

Duracell schreef:
    vulling kost 8€, daar gaat niemand over vallen denk ik!

Dat kan zijn, maar het getuigt zeker van goed fatsoen van het aan te bieden !

Laatst is er tegenover het frituur van mijn zoon een meisje met haar fiets tegen een andere fietser aangereden.
    Ze heeft toen een ferme smak gemaakt : een tand gebroken, schaafwonden aan handen, bloedende knie onder de jeans, en pijn aan de pols.
    Ik ben direct buiten gelopen, dat meiske van de straat geraapt en haar beschadigde fiets opzij laten leggen.
    We hebben de schaafwonden op haar handen gereinigd en ontsmet, en ik heb er voor gezorgd dat ze de gegevens van tegenpartij had en omgekeerd. Die jongen had geen lichamelijke schade, dus die heb ik doorgestuurd.
    De bloedende knie, daar konden we niet veel aan doen.
    Het leek me best dat ze dat thuis door haar ouders zou laten verzorgen.
    Ze wilde met de fiets doorrijden naar haar thuis de gemeente verderop.
    Maar haar fiets zag er niet zo best uit, en ik dacht, “ge kunt toch geen meiske van pakweg 14 zomaar al bloedend de donkere straten op sturen” en ik heb aangeboden haar naar huis te brengen.
    Enfin, fietsen van haar en haar hysterische vriendin in de auto gezet en op weg naar haar huis.
    We zijn nog geen 2 minuten weg en ze begint te klagen over flinke hoofdpijn, en elke keer wanneer ik opzij kijk zie ik haar pols dikker worden.
    Ik weet dat polsen heel dikwijls breken bij vooruit vallende fietsers, en van die hoofdpijn verwacht ik dat het wel eens een flinke hersenschudding kan zijn.
    De klap die haar tand brak kan zich tenslotte makkelijk door haar schedel verspreiden en andere schade doen.
    Ik heb dan ook beslist om te stoppen, om te keren, en naar de kliniek te rijden.
    Kwartier rijden naar kliniek, kwartier in de spoed tot ze opgenomen was en ouders verwittigd waren door de nog altijd hysterische vriendin, kwartier terug naar frituur.
    Mijn eten koud, mijn auto overhoop, bloed op mijn mat, …

En wat denk je : niets meer van gehoord, niet van dat meiske zelf, niet van de ouders, niet van de vriendin, noppes.
    Ze weten nochtans heel goed hoe ze me kunnen bereiken, maar ik ken haar niet.
    Ik had graag geweten hoe het met haar is en wat de diagnoses waren, maar noppes.

Erg teleurstellend, maar als er morgen hetzelfde gebeurt, dan doe ik terug hetzelfde …
    En ik hoop dat, als mijn kinderen ooit wat voorhebben, er een andere onnozele kloot is die er zich even goed over ontfermt.

• beulke

Lid
    16 juli 2014 om 14:31

ge zijt te goed voor deze wereld svp ..

toen ik ongeveer die leeftijd had (iets jonger maar dat doet er niet toe) ben ik ook eens zwaar gevallen met fiets. buiten bewustzijn, hersens door elkaar en hand gebroken. Toen ik wakker werd stond mijn fiets netjes tegen een boom maar nergens een kat te bespeuren…

Achteraf bleek dat er ene mijn velo aan’t pikken was, er een auto gestopt is om zich daarover kwaad te maken waarna de potentiele dief mijn fiets netjes heeft weggezet. Auto reed door, dief koos het hazepad … en ik …ik bloedde voort 🙂

ach, dan maar op eigen kracht naar huis zoals het een echte wielrenner betaamt(ja, we waren met vriednen een tour de wijk aan het koersen) ..ben verdomme geen voetbal janet he 😉

andere stoot: in barges geven we een SO zuurstof, ontdoen haar van haar natte bovenvest + handdoek erop en ons nooddeken. …krijgen we tegen onze zak van haar clubleden dat we haar buiten laten zitten en niet naast de verwarming … die een GAS verwarming is met VLAM … zuurstof weg, mijn handdoek en nooddeken verdwijnen ook in de ambulance … ik zou het ook opnieuw doen, maar die clubleden verkoop ik volgende keer wel een toek op hun …

soit: rhh66: hopelijk alles ok met je.

• watervrouw

Lid
    16 juli 2014 om 16:04

overlaatst was er voor ons deur ook een jongen gevallen met de fiets, hij had een flinke jaap in zijn been. mijn man heeft het verzorgd en we zijn er mee naar de kliniek gereden, ze hebben het moeten naaien

enkele dagen later kregen we van de vader 2 flessen wijn.
    Er zijn dus nog mensen die hunne wereld kennen, en dat doet deugd.

• Nannostomus

Lid
    16 juli 2014 om 21:52

Heb ook een zeer positieve ervaring gehad zowat 2 weken geleden.

Wij logeerden in “De Kabbelaar” (Scharendijke) en een zekere dag, in de namiddag, komt de baas van het duikcetrum aldaar (Henk ?) ons vragen of we die dag nog duiken. Bleek dat er een duiker zijn camera rond de “Serpent” had verloren (zo een go-pro, ik wist zelfs niet eens wat dat was). Voor ons natuurlijk een ideale gelegenheid om onze “zoekpatronen” nog eens te oefenen. Efin, we vinden de camera en geven die aan (Henk ?).

Twee dagen later, we zijn aan het piknikken op de dijk, komen twee jonge hollanders (misschien een jaar of 20) ons vragen of wij die twee belgen zijn die logeren in de Kabbelaar ? Wij zeggen, een beetje wantrouwend : ja ? Komen die twee na 15 minuten terug met een fles wijn en 4 tripple “Trap”. Om te bedanken voor hun camera ! Wel, dat was héél tof !

Dus er bestaan nog dankbare en geciviliseerde mensen

• spiritdiver

Lid
    17 juli 2014 om 10:25

Hey Rudi,

blij te horen dat het in orde is gekomen. Ik kwam juist uit het water en zag de ambulances… .
    De club die u heeft geholpen was volgens mij Atlantis Lier.

Het is natuurlijk spijtig dat het voorgevallen is, maar het doet goed om te zien dat wanneer er iets voorvalt mensen samenwerken om alles in goede banen te leiden. Dat zowel in, op als rond het water.

Dus chapeau aan de buddy’s die het hoofd koel hielden en aan de mensen van Atlanis Lier.

nog veel duikplezier Rudi.

Matt

• viercuub

Lid
    19 juli 2014 om 11:42

uiteindelijk zijn er nog echte duikers !!!! hopelijk is dit een voorbeeld voor de jonge garde
    !! grtjs jean(ne hele ouwe duiker)

• Noidea

Lid
    21 juli 2014 om 16:31

Even bevestigen. De Club was inderdaad Atlantis Lier.

Leuk om te horen dat het goed met u gaat Rudi, en een dikke pluim voor onze kantveiligheid!

-Yves (Atlantis)

• rrh66

Lid
    24 juli 2014 om 14:56

hoe kan ik jullie bedanken ?

zuurstofflesvulling ?

hebben jullie een club house (rondje) ?

rudi

• Beir

Lid
    28 juli 2014 om 23:01

viercuub schreef:
    uiteindelijk zijn er nog echte duikers !!!! hopelijk is dit een voorbeeld voor de jonge garde
    !! grtjs jean(ne hele ouwe duiker)

Een voorbeeld voor de jonge garde? het was de jonge garde die Rudi geholpen heeft.
    Ik hoop dat de oudere garde hier ook een voorbeeld aan neemt!

En echte duikers zijn we zeker en vast! :p

Grtz

• Beir

Lid
    28 juli 2014 om 23:17

rrh66 schreef:
    hoe kan ik jullie bedanken ?

zuurstofflesvulling ?

hebben jullie een club house (rondje) ?

rudi

Rudi wij hebben zeker en vast een club house
    U bent altijd welkom op woensdagavond vanaf 21:00u in den Bril 6 te Lier.

Groeten
    de kantveiligheid

Log in om te reageren.

Oorspronkelijk bericht
0 van 0 berichten Juni 2018
Nu