Duikforum Duikforum GODD GODD van zondag 01/06/2014

• GODD van zondag 01/06/2014

mola mola reageerde 6 years, 5 maanden geleden 9 Leden · 14 Berichten
  • Luc Dupas

Lid
    23 mei 2014 om 19:38

Oei… het is al bijna juni… en de eerste zondag is al op 1 juni… de volgende GODD dus…

We verzamelen voor de 1ste duik om 10u aan Stavenisse Vissteiger (LW 12u36).
    Inschrijven, briefing, ploegindeling en om 11u liggen we in ’t water, tegen de middag er terug uit, een kort natje/droogje/kletsen (ouwehoeren voor onze NL-vrienden) en i.f.v. het (mooie) weer blijven we wat langer ter plekke plakken of trekken we alvast al naar de volgende duikstek om de innerlijke mens, en onze duikflessen, bij te tanken…

En voor de 2de duik spreken we af om 14u aan de Berghse Diepsluis… verdere inschrijvingen, briefing, ploegindeling, en dan uiteraard de duik, op bezoek bij de sepia’s, om dan na de duik gezellig na te kletsen…

Meer info en aanmeldingen: http://www.godd.be/

• pappies diving team

Lid
    23 mei 2014 om 20:15

de pappie’s zullen er zijn

• Duracell

Lid
    23 mei 2014 om 22:06

Hey Luc,

Is LW niet om 12.36?

Kan men hier buiten getijden duiken. (ben er namelijk nog nooit geweest)

In de documentatie staat “geringe stroming”, wat moet ik me daar mee voorstellen?

Vg

Bart

• SVp

Lid
    23 mei 2014 om 23:34

Het getij is idd niet op het verwachte uur.
    De natuur loopt wat voor op Luc Dupas, dus de natuur zal zich toch wat moeten aanpassen.

Op die plaats kan je prima buiten getij duiken.
    Probeer de OS en haar zijtakken eens te zien als een grote kuip water die elke dag 2 keer vol en 2 keer leeg loopt langs de stormvloedkering aan de westkant.
    Pak even de kaart er bij, en probeer je dan voor te stellen hoe die watermassa beweegt.
    Waar veel water moet passeren, daar moet het rap stromen, en waar er maar weinig water voorbij moet, daar stroomt het traag.
    Je zult je dan kunnen voorstellen waar het water snel beweegt, en waar het trager gaat.
    Bij Stavenisse is het feitelijk zo een beetje een dood punt, want dat ligt juist achter ’t hoekske.
    Bij de Oesterdam is er nog bijna niks water dat over en weer moet, dus daar kan je altijd duiken zonder omzien.

Als je je die beweging dan ook nog eens kunt voorstellen als een héél langzame golf, dan snap je ook waarom er de kentering niet overal op het hetzelfde moment plaats heeft, en waarom er herleidingen nodig zijn.

Stavenisse dus.
    Zelfs midden tussen de getijden in kan je er nog altijd op palmkracht alleen vooruit komen als je in beweging blijft. Bij meer dan “geringe stroming” moet je in die mate palmen dat een sukkelaar gelijk ik na een tijd buiten adem geraakt, en kan je je best al eens wat vasthouden hier en daar.
    “Geringe stroming” betekent ook dat de stroming die er is je niet in gevaar kan brengen, tenzij je te lam bent om je benen te bewegen … 🙂

• Luc Dupas

Lid
    24 mei 2014 om 00:44

Duracell schreef:
    Kan men hier buiten getijden duiken. (ben er namelijk nog nooit geweest)

Yep, daar wel… maar probeer dat vb. niet te doen iets verder op Stavenisse Oostnol of Irenehoeve of de Quaak, daar duik je echt best wel netjes op de kentering.
    Waarom op Stavenisse Vissteiger dan wel? Dat leg ik daar wel uit tijdens de briefing… 😉

• ltcdrdata

Lid
    24 mei 2014 om 09:51

Ik zal er bij zijn met minimum 4 anderen (Herlinde, Herman, Adam, Thijs)

Woehaaaa mooi afsluitertje van een hemelvaart-weekendje-zeeland.

• Luc Dupas

Lid
    24 mei 2014 om 19:35

En dan zal ik als ik het niet vergeet ook uw gekeurde duikfles meebrengen Glenn… idem dito trouwens die 2 gekeurde flessen van de Pappie’s… 😉

• robbyrey

Lid
    24 mei 2014 om 19:57

Zal zien Luc,
    PS is er een probleem dat ‘k momenteel m’n boekje/brevettenkaart niet heb?
    Is nog in aantocht… (Met m’n stomme kop -weer- vergeten aan een duikplaats…)

Grtz,
    Robby

• Luc Dupas

Lid
    24 mei 2014 om 22:23

Wat zou het probleem zijn Robby? Als ge dan uw boekje/kaart niet bijhebt kunt ge die daar alvast niet vergeten… dat is dus geen probleem maar een voordeel… ;-p

• mola mola

Lid
    25 mei 2014 om 14:29

luc breng die flessen maar mee leo grt

• Erik

Lid
    25 mei 2014 om 18:41

Hoi,

het zal nog niet voor mij zijn, na de gastric bypass die vandaag exact twee maanden geleden uitgevoerd werd. Nog een maand of vier wachten denk ik, alvorens ik er weer kan in duiken, als ik tegen dan nog een passend pak heb en iemand gevonden heb die het geduld gaat hebben om eens met mijn beide flessen goed uit te loden.

Veel plezier volgende week en tot binnenkort,

Groetjes,

Erik

ps: voor de nieuwsgierigen, ben al 28kg kwijt, wat dus neerkomt op bijna 0.5kg per dag sinds de operatie.

• SVp

Lid
    25 mei 2014 om 23:32

Goe bezig !
    Ge gaat nen andere mens zijn binnenkort.
    Maar maak niet dezelfde fout dan ik, en begin effectief te bewegen vanaf dat ge dat terug goed kunt !

En inderdaad, een nieuw pak gaat zich opdringen, maar dat moet je maar gewoon bij de kost van de bypass bijtellen. En dat bedrag spaar je RUIM uit aan eten. 🙂

• Lazy Charles

Lid
    26 mei 2014 om 16:15

met een beetje geluk kan ik er ook nog eens zijn

• mola mola

Lid
    29 mei 2014 om 21:25

doe uw best de pappies doen de rest

Log in om te reageren.

Oorspronkelijk bericht
0 van 0 berichten Juni 2018
Nu