Duikforum Duikforum Snorkelen Ervaring “droge”snorkel?

• Ervaring “droge”snorkel?

Baksteen reageerde 6 years, 10 maanden geleden 12 Leden · 15 Berichten
  • duik-ster

Lid
    21 november 2013 om 12:11

Inmiddels is mijn snorkel aan vervanging toe na jaren intensief gebruik. Kijk ik wat er tegenwoordig te koop is, stuit ik op een snorkel hyperdry, door middel van een klep systeem zou er geen water meer in komen. (voor de geinteresseerde, hier vond ik een mooie beschrijving maskandfins.eu)
    Heeft iemand hier al ervaring mee? ik hoor het graag

• duiker1978

Lid
    21 november 2013 om 13:50

Dag duik-ster

Eerst en vooral, ik heb er geen ervaring mee, maar…

Mijn eerste bedenking hier is: welk probleem tracht men hier op te lossen? Tienduizenden, zoniet honderdduizenden snorkelaars gebruiken zonder problemen het meest eenvoudige ontwerp dat een snorkel maar kan zijn, nl een buis met een mondstuk.

Mijn tweede bedenking is dat blijkbaar het systeem ook niet volledig werkzeker is, want de fabrikant zag toch de noodzaak om een “High Flow Purge” te voorzien voor “mocht er toch op één of andere manier water in de snorkel komen”

Conclusie: weer een voorbeeld van hoe (enkel) commerciële belangen leiden tot innovatie

Gr.,

Mark

• Mopper

Lid
    22 november 2013 om 11:49

Zou dat ding niet trekken in uw mond als die helemaal droog blijft? In essentie zijt ge dan telkens ge duikt een buis vol met lucht aan het meesleuren. De vraag is natuurlijk of het volume van die snorkel groot genoeg is om een merkbare opwaartse kracht te veroorzaken.

• Luc Dupas

Lid
    22 november 2013 om 12:05

Toch maar een bizar speelding… je wil maximaal ademcomfort bij een het snorkelzwemmen/duiken, dus een vrij brede diameter van de snorkelbuis… en dan gaan ze het uiteinde van die buis verprutsen met die heel erg te vernauwen en daar dan nog speelgoed rond te plaatsen??? Keep it simple…

• Stropken

Lid
    22 november 2013 om 12:36

Beter eens de ervaringen met ‘droge keel’ vermelden!!!

• ronny2

Lid
    22 november 2013 om 14:08

hallo duik-ster

Ik heb ondertussen al meerdere jaren zo’n snorkel en persoonlijk vind ik het een makkelijk ding.

een paar voordelen dat ik ervaar:

bij het vollopen moet je je tong niet in het gaatje steken 🙂 een ventiel doet dit voor u.
    bij het uitblazen heb je naar mijn gevoel minder kracht nodig gezien een purge valve onderaan de snorkel is

Het kapje bovenop is blijkbaar om minder water binnen te krijgen als men snorkelt maar dit heb ik nog niet bewezen gekregen 🙂

voila dit is mijn ervaring met een dergelijke snorkel en dat deze slechter of beter is dan de traditionele laat ik in het midden.

• SVp

Lid
    23 november 2013 om 00:03

Als die klep dicht gaat tijdens het nemen van een flinke ademteug, dan zou je wel eens heel wat meer water binnen kunnen krijgen dan wat je van een golf verwacht.
    Die golf en dat instromend water voel je afkomen. Dat plotse afsluiten niet.

• Trico Traco

Lid
    23 november 2013 om 12:03

ronny2 schreef:
    hallo duik-ster

Ik heb ondertussen al meerdere jaren zo’n snorkel en persoonlijk vind ik het een makkelijk ding.

een paar voordelen dat ik ervaar:

bij het vollopen moet je je tong niet in het gaatje steken 🙂 een ventiel doet dit voor u.
    bij het uitblazen heb je naar mijn gevoel minder kracht nodig gezien een purge valve onderaan de snorkel is

Het kapje bovenop is blijkbaar om minder water binnen te krijgen als men snorkelt maar dit heb ik nog niet bewezen gekregen 🙂

voila dit is mijn ervaring met een dergelijke snorkel en dat deze slechter of beter is dan de traditionele laat ik in het midden.

Mijn tong in het gaatje steken heb ik met een snorkel nog nooit gedaan.
    Het is een slechterik die nu begint aan iets anders te denken.
    Alle gekheid op een snorkel.
    Zoals de Luc schreef is zo een snorkel niet aangeraden en gewoon Geld klopperij.
    Diegene die zo een snorkel hebben zijn volgens mij watjes.

• dennisv

Lid
    24 november 2013 om 17:18

de tech versie bestaat ook

• dennisv

Lid
    24 november 2013 om 17:20

of de rebreather versie

• SVp

Lid
    24 november 2013 om 18:38

LOL

• UC

Lid
    24 november 2013 om 19:16

schitterend…:-)

• Dedjutoch

Lid
    26 november 2013 om 17:53

Geweldig! Ik gebruik zo’n tech versie al vanaf dat ik met trimox en/of butaangas begon te duiken! Echt praktisch! Mij zult ge niet gemakkelijk nog met een gewone snurkel zien!

• duik-ster

Lid
    11 december 2013 om 19:05

Leuke reacties hoor, ook zeker kritisch. Heb de punten mee genomen en wat wil, iemand op de club heeft er een gekocht en die heb ik eens even uitgeprobeerd…………… Ik ben verkocht.

• Baksteen

Lid
    11 december 2013 om 22:57

Hoeveel zijde gegaan ? Kan je eventueel ook wat specs opgeven, altijd interessant als prijsreferentie voor andere aanbiedingen.

Log in om te reageren.

Oorspronkelijk bericht
0 van 0 berichten Juni 2018
Nu