Duikforum Duikforum Uit fouten leren Een verwittigd duiker is er 2 waard

• Een verwittigd duiker is er 2 waard

• Terrible

Lid
    27 juni 2014 om 15:31

Beste collega duikers hier een verhaal van hoe je als duiker wordt beetgenomen en behandeld bij een Online duikshop in Nederland.

Onderwerp: Antw.: Telefonisch contact na gesprek met vertegenwoordiger Scubapro.

Hallo Rudy,

Na ons telefonisch gesprek van heden morgen, vrijdag 27/06/2014 waar ik u voor wil bedanken, voel ik mij toch vrij teleurgesteld in de oplossing van deze zaak.

Tot op heden ben ik als klant nog steeds de dupe.

Ik koop een nieuwe Scubapro vest en moet vaststellen dat na het eerste gebruik een van de loodpockets defect was.

U hebt op een correcte manier gereageerd als fabrikant en mij gratis 1 nieuwe loodpocket aangeboden onder garantie. Tot dan, alles in orde.

Wat echter wel spijtig is, is dat ik mijn beide loodpockets (zowel de goede als de slechte) naar D*******.nl moest sturen wat mij 15 € heeft gekost en dat ik nu de goede niet meer terug krijg of ik moet nog eens 15 € transportkosten betalen.

Ergens kan ik dit begrijpen, transport kost geld maar als ik per mail meldt dat ik deze ook wil komen afhalen op het moment dat ik eens in de buurt van Eindhoven ben, dan lijkt het mij niet meer dan normaal dat ik mijn materiaal dat ik naar daar heb opgestuurd ook gratis kan gaan terughalen.

De chantage die D*******.nl toepast om mij transportkosten te laten betalen als ik deze zelf kom afhalen is bij mij serieus verkeerd aangekomen en getuigd duidelijk van een slechte wil van D*******.nl naar zijn klanten.

Aan de telefoon hebt u gemeld dat u eigenlijk een goede relatie met een dealer niet in het gedrang wenst te brengen t.o.v. een klant. Ook dat is te begrijpen maar getuigd van geen respect t.o.v. uw Scubapro klanten.

Het is duidelijk dat de klant de dupe is en dat geld nog altijd de bovenhand haalt t.o.v. een correcte service.

Alsnog hoop ik mijn werkende loodpocket terug te krijgen of het bedrag van 30 € voor deze loodpocket en de 15 € transportkosten gecrediteerd te krijgen of in aftrek van nieuw Scubapro materiaal, aangezien ik ondertussen deze opnieuw heb moeten aanschaffen bij een betrouwbare duikwinkel in België.

Wat betreft D*******.nl kan ik alleen maar alle collega duikers aanraden om geen zaken meer te doen met dit bedrijf.

• Baksteen

Lid
    27 juni 2014 om 16:19

Dat online kopen risicos heeft wisten we al langer dan vandaag dacht ik ?
    Hoeveel heb je bespaard op je originele aankoop door online te kopen ?

• Terrible

Lid
    27 juni 2014 om 16:28

Meer dan 250 €. Maar wat mij wel stoort is dat een fabrikant liever goed staat bij zijn dealer, want die zorgt voor een leuke omzet, dan de klant correct te behandelen en zijn dealer op het matje te roepen voor deze praktijken.

• Luc Dupas

Lid
    27 juni 2014 om 16:51

Je hebt ivm garantie enz. binnen de Europese regelgeving als klant ALLEEN maar te maken met de directe verkoper (in dit geval dus de dealer) en je moet alle garantie-problemen afhandelen met die directe verkoper, in dit geval dus diveshop.nl

http://europa.eu/youreurope/citizens/shopping/shopping-abroad/guarantees/index_nl.htm
    http://www.eccbelgie.be/de-garantie-in-belgie-en-in-andere-europese-landen-s40481.htm

Blijkbaar is in uw geval Scubapro zelf ook tussengekomen en dat is chapeau voor Scubapro want eigenlijk hadden die compleet geen uitstaans met het probleem tussen u en diveshop.nl !

• Droog

Lid
    27 juni 2014 om 17:04

België boven 😉

• Trico Traco

Lid
    27 juni 2014 om 17:36

Ik twijfel niet aan je verhaal, maar als diveshop dit leest kan je heel wat moeilijkheden bekomen. Zoiets zet je beter zonder namen op het forum en diegene die de naam dan wensen kunnen je mailen.

• viercuub

Lid
    27 juni 2014 om 17:37

beste vrienden, kent ge de hollanders noch steeds niet …. NE HOLLANDER kl…. U ALTYD !! en als ge na 5jaar handelen noch niet gekl….. BENT IS HIJ HET ZEKER VERGETEN !!!!

• Hyper III

Lid
    27 juni 2014 om 17:51

ik heb alvast 2 keer ne fotoset van nen Ollander gekocht,en ik voel me nog niet bedrogen….

niet allemaal over dezelfde kam scheren é!!!
    Van Albert H wil ik wel niks meer horen in Belgenland…

mvg

• Trico Traco

Lid
    27 juni 2014 om 18:24

viercuub schreef:
    beste vrienden, kent ge de hollanders noch steeds niet …. NE HOLLANDER kl…. U ALTYD !! en als ge na 5jaar handelen noch niet gekl….. BENT IS HIJ HET ZEKER VERGETEN !!!!

Als dat alles is wat je kan bijdragen aan dit Topic, blijf er dan weg flauwe plezante.

• Luc Dupas

Lid
    27 juni 2014 om 18:53

Hyper III schreef:
    Van Albert H wil ik wel niks meer horen in Belgenland…

Delhaize gaat er anders ook wel met de ruwe borstel door zenne Bart…

• Hyper III

Lid
    27 juni 2014 om 20:01

juist daarom Luc

• Steven

Lid
    27 juni 2014 om 21:10

viercuub schreef:

Beste viercuub,

Ook ik heb een negatieve ervaring gehad met een Nederlandse duiker/verkoper. Maar het lijkt me dat jij mijn cursus non-agressieve communicatie ook goed kan gebruiken.
    (Zie topic “duikongeval”)

😉

Grtz,

S.

• scubapat

Lid
    27 juni 2014 om 23:33

Steven schreef:

viercuub schreef:

Beste viercuub,

Ook ik heb een negatieve ervaring gehad met een Nederlandse duiker/verkoper. Maar het lijkt me dat jij mijn cursus non-agressieve communicatie ook goed kan gebruiken.
    (Zie topic “duikongeval”)

😉

Grtz,

S.

Oei oei, wat zijn jullie allemaal streng…

Gelukkig lees ik op het Ollands forum ALTIJD dat onze noorderburen NOOIT iedereen over dezelfde kam scheren!

Euh… of was het nu dat ik heel erg vaak NOOIT en ALTIJD lees…:-)

• SVp

Lid
    27 juni 2014 om 23:51

Terrible, wat jij doet met je mail is chantage (“geef mij mijn goesting of ik maak jullie zwart”), en het geeft me een vies smaakje in de mond.
    Had je met die mensen gewoon een telefoontje gedaan, dan was je vast tot een oplossing kunnen komen die voor beide partijen goed aanvaardbaar was.

Mijn gedacht : wil je aankopen doen met een winkelservice, koop dan in een winkel en niet op een webshop …
    Als je toch voor de goedkoop gaat en op een webshop koopt, loop dan nadien niet te kleuteren als alles niet is zoals je het gehoopt had. Voor die broek-afsteek-prijs betaal je dikwijls in een zwaar mank lopende dienst na verkoop.
    There is no such thing as a free lunch …

Je hebt naar eigen zeggen meer dan 250 in je zak gestoken, en nu ga je als een wildeman tekeer omdat je “maar” meer dan 135 euro in je zak gestoken hebt ?
    “Nou moe” zullen die Ollanders zeker denken.

Nog een algemeen advies : ik ben met emailen al heel dikwijls op mijn bek gegaan, en ik heb met scha en schande geleerd dat je VEEL meer kunt bereiken met een telefoontje !

• Terrible

Lid
    28 juni 2014 om 01:03

Beste SVp, ik heb meermaals telefonisch gebeld en ook op een correcte manier gemaild maar blijkbaar geloofd deze duikshop enkel zijn eigen gelijk. Ieder heeft zijn eigen waarheid maar als je gewoon je eigen gekochte goederen zelf terug gaat afhalen en men u dan nog eens probeert te laten betalen voor transportkosten, dan is de maat bij mij vol. Ongeacht wat de aankoopprijs is, als je nieuw materiaal koopt dan verwacht je van een gerenomeerde duikwinkel die ook toevallig een webshop heeft, dat deze zijn klanten op een correcte manier behandeld. Scubapro heeft zoals werd gezegd, correct gehandeld voor de vervanging van 1 pocket maar kiest voor de rest dan toch maar de zijde van zijn dealer omdat deze centen in het laadje brengt.

Ik ben er van overtuigd dat ik kan fluiten naar mijn centen en eigenlijk lig ik daar ook niet meer van wakker, al meermaals hebben we soms dom geld uitgeven, dus wat is deze 30 € dan, maar ik kan wel iedereen waarschuwen voor de speciale handelspraktijken van deze dealer en zijn garantiepolitiek en hoop dat velen dit lezen. Daar ligt die wel wakker van want zolang wij als duikers individueel worden opgelicht en wij dit niet aan elkaar vertellen, dan heeft dit geen impact op zijn omzet en kan deze rustig verder doen. Einde verhaal.

• scubapat

Lid
    28 juni 2014 om 01:45

@ Terrible:

Je kan het een beetje vergelijken met vliegen, low cost of lijnvlucht.
    Neem een doorsnee bestemming binnen europa en je kan al snel voor 100€ heen en weer vanuit Brussel/Charleroi.
    Doe hetzelfde met een lijnvlucht en je bent 400 a 500 € kwijt.
    Elke boer op klompen voelt toch aankomen dat je voor die 100€ niet dezelfde service kan/mag verwachten hé…

Kies je voor low cost (zoals ik vaak doe) neem dan de ongemakken inherent hieraan voor lief en stop met zeuren.
    Kies je voor lijnvlucht, dan mag je als klant best wel kritischer zijn.

Kortom, jij kocht een low cost trimvest, maar nu wil je lijnvluchtservice…

• Terrible

Lid
    28 juni 2014 om 02:51

@scubapat

Dit heeft helemaal niets te maken met low cost of super deluxe.
    Als je een nieuwe Scubapro trimvest aankoopt en dat was helemaal geen low cost trimvest want volgens mij verkoopt Scubapro geen rommel en goedkope trimvesten, ongeacht de prijs dan verwacht ik ook een kwaliteitsvolle Scubapro vest. Er stond niet op de website, okkassie of slechts enkele malen gebruikt. Dikwijls worden er einde seizoen duikmaterialen verkocht aan een lagere prijs en zelfs dan is er nog winst over, kan je niet nagaan hoeveel wij teveel betalen zonder korting in de andere periodes van het jaar. Ok, iedereen moet zijn kost verdienen maar als je einde seizoen iets dat is blijven steken in je winkel en je kan dat nog verkopen aan inkoopprijs of iets daarboven, mag een klant dit dan niet kopen en er vanuit gaan dat dit materiaal ok is en als je dan een garantieprobleem hebt, deze klant gewoon melden dat hij de hoogste boom in kan met zijn garantie.

Zo ja, ok maar vermeld dan dat je uitverkoop doet en achteraf geen service geeft en geen garantie.

Tenslotte is het probleem van de garantie opgelost en heeft Scubapro dit correct rechtgezet, ongeacht dat dit de taak was van de duikwinkel. Alleen spijtig dat Scubapro deze dealer niet wil aanmanen om het kwaliteitsmerk Scubapro op een correcte manier te verkopen en service te verlenen en liever goede vriendjes blijft met de dealer dan een klant op een correcte manier te behandelen.

De reden dat ik iedereen wil melden dat er iets mis loopt is dat als je nadien je eigen gekochte spullen die je betalend moest opsturen, zelfs niet meer terug krijgt als je deze persoonlijk gaat afhalen of eerst nog eens 15 € moet betalen voor transportkosten ! Dat noem ik DIEFSTAL en chantage en heeft dus niets te maken met low cost of first class.

• scubapat

Lid
    28 juni 2014 om 03:56

@ Terrible

mmm…

Voor jou is het dus perfect normaal dat je via internet een product kan kopen dat TWEEHONDERVIJFTIG EURO goedkoper is dan in de reguliere duikshop en dat je dan ook nog dezelfde service wil als bij die reguliere duikshop wetende dat deze een pand moet huren of kopen, verzekeringen, persoonlijke service aan klanten, gebonden aan openingsuren enz…
    Mag ik eens vragen: laat jij je flessen ook vullen via internet voor de duik?

(overigens: wat ik je probeerde uit te leggen met het verhaal van low cost/lijnvlucht is dat er ook zo iets bestaat als “fair play” van de consument, maar de boodschap is duidelijk niet aangekomen… )

• Trico Traco

Lid
    28 juni 2014 om 07:54

Terrible

Ook al schreef ik dat ik niet aan je verhaal twijfel, horen we hier alleen jouw versie.
    Een klok moet men altijd langs twee kanten horen luiden.

Zoals ik reeds schreef, is het voldoende dat een duiker die met die shop tevreden is hun aandacht op dit Forum brengt en dan begint het spel zeer zeker.

Alhoewel je hier anomiem aan het schrijven bent,is het voor de duikshop gemakkelijk uit te vinden wie je bent.

Meer nog: in vele foren is dit negatief schrijven over firmas met naamvermelding strikt verboden.

En die webmasters weten wel waarom!

Alhoewel webmasters op de sites de verantwoordelijkheid voor de inhoud afwijzen,(en dit is rechtens) blijven ze verantwoordelijk voor de goede afloop en desgevallend moeten ze bijdragen zeer snel verwijderen als er klachten zijn.

• UFo

Lid
    28 juni 2014 om 09:10

Waarom moest je de goede loodpocket ook terug sturen?

• Trico Traco

Lid
    28 juni 2014 om 09:57

Meestal worden de voorwaarden van de verkoper niet eens gelezen.
    Uittreksel uit hun site:

Afhalen in de winkels

Plaatst u uw bestelling via onze site en wilt u uw bestelling in een van de winkels afhalen, dan rekenen wij een handlingsfee van 15 euro per bestelling indien de prijs op de site goedkoper is dan de winkelprijs. U verkiest in dit geval de persoonlijke service boven het gemak van internet. Houdt in gedachten dat onze prijzen alleen zo goedkoop kunnen zijn vanwege het feit dat er praktisch geen persoonlijke aandacht noodzakelijk is. De kosten in een winkel liggen nu eenmaal op een compleet ander nivo dan van een website. Onze voorkeur gaat dan ook duidelijk uit naar versturen. Uiteraard bent u van harte welkom, maar dan weet u dat er een kleine meerprijs voor afhalen in de winkels bij komt. Deze afhaal fee is niet van toepassing indien u enkel komt afhalen.

Misschien zit hier het addertje onder het gras!

• Terrible

Lid
    28 juni 2014 om 11:23

Beste Ufo,
    Dit werd gevraagd om te kijken of er een verschil was in het instikken van de rits van beide pockets, daar de defecte lager was ingestikt en zo torsie gaf bij het sluiten van de rits.

• suissuis

Lid
    28 juni 2014 om 11:35

Moet ik ze komende week even ophalen in Eindhoven, voor je?
    Kan je ze bij mij thuis komen ophalen – omgeving antw

• Terrible

Lid
    28 juni 2014 om 11:44

Beste Trico Traco,
    Bedankt voor uw goed advies. Ik wist dat er een verschil was bij de prijs kopen in de winkel en kopen via internet bij deze zaak. Lijkt mij ook logisch. Als je iemand persoonlijk advies vraagt moet dat ook betaald worden.
    Je meld het heel correct. De afhaalfee is gratis als je enkel komt afhalen en dat is wat ik ook wou. Enkel mijn goede pocket terug bekomen. Was dat nu echt zo veel moeite voor deze dealer om gewoon mijn goede pocket terug te bezorgen als ik die zelf kom afhalen. En wat betreft scubapat, dus als je iets via internet koopt of iets goedkoper koopt dan mag je alle handelsregels overtreden en geen service of garantie meer geven !!!
    Volgens mij moet jij heel veel verdienen om alles aan de volle pot te gaan kopen met uiteraard de beste service en garantie. Hopelijk krijg je die dan ook.

Beste forumleden bij deze stop ik dit verhaal. Het enige dat ik wou melden is dat een dealer liever zijn klant opblaast die al voor enkele duizenden euro’s had in het verleden gekocht dan gewoon even klantvriendelijk te zijn en gewoon even het materiaal terug te geven. Dat koste hem niets. Het werd gewoon afgehaald en dat is hetgeen mij zo stoort aan heel deze zaak, ongeacht de garantie. Dit heeft niets te maken met low cost of first class maar enkel met een beetje vriendelijkheid en begrip naar de klant, die anders volledig in de kou blijft staan , aangezien een enkeling toch nooit wordt gehoord. Enkel wanneer we met z’n allen dergelijke zaken niet meer aanvaarden, kan er iets veranderen, maar blijkbaar zijn er velen (duikers) die dit allemaal maar aanvaarden dat je met je voeten kan laat rammelen.

• scubapat

Lid
    28 juni 2014 om 13:03

Terrible schreef:
    En wat betreft scubapat, dus als je iets via internet koopt of iets goedkoper koopt dan mag je alle handelsregels overtreden en geen service of garantie meer geven !!!
    Volgens mij moet jij heel veel verdienen om alles aan de volle pot te gaan kopen met uiteraard de beste service en garantie. Hopelijk krijg je die dan ook.

Lezen Terrible, lezen wat er staat.

Jij wil maar de helft betalen, maar je wil wel de volle service die andere mensen krijgen die het dubbele betalen.
    Ga vooral verder met jezelf wijs te maken dat die hele grote boze wereld helemaal tegen jou is, en jij slachtoffer bent…

TT heeft je al gewezen op de voorwaarden van die internetwinkel die blijkbaar gewoon op hun website staan, maar ja die had je ook al niet gelezen…

Jij bent een klant die zijn “goesting” niet krijgt, dus begin je maar een kruistocht tegen die foute, stoute internetwinkel die jou je gelijk niet wil geven. Tja,…

• gunther71

Lid
    28 juni 2014 om 13:16

Het gaat toch over al dan niet gelijk krijgen, ik volg de redenering van Terrible volledig… Het gaat hem erom dat het schandalig is dat ze je transportkosten aanrekenen terwijl je zelf de goederen afhaalt, dit is toch niet correct?

En over allerhande webshops… ik weet niet hoe het met jullie zit, maar een verschil van 250 euro vind ik veel op een zelfde product, da’s verdorie 10.000 oude Belgische frankskes (!) hier moet ik hard voor werken…

Ik ben de eerste om de lokale middenstand te steunen en als het verschil redelijk is, koop ik lokaal, maar 250 euro… wij zijn toch geen citroenen he…

• scubapat

Lid
    28 juni 2014 om 14:10

gunther71 schreef:
    Het gaat toch over al dan niet gelijk krijgen, ik volg de redenering van Terrible volledig… Het gaat hem erom dat het schandalig is dat ze je transportkosten aanrekenen terwijl je zelf de goederen afhaalt, dit is toch niet correct?

En over allerhande webshops… ik weet niet hoe het met jullie zit, maar een verschil van 250 euro vind ik veel op een zelfde product, da’s verdorie 10.000 oude Belgische frankskes (!) hier moet ik hard voor werken…

Ik ben de eerste om de lokale middenstand te steunen en als het verschil redelijk is, koop ik lokaal, maar 250 euro… wij zijn toch geen citroenen he…

Het is maar door welke bril je de realiteit graag wil zien hé.

Als een aanbod te mooi lijkt om waar te zijn, dan is dat vaak ook zo.
    Als je je dan toch laat kl*ten moet je achteraf niet komen janken over lamentabele service of transport of dit of dat…
    Als je betaald voor een 2PK en je had eigenlijk de service van Rolls Royce verwacht denk ik toch oprecht dat je eerst eens in je binnenste moet zoeken waar het ergens fout is gelopen met je perceptie over de wereld waarin we leven…

Terrible heeft in één van zijn postings overigens een lelijke wonde blootgelegd.
    Lekker goedkoop kopen via internet en als het misloopt is hij uiteindelijk toch verder geholpen door een reguliere shop in zijn buurt.

Laat ons nu dus de zaak maar eens omkeren: de lokale duikshop om de hoek is toch OOK geen citroen hé…
    Voor aankopen te duur, maar wel goed genoeg om de shit op te kuisen, pfffffff…..

• Terrible

Lid
    28 juni 2014 om 14:14

Nee scubapat ik ben een klant die zijn reeds betaalde goederen niet terug krijgt en die gechanteerd wordt met 15 € transportkosten voor het zelf afhalen van zijn goederen en dat heeft niets te maken met de prijs van die vest. Dat is alles maar blijkbaar ben je zelf een handelaar, of wil je het echt niet verstaan. Ik ken voor u nog wel een paar winkels waar je zeker de max. prijs gaat betalen voor je hobby, hopelijk krijg je daar dan ook service, of stel je eens voor dat u hetzelfde gebeurd. Moeten wij als particuliere klant ons zo maar laten afzetten ?

• scubapat

Lid
    28 juni 2014 om 14:58

Terrible schreef:
    Nee scubapat ik ben een klant die zijn reeds betaalde goederen niet terug krijgt en die gechanteerd wordt met 15 € transportkosten voor het zelf afhalen van zijn goederen en dat heeft niets te maken met de prijs van die vest. Dat is alles maar blijkbaar ben je zelf een handelaar, of wil je het echt niet verstaan. Ik ken voor u nog wel een paar winkels waar je zeker de max. prijs gaat betalen voor je hobby, hopelijk krijg je daar dan ook service, of stel je eens voor dat u hetzelfde gebeurd. Moeten wij als particuliere klant ons zo maar laten afzetten ?

Misschien zou je je gelukkiger voelen moesten ze het “administratiekosten” noemen?

Ik doe inderdaad reeds 30 jaar zaken, en wat ik vooral geleerd heb is dat het onmogelijk is om goed te doen voor sommige mensen tenzij je ze bedient tot in het gat van hun kont, maar dat gaat mij te ver.

Een bedrijf is geen liefdadigheidsinstelling die enkel dient om jou “blij” te maken…. 🙂

• Trico Traco

Lid
    28 juni 2014 om 15:56

Ik zie zojuist dat in de eerste bijdrage de naam van de winkel vervangen is door sterren.

Ik hoop dat je dat zelf gedaan hebt en dat Webke dat niet heeft moeten doen.

Als je nu niet anoniem (zonder EMailadres) geschreven had, had iedereen die dat wenst meer info bij jouw kunnen bekomen.

Zo functionneert het op vele foren.

• Terrible

Lid
    28 juni 2014 om 20:10

Trico Traco, ik,ben helemaal niet de persoon die zich anoniem verbergd achter zijn login. Je kan mij altijd mailen op terrible_be@msn.com. Vanaf morgen zal je wel een weekje moeten antwoorden want ik ben met die bewuste 250 € een weekje gaan duiken in Egypte, leek mij leuker dan deze uit te geven aan een vest die op een andere plaats 250 € meer koste !!!

En scubapat, ik hoop nooit met u zaken te moeten doen, ben zelf al meer dan 30 jaar zaakvoerder van een bedrijf en ook de mensen die bij ons in de solden iets kopen, hebben evenveel recht op service en garantie als de rest. Deze mensen kopen ook op andere momenten iets bij mij, zoals ik al voor etterlijke duizenden euro’s had gekocht bij D*******. nl aan de gewone prijzen en dat is hij nu wel voor de toekomst kwijt.

Klanten, ongeacht of ze al eens een promo meepakken of niet moet je niet pluimen omdat je eens iets moet doen. Dit wreekt zich toch op lange termijn want de beste reclame is nog steeds de mond aan mond reclame.
    De toekomst zal wel beslissen wat er met D*******.nl gebeurd. Als je altijd zo zaken doet loopt dat toch ooit slecht af en in zijn nadeel. De tijd dat de particuliere koper zich maar moest laten oplichten omdat deze voor dat kleine bedrag toch geen schadebeding wil starten is nog altijd waar maar vandaag dank zij de moderne communicatie middelen is het nu mogelijk om dergelijke wanpraktijken aan het licht te brengen.

Ik hoop alleen maar dat iedereen nadenkt als hij of zij nog eens iets koopt bij D*******.nl, zoals de tittel zegt een verwittigd duiker is er 2 waard.

Hier stop ik met dit forum, ik ga lekker op verlof en wees gerust ik ga niet verder wakker liggen van die 33 € die die nieuwe loodpocket mij heeft gekost, maar hoop stieken dat loontje om zijn boontje komt.

• scubapat

Lid
    28 juni 2014 om 23:44

Terrible schreef:
    En scubapat, ik hoop nooit met u zaken te moeten doen, ben zelf al meer dan 30 jaar zaakvoerder van een bedrijf en ook de mensen die bij ons in de solden iets kopen, hebben evenveel recht op service en garantie als de rest.

Hier stop ik met dit forum, ik ga lekker op verlof en wees gerust ik ga niet verder wakker liggen van die 33 € die die nieuwe loodpocket mij heeft gekost, maar hoop stieken dat loontje om zijn boontje komt.

Awel, als jij al 30 jaar zaakvoerder bent en je hebt nog steeds zo’n groot calimerogehalte, dan ben ik dat wijf met ne baard dat het eurosongfestival gewonnen heeft. 🙂

• Baksteen

Lid
    29 juni 2014 om 00:39

Dat wijf is nen vent. Vandaar de baard 🙂

En on topic… ik moet nog de 1e winkel tegenkomen waar ge in de solden dezelfde voorwaarden krijgt als wanneer je de volle pot betaalt. Dat geloof ik oprecht niet. Ook bij u niet mr Terrible. Geoof ik echt niks van.

Ik veronderstel dat die 250 euro verschil ook te maken heeft met een uitverkoop van obsolete/einde reeks artikelen zoals hier ergens vermeld. Maw… de gangbare service is niet van toepassing.

Ik heb niks tegen online verkoop he. Ik koop somns ook online. Maar ik ga er persoonljk wel van uit dat als het niet werkt, of er echt iets aan scheelt ik mijn geld kwijt ben. Voor alles dat er toe doet ga ik bijgevolg naar een shop waar ik vertrouwen in heb. En omdat ik graag wil dat die shop blijft bestaan doe ik mijn kleine aankopen daar ook normaalgezien. Enkel voor ‘experimentjes’ of zaken die ik niet bij mijn ganbare leverancier vind ga ik elders (online).

U mag uiteraard uw eigen idee hebben, maar als u bij een mindere ervaring daarna hier uw beklag komt doen krijg je van mij geen medeleven eerlijk gezegd.

• scubapat

Lid
    29 juni 2014 om 00:47

Baksteen schreef:
    Dat wijf is nen vent. Vandaar de baard 🙂

En on topic… ik moet nog de 1e winkel tegenkomen waar ge in de solden dezelfde voorwaarden krijgt als wanneer je de volle pot betaalt. Dat geloof ik oprecht niet. Ook bij u niet mr Terrible. Geoof ik echt niks van.

Ik veronderstel dat die 250 euro verschil ook te maken heeft met een uitverkoop van obsolete/einde reeks artikelen zoals hier ergens vermeld. Maw… de gangbare service is niet van toepassing.

Ik heb niks tegen online verkoop he. Ik koop somns ook online. Maar ik ga er persoonljk wel van uit dat als het niet werkt, of er echt iets aan scheelt ik mijn geld kwijt ben. Voor alles dat er toe doet ga ik bijgevolg naar een shop waar ik vertrouwen in heb. En omdat ik graag wil dat die shop blijft bestaan doe ik mijn kleine aankopen daar ook normaalgezien. Enkel voor ‘experimentjes’ of zaken die ik niet bij mijn ganbare leverancier vind ga ik elders (online).

U mag uiteraard uw eigen idee hebben, maar als u bij een mindere ervaring daarna hier uw beklag komt doen krijg je van mij geen medeleven eerlijk gezegd.

In andere woorden maar toch: AMEN 🙂

• Trico Traco

Lid
    29 juni 2014 om 09:12

Als die flauwe plezante ook een zaak heeft, zou het me sterk verwonderen dat er ergens niet een klient van hem is die ook niet tevreden is.Maar dat zal hij dan hier ook niet aan onze neus hangen.
    Maar wat zou hij denken als die klient dan ook zo tekeer gaat op Internet?
    En als hij denkt dat de duikwinkel van zijn gezever zal wakker liggen, dan ligt hij er fel naast.

Mensen die zijn bijdragen lezen merken ook wel dat het een gefrustreerde mens is die denkt de wereld naar zijn hand te moeten zetten.

Bij andere firmas had hij reeds een brief van een advocaat bekomen voor zijn bijdrage in dit Forum.Niet voor niets heeft hij na mijn opmerkingen de namen verändert door ****.

Besluit:Ne gast met ne grote mond en niets erachter.

• Cthulhu

Lid
    29 juni 2014 om 16:27

En waar zou die advokaat hem dan van beschuldigen?

• Trico Traco

Lid
    29 juni 2014 om 17:22

Cthulhu schreef:
    En waar zou die advokaat hem dan van beschuldigen?

Heel simpel.
    De advocaat schrijft een dreigbrief de topic zodanig te veranderen dat geen namen vermeld worden. Daarop wordt een termijn gezet en eenmaal de termijn verstreken wordt dan per dag een bedrag vastgesteld dat voor de rechtbank zal ingeklaagd worden.

Soms,en niet altijd,wordt aan de dreigbrief een faktuur bijgevoegd voor deze mededeling.

Het internet zit vol van zulke advocaten die zulke brieven opsturen.

Stel ook bv. dat een televisiezender komt een bijdrage opnemen van je persoon gedurende twee dagen waar men je ziet duiken.Stel dat je eigen onderwateropnames ter beschikking stelt aan die zender om in die bijdrage te gebruiken.
    Ze hebben je 2 dagen daarvoor lastig gevallen en geen Euro ervoor betaald.
    Nog eens..het ging over duiken en alleen je persoontje is op de film te zien.
    Nu komt dat op de TV en je kopieerd die film en zet dat op je eigen website.
    Wel dat mag men ook niet en ik was de pieneut.
    Dan naar een advocaat die op internet geschillen gespecialisserd is en daar heb ik ook de info over wat zoal mag en niet mag.
    Met namen en negatieve mededelingen over firmas, enz.. moet men voorzichtig zijn.

Zo bestaan er zelfs sites waar dokters, tandartsen en noem maar op kunnen gekwoteerd worden (z.g. anomiem).
    Onlangs heeft zo een dokter een rechtbank ingeschakeld en de schrijver een serieuse geldboete opgelegd.

Wie wel kan schrijven over andere personen in de goede of negatieve zin is de pers.

• SVp

Lid
    29 juni 2014 om 21:08

scubapat schreef:
    Awel, als jij al 30 jaar zaakvoerder bent en je hebt nog steeds zo’n groot calimerogehalte, dan ben ik dat wijf met ne baard dat het eurosongfestival gewonnen heeft. 🙂

LOL !

En zeg, Terrible, je schrijft daar over jouw solden.
    Vandaag een stuk verkopen aan een klant, en morgen eenzelfde stuk verkopen aan 30% van wat die arme stumper van gisteren moest betalen, dat is een concept waar je geen probleem mee hebt ?
    Ik anders wél …

• Cthulhu

Lid
    30 juni 2014 om 17:27

TT, je hebt mijn vraag niet beantwoord: waar gaat die advokaat hem van beschuldigen?

• Trico Traco

Lid
    30 juni 2014 om 17:35

Cthulhu schreef:
    TT, je hebt mijn vraag niet beantwoord: waar gaat die advokaat hem van beschuldigen?

Tekst eens goed lezen.

Hij zou hem kunnen beschuldigen ´niet bewezen onwaarheden over de Firma te schrijven.
    Daarbij zit dan een tekst dat hij dit moet verwijderen binnen een gestelde termijn en de rekening voor de aanmaning zit bij die post.

De schrijver heeft ondertussen de naam met **** onduidelijk gemaakt. Dus nu is alles OK.

Een advokaat heeft zelfs geen opdracht van betrokkene Firma nodig om zoiets te doen.

Meestal handelen die gasten eigenmachtig om geld te verdienen. Dat zijn zo advocaten van het derde knoopsgat.

Anders gesteld is het als de Firma tegen de schrijver klacht neerlegd,dan loop je kans op een rechtszaak.

• Cthulhu

Lid
    30 juni 2014 om 19:50

Als hij een factueel verslag neergeschreven heeft dan heeft die noch die advocaat noch die firma een poot om op te staan.
    Het enige wat je met die brief van die advocaat moet doen is gewoon aangetekend antwoorden dat je het over feiten hebt en dat hij zijn factuur ergens kan steken waar de zon nooit schijnt.

• gunther71

Lid
    30 juni 2014 om 20:11

Jawadde… wat een heisa en lelijke woorden allemaal zeg… pff

Voor alle duidelijkheid, heb ik bij die bewuste shop ook al gekocht en prima service gehad…

Maar ik ben zeker te spreken over sommige handelaren hier in het antwerpse, die mij zeer zeker een prima service hebben gegeven, en waar ik met plezier enkele euro’s meer neer leg… maar nogmaals, ik ben geen citroen, zo ziet de overheid mij al genoeg.

Leven en laten leven zeg ik… wij (particulieren) hebben de lokale middenstand nodig… maar zij uiteindelijk ons ook dus…

Trouwens, nog maar net op het nieuws geweest… handelaren verhogen eerst hun prijs om nadien met de solden ‘megakortingen’ te kunnen geven zogezegd… awel, hier krijg ik het schijt van, want dit is je reinste oplichting/diefstal…

Gelukkig zijn ze allemaal niet zo!

• scubapat

Lid
    30 juni 2014 om 22:38

Cthulhu schreef:
    Als hij een factueel verslag neergeschreven heeft dan heeft die noch die advocaat noch die firma een poot om op te staan.
    Het enige wat je met die brief van die advocaat moet doen is gewoon aangetekend antwoorden dat je het over feiten hebt en dat hij zijn factuur ergens kan steken waar de zon nooit schijnt.

Mmm…

Als je zomaar alles gaat schrijven over eender wie, kan je wel degelijk vervolgt worden.
    Los van het feit of het een particulier of een bedrijf betreft.
    Er kan dan klacht tegen jou worden neergelegd inclusief dwangsommen etc…
    Of jouw verslag dan enkele “factueel” was zullen anderen dan uitmaken (de rechtbank), maar je moet wel zelf op de blaren zitten achteraf.
    Eénmaal er een vonnis werd geveld mag je zelfs dat niet zomaar publiek maken, maar jij (of ik) mag niet zelf voor rechter spelen en iemand beschuldigen van oplichting of zo…

Moest TS al 30 jaar zaakvoerder zijn zoals hij op de valreep even liet vallen dan had hij:

1) Dit probleem helemaal anders aangepakt.

2) Was hij niet zo dom geweest om naam en toenaam van die firma zomaar op het internet te zwieren

3) Als hij dan toch echt zeker was van zijn zaak had hij de naam niet zo snel weggehaald na de tip van TT

• SVp

Lid
    30 juni 2014 om 23:23

Cthulhu schreef:

Het beste wat je met de brief van die advokaat kunt doen, is een een vriendelijke bevestiging van ontvangst sturen met de toevoeging dat je uitkijkt naar de dagvaarding.
    Aan aantekening hoef je niet eens geld te verspillen.
    Ik denk dat TT zich uitspreekt over Duitse rechtsgang, want in België kom je met deze onnozelheid niet eens in de buurt van een rechter !
    En maar goed ook …

• Trico Traco

Lid
    1 juli 2014 om 08:45

SVp schreef:

Cthulhu schreef:

Het beste wat je met de brief van die advokaat kunt doen, is een een vriendelijke bevestiging van ontvangst sturen met de toevoeging dat je uitkijkt naar de dagvaarding.
    Aan aantekening hoef je niet eens geld te verspillen.
    Ik denk dat TT zich uitspreekt over Duitse rechtsgang, want in België kom je met deze onnozelheid niet eens in de buurt van een rechter !
    En maar goed ook …

Je kan het draaien en keren zoals je wenst. Hier werden de woorden chantage, oplichting en bedrog gebruikt.Als de Firma en of advocaten op zoiets reageren weet ik niet Maar het is mogelijk.

Zie tekst hieonder:

Smaad of belediging?

Een belediging is een algemene negatieve uitlating over een persoon. Smaad is een specifieke uitlating die iemands goede naam probeert aan te tasten. Is de uitlating niet waar, dan heet het laster.

Smaad, belediging en laster zijn allemaal strafbare feiten. De grens tussen belediging, smaad en laster is alleen vaak lastig te trekken. Een belediging is een algemene negatieve uitlating over een persoon. Wie zegt, “Jansen is een dief”, beledigt Jansen. Bij smaad wordt de uitlating specifiek en is het doel de eer of goede naam van die persoon aan te tasten. In het vorige voorbeeld zou de belediging smaad worden als er specifiek werd gezegd: “Koop niet op Marktplaats.nl bij Jansen, want hij incasseert wel je geld maar stuurt de spullen niet op”. Je beschuldigt hem dan van oplichting.

En nog eens:
    Op andere Belgische foren waken de webmaster er heel goed over dat je nooit (ook niet in positieve zin) namen van firmas vermeld.Dat moet met PB gedaan worden.

• UFo

Lid
    1 juli 2014 om 09:13

Ik blijf het merkwaardig vinden dat hier niemand valt over het feit dat de shop hem transportkosten wil aanrekenen als hij het zelf komt ophalen.

• Cthulhu

Lid
    1 juli 2014 om 13:07

TT, je bent een belangrijk detail vergeten: bewijslast. Het wordt pas laster of belediging (smaad is normaal gezien een term die enkel op ambtenaren in functie slaat) als de feiten niet bewezen kunnen worden. Dus bewijs is toegelaten voor de rechtbank maar kan niet geleverd worden (da’s ook het grote verschil met eerroof, waar het bewijs voor de rechtbank niet toegestaan is).

Scubapat, als dat bewijs er wel degelijk is dan zal de firma in kwestie wel 2x denken voor over vervolging beginnen: zij gaan immers achteraf op de blaren zitten.

• Luc Dupas

Lid
    1 juli 2014 om 13:31

UFo schreef:
    Ik blijf het merkwaardig vinden dat hier niemand valt over het feit dat de shop hem transportkosten wil aanrekenen als hij het zelf komt ophalen.

Daar is een heel eenvoudige verklaring voor… het gaat helemaal niet om “transportkosten” maar om een algemene “handlingfee” voor alles wat via de webshop gaat/ging en ermee te maken heeft en dat ge dan toch in een van de winkels zelf wilt gaan ophalen. Zo staat het overigens ook op hun website zoals reeds eerder in dit draadje is vermeld, zie de posting van TT van 28/06/2014 09:57:19…

• Trico Traco

Lid
    1 juli 2014 om 14:33

Cthulhu schreef:
    TT, je bent een belangrijk detail vergeten: bewijslast. Het wordt pas laster of belediging (smaad is normaal gezien een term die enkel op ambtenaren in functie slaat) als de feiten niet bewezen kunnen worden. Dus bewijs is toegelaten voor de rechtbank maar kan niet geleverd worden (da’s ook het grote verschil met eerroof, waar het bewijs voor de rechtbank niet toegestaan is).

Scubapat, als dat bewijs er wel degelijk is dan zal de firma in kwestie wel 2x denken voor over vervolging beginnen: zij gaan immers achteraf op de blaren zitten.

Je begint weeral te lullen totdat je gelijk bekomt. Doe geen moeite.

Om het nog eens klaar en duidelijk uit te leggen.

Als je met naamvermelding van een Firma op het Internet schrijft dat de Firma volgens jouw b.v. een lange leveringstermijn heeft dan aangegeven, zal geen haan erover kraaien.

Beticht je echter die Firma met naamvermelding van chantage,bedrog en oplichting dan kan dat gevolgen hebben.
    Raadpleeg eens een advocaat.

• UFo

Lid
    1 juli 2014 om 14:58

Luc Dupas schreef:

UFo schreef:

Daar is een heel eenvoudige verklaring voor… het gaat helemaal niet om “transportkosten” maar om een algemene “handlingfee” voor alles wat via de webshop gaat/ging en ermee te maken heeft en dat ge dan toch in een van de winkels zelf wilt gaan ophalen. Zo staat het overigens ook op hun website zoals reeds eerder in dit draadje is vermeld, zie de posting van TT van 28/06/2014 09:57:19…

“Plaatst u uw bestelling via onze site en wilt u uw bestelling in een van de winkels afhalen, dan rekenen wij een handlingsfee van 15 euro per bestelling indien de prijs op de site goedkoper is dan de winkelprijs.”

Hij heeft helemaal geen bestelling gedaan maar een stuk dat ok was opgestuurd zodat ze konden vergelijken met het andere. Het stuk dat ok was heeft hij al betaald. Dit is geen nieuwe bestelling. Hij komt gewoon zijn eigendom ophalen.

• rubella

Lid
    1 juli 2014 om 17:00

Ik begrijp eerlijk gezegd niet dat je, als je online (al dan niet met korting) koopt, genoegen zou moeten nemen met een gebrekkige support of dergelijke. En we hiermee dan zomaar akkoord zouden moeten gaan.

Als een aanbod te mooi is om waar te zijn moet je niet de koper hiervoor laten opdraaien, wel de verkoper die zaken (opzettelijk?) verkeerd voorstelt. Je kunt dus niet achteraf tegen de koper zeggen: ‘aha, je had beter moeten weten’. Dat is de wereld op z’n kop.

Je eigen goederen terugkrijgen wordt hier precies omschreven als ‘premium service’. Voor mij is dat gewoon het minimum wat je kan verwachten. Vergelijkingen tussen low cost airlines, rolls royces etc zijn dus naast de kwestie.

Er wordt verweten dat de topicstarter chantage hanteert, dat de duikshop chanteert lijkt echter wel te kunnen?

Trouwens, volgens de Blegische wet op garantie kan een handelaar geen kosten (transport, bestek, …) aanrekenen op een product binnen garantie indien er geen sprake is van een fout van de consument. En ik denk dat de Belgische en Europese regelgeving wat betreft garantie vrij gelijklopend is:
    http://economie.fgov.be/nl/consument/Garantie/faq/FAQ13.jsp#.U7LMG5R_u8A

• Cthulhu

Lid
    1 juli 2014 om 19:39

euh TT, voordat je je weer te buiten gaat aan beledigingen: deze jongen heeft wel een cursus mediarecht achter de kiezen.
    Alles draait en blijft draaien om feiten en bewijzen. Je mag nu zoveel googlen als je wil op het eind van het verhaal is het dat waar het in de rechtspraak om draait. Als de firma weet dat ze in de fout is gegaan gaan ze niet piepen. Al de rest is goed voor Amerikaanse advokatenseries.

• Trico Traco

Lid
    2 juli 2014 om 08:53

Cthulhu schreef:
    euh TT, voordat je je weer te buiten gaat aan beledigingen: deze jongen heeft wel een cursus mediarecht achter de kiezen.
    Alles draait en blijft draaien om feiten en bewijzen. Je mag nu zoveel googlen als je wil op het eind van het verhaal is het dat waar het in de rechtspraak om draait. Als de firma weet dat ze in de fout is gegaan gaan ze niet piepen. Al de rest is goed voor Amerikaanse advokatenseries.

We kennen je.
    En als het over een medisch thema gaat,ben je…..

• Cthulhu

Lid
    2 juli 2014 om 15:41

Moet je copies van mijn diploma’s zien?

• SVp

Lid
    2 juli 2014 om 20:54

*** officially bored ***

• BOB

Lid
    3 juli 2014 om 02:37

Ik heb het omgekeerde meegemaakt , nml : online gekocht en toch in de winkel achteraf voor de 100% bediend geweest , onder garantie . die winkelier heeft er ondertussen wel een ( dikke) tevreden klant bij . maar fijt is dat ik het in dit geval pure aftrogelarij vind.
    Andere oplossing : koop in China 4stuks aan de prijs van 1 stuk hier en je hebt er meteen 3 vervangers bij én ook hier spreek ik van ondervindin.
    Nog een vaststelling : ga de grens over en alles is goedkoper .

• Dedjutoch

Lid
    5 juli 2014 om 11:28

In de meeste garantiebepalingen werd opgenomen dat het transport naar en van de garantieverstrekker betaald dient te worden door de garantieclaimer. Nu weet ik niet of dit zo beschreven is bij de on-line shop waar jij kocht?
    Dergelijke shops hebben zeer weinig vaste kosten en leveren dan ook met kleine winsten. Door de hoeveelheden die ze verkopen, wordt het voor hen toch een interessante business. Vergeet echter niet dat transport NOOIT gratis is. Iemand zal de transporteur moeten betalen. Aangezien de verkoper werkt met (te) kleine winsten, zal hij die kost altijd op de klant proberen te verhalen. Denk maar zo: € 250 goedkoper, minus € 30 transportkosten voor het garantiegeval is nog steeds € 220 goedkoper… De shop kan immers die transportkosten ook niet van zijn “winst” afschrijven, en het is als dusdanig voor hen een “verliespost”!
    Is dit eerlijk t.o.v. de klant? Niet echt, neen, maar logisch is het wel.

De gewone shop, die € 200 of € 250 meer winst realiseert om zijn vaste kosten (elektriciteit, verwarming, schoonmaak, telefoon, internet, afschrijving/huur gebouwen, loon verkoper, etc…) betaald te krijgen, zal een dergelijke kost makkelijker kunnen slikken. Voor niks gaat de zon (soms) op!

De blijdschap om de lage prijs is al lang verdwenen als de miserie met de slechte kwaliteit/service begint 😉

• _octopus_

Lid
    5 juli 2014 om 22:51

rubella schreef:
    Ik begrijp eerlijk gezegd niet dat je, als je online (al dan niet met korting) koopt, genoegen zou moeten nemen met een gebrekkige support of dergelijke. En we hiermee dan zomaar akkoord zouden moeten gaan.

Als een aanbod te mooi is om waar te zijn moet je niet de koper hiervoor laten opdraaien, wel de verkoper die zaken (opzettelijk?) verkeerd voorstelt. Je kunt dus niet achteraf tegen de koper zeggen: ‘aha, je had beter moeten weten’. Dat is de wereld op z’n kop.

Je eigen goederen terugkrijgen wordt hier precies omschreven als ‘premium service’. Voor mij is dat gewoon het minimum wat je kan verwachten. Vergelijkingen tussen low cost airlines, rolls royces etc zijn dus naast de kwestie.

Er wordt verweten dat de topicstarter chantage hanteert, dat de duikshop chanteert lijkt echter wel te kunnen?

Trouwens, volgens de Blegische wet op garantie kan een handelaar geen kosten (transport, bestek, …) aanrekenen op een product binnen garantie indien er geen sprake is van een fout van de consument. En ik denk dat de Belgische en Europese regelgeving wat betreft garantie vrij gelijklopend is:

Dat vind ik er ook van. 😉

• scubapat

Lid
    5 juli 2014 om 23:01

*octopus* schreef:

rubella schreef:

Dus, als jullie auto die nog in garantie is plots in panne valt (en het probleem valt onder de garantie), dan gaat de garage naast de herstelling ook de takelkosten betalen?

• Nicolas

Lid
    6 juli 2014 om 08:14

scubapat schreef:

*octopus* schreef:

rubella schreef:

Dus, als jullie auto die nog in garantie is plots in panne valt (en het probleem valt onder de garantie), dan gaat de garage naast de herstelling ook de takelkosten betalen?

Wat een scheve redenering. De TS heeft de transportkosten toch betaald! Hij wil zijn eigendom terug gaan afhalen, maar moet daar voor betalen. Hoe zou jij reageren moest je 150 euro betalen om zelf je auto in de garage te gaan afhalen?

Overigens vind ik dat de TS gelijk heeft. Het is niet omdat je iets aan een lagere prijs verkoopt dat je de mensen moet gaan afzetten.

• whaleshark oscar

Lid
    10 juli 2014 om 18:22

De blijdschap om de lage prijs is al lang verdwenen als de miserie met de slechte kwaliteit/service begint 😉

Dat is het zinnetje dat bij mijn grootvader op een bordje stond in zijn winkel… dank u DEJUTOCH voor de herinnering.
    Ik weiger principieel dus om ook maar iets on-line, of in één of andere media markt achtige winkel te kopen.Ik ben er zelfs nog nooit binnen geweest. Net gehoord op de radio: Het grootste bedrijf ter wereld is de goedkope grootwarenhuis keten “Walmart”… de wikelketen die de meeste kleine kruideniers in Amerika om zeep heeft geholpen.
    Ik denk namelijk na … Op lange termijn zal onze economie helemaal kapot gaan aan die grote multinationals en on-line shops… op lange termijn zullen alleen de zeer grote winkels en on-line shops over blijven, met grote werkeloosheid als gevolg. Niet voor niets wordt gezegd dat de kleine zelfstandige de economie laat draaien…
    Het getuigd van weinig takt om met de waar die goedkoop on-line gekocht hebt naar de plaatselijke shop te trekken om het op te lossen…wat dus overal gebeurd, fietsen ,tv’s,PC’s… enz.
    Ik vindt het ronduit belachelijk om met je on-line miserie hier op het forum te komen zagen… want ik denk dat je de volgende keer weer kiest voor een goedkoop item via on-line dan even wat dieper na te denken…
    Je zegt dat je zelf een bedrijf hebt, wat zou jij er van denken moest jou product ineens voor de helft van de prijs aangeboden worden door een on-line shop of mega keten , Denk hier eens over na… graag diep nadenken…
    Maar ook als je geen zelfstandige bent, wat zou je er van denken als iemand jou afdankt omdat een ander jou werk voor de helft van de prijs doet? Want daar komt het eigenlijk op neer. Ik besef wel dat de mensen die denken zoals ik, ver in de minderheid zijn, en dat het dweilen is met de kraan open… daarom dat het zo goed gaat in de wereld hé…-)
    Let wel, van mij mag je enkel aan jezelf en op korte termijn denken en on-line of in een mega winkel kopen… alleen, kom niet zagen als niet alles loopt zoals het zou moeten.

Gegroet

Log in om te reageren.

Oorspronkelijk bericht
0 van 0 berichten Juni 2018
Nu