Duikforum Duikforum Snorkelen Ervaring “droge”snorkel?

• Ervaring “droge”snorkel?

Baksteen reageerde 6 years, 10 maanden geleden 12 Leden · 15 Berichten
  • duik-ster

Lid
    21 november 2013 om 12:11

Inmiddels is mijn snorkel aan vervanging toe na jaren intensief gebruik. Kijk ik wat er tegenwoordig te koop is, stuit ik op een snorkel hyperdry, door middel van een klep systeem zou er geen water meer in komen. (voor de geinteresseerde, hier vond ik een mooie beschrijving maskandfins.eu)
    Heeft iemand hier al ervaring mee? ik hoor het graag

• duiker1978

Lid
    21 november 2013 om 13:50

Dag duik-ster

Eerst en vooral, ik heb er geen ervaring mee, maar…

Mijn eerste bedenking hier is: welk probleem tracht men hier op te lossen? Tienduizenden, zoniet honderdduizenden snorkelaars gebruiken zonder problemen het meest eenvoudige ontwerp dat een snorkel maar kan zijn, nl een buis met een mondstuk.

Mijn tweede bedenking is dat blijkbaar het systeem ook niet volledig werkzeker is, want de fabrikant zag toch de noodzaak om een “High Flow Purge” te voorzien voor “mocht er toch op één of andere manier water in de snorkel komen”

Conclusie: weer een voorbeeld van hoe (enkel) commerciële belangen leiden tot innovatie

Gr.,

Mark

• Mopper

Lid
    22 november 2013 om 11:49

Zou dat ding niet trekken in uw mond als die helemaal droog blijft? In essentie zijt ge dan telkens ge duikt een buis vol met lucht aan het meesleuren. De vraag is natuurlijk of het volume van die snorkel groot genoeg is om een merkbare opwaartse kracht te veroorzaken.

• Luc Dupas

Lid
    22 november 2013 om 12:05

Toch maar een bizar speelding… je wil maximaal ademcomfort bij een het snorkelzwemmen/duiken, dus een vrij brede diameter van de snorkelbuis… en dan gaan ze het uiteinde van die buis verprutsen met die heel erg te vernauwen en daar dan nog speelgoed rond te plaatsen??? Keep it simple…

• Stropken

Lid
    22 november 2013 om 12:36

Beter eens de ervaringen met ‘droge keel’ vermelden!!!