Duikforum Duikforum Uit fouten leren Tentjes benedenparking Wemeldinge

• Tentjes benedenparking Wemeldinge

viercuub reageerde 7 years, 1 maand geleden 22 Leden · 45 Berichten
  • SVp

Lid
    8 september 2013 om 23:17

Wie stonden er vandaag met twee witte partytentjes op de benedenparking van Wemeldinge Parking ?

• de snelle

Lid
    9 september 2013 om 07:02

curieuseneus 🙂

• Stropken

Lid
    9 september 2013 om 09:19

Tiens,da’s curieus.Onze club heeft toevallig ook van die party dingetjes.Rook je geen frieten???

P.S. Ik was er niet bij (camper in onderhoud).

• Georges

Lid
    9 september 2013 om 09:28

Ik stond om 17.30h boven met mijn Berlingoke en om 18.10 30m dieper…20graden en 3-4m zicht ,op de beneden parking geen tentjes gezien enkel 2 Dixies die smerig waren…

• Mike

Lid
    9 september 2013 om 09:51

DDT en ik stonden in de voormiddag aan de ‘tetjes’. Dus wij waren het ook niet.

• SVp

Lid
    9 september 2013 om 10:05

Georges schreef:
    enkel 2 Dixies die smerig waren…

Ik denk dat daar iets misgelopen is met de ledigingskalender, want die waren tot de rand toe vol !
    Inderdaad ongezellig …

• Stropken

Lid
    9 september 2013 om 10:33

SVp schreef:

Georges schreef:

Ik denk dat daar iets misgelopen is met de ledigingskalender, want die waren tot de rand toe vol !
    Inderdaad ongezellig …

Allemaal duikers die de schijt hadden,zekere???—)))

• SVp

Lid
    9 september 2013 om 11:10

Stropken schreef:
    Allemaal duikers die de schijt hadden,zekere???

Ik heb in elk geval flink het schijt gekregen toen een boer van een 2*instructeur van die tentjes-club me hoogst onvriendelijk kwam aanspreken op het feit dat ik mijn chemisch toilet ging legen in die Dixie.
    Alsof mijn kak en de zijne niet goed zouden mengen, of zijn blauw chemisch spul blauwer was dan het mijne.
    Hij kwam bedreigend op me af alsof hij persoonlijk de parking met bijhorende infrastructuur in beheer had, en vond het nodig om van ver roepend zijn mestpolitiek uiteen te zetten.

Als de man in kwestie meeleest :
    Het kan zijn dat in je eigen club het afblaffen van mensen van jou aanvaard wordt, maar laat mensen die je niet kent beter met rust.
    Je had geluk dat je een brave Jacob hebt getroffen die je tirade in absolute stilte en zonder enige repliek heeft aanvaard.
    Maar besef dat er anderen zijn die NIET hoofdschuddend wegstappen, maar je een loei op je muil geven, of een mes uit hun cabine halen …
    Geweld heeft meestal een aanleiding.
    Jij hebt er zondag een gegeven.
    Het feit dat je in het openbaar een fleeceke draagt waarop 2 geborduurde sterretjes je het aura van macht moeten geven is trouwens zielig, maar als het voor jou werkt om iets te compenseren, then by all means, be my guest.

“Wanneer je dood bent, dan weet je dat niet. Het is enkel voor de anderen moeilijk. Hetzelfde met domheid.” (Thomas G.)

• Kornoelje

Lid
    9 september 2013 om 12:54

Idd geen reden om een tirade te geven of figuurlijk op je te kakken, maar als de dixie volzit owv je leeg chemisch toilet, mogen we dan fysiek op je leeg toilet komen kakken?

• SVp

Lid
    9 september 2013 om 13:13

Mijns inziens is volume volume, ongeacht uit welke verpakking het geduwd of gegoten wordt, of hoe het gespreid wordt in tijd.
    Heeft mijn gezin niet evenveel recht op gebruik van die faciliteit dan een ander ?
    En ik hou het daarenboven niet bezet …

• akwafun

Lid
    9 september 2013 om 13:26

SVp schreef:

pas je er niet in ?

• SVp

Lid
    9 september 2013 om 13:37

akwafun schreef:
    pas je er niet in ?

Tuurlijk wel !
    De zijwanden van kunststof geven mee.

• Dries

Lid
    9 september 2013 om 13:38

SVp schreef:

Georges schreef:

Inderdaad ongezellig …

Tiens.. Enkel ongezellig voor jezelf? Of misschien ook voor anderen?

Best wel grappig dat jij dan nog zegt dat de mensen die de kalender opgesteld hebben een fout maken.. Hadden ze moeten incalculeren dat alle mobilhomes en sleurhutten hun verzamelde “shit” daar achter laten?

Je gaat zelf toch ook niet al je afval verzamelen en dan in een parkje in en rondxeen vuilbak zetten? Dat laat je toch ook op de voorziene plaatsen achter?

Dries

P.S.: ik heb geen idee wie het waren. Ik heb ook geen idee op welke manier het verwoord is geweest. Maar deze paljas die maar 1 sterreke op zen fleeceke genaaid heeft, steunt wel volledig de gedachtengang.

• Pressure Freak

Lid
    9 september 2013 om 14:32

SVp schreef:
    Mijns inziens is volume volume, ongeacht uit welke verpakking het geduwd of gegoten wordt, of hoe het gespreid wordt in tijd.
    Heeft mijn gezin niet evenveel recht op gebruik van die faciliteit dan een ander ?

Ah serieus of wat? Dat mag dus , chemische toiletten leegmaken in Dixies? Goed om weten, dan moet ik de mijne in het vervolg niet meer thuis leeg maken met alle onaangename gevolgen van dien.

• Snoel

Lid
    9 september 2013 om 14:39

SVp , ik denk dat het meer aangewezen was om die man daar te plekke te bespelen met de juiste argumenten en diplomatie die je eigen is. En met jouw gestalte zal die wel efkes nadenken alvorens in de frontale aanval te gaan :-).

Achteraf hier op een forum iemand beschimpen ( en er dan nog als zijn 2*-badge bij betrekken alsof dit significant is) is wel echt een gemakkelijksheidoplossing.

Maar ja, sinds internet en forums discussieert met liever on-line dan live … zie maar eens naar de uitspattingen op HLN-forum en dergelijke.

• Snoel

Lid
    9 september 2013 om 14:41

Duikers drammen door over dixies.

Lijkt wel een titel voor een Suske en Wiske.

• Stropken

Lid
    9 september 2013 om 14:49

Pfffft….kip je shittank in de riool.In sommige wijken bij ons kippen ze er zelfs de ingewanden van geslachte dieren!!!

• Luc Dupas

Lid
    9 september 2013 om 17:00

Veni vidi dixi… shit… ;-p

• SVp

Lid
    9 september 2013 om 19:55

Snoel schreef:Maar ja, sinds internet en forums discussieert met liever on-line dan live …

Ik kreeg niet de indruk dat die meneer uit was op een fijn gesprek.
    Als ik zever voel afkomen, dan kuis ik mijn schup af.

• SVp

Lid
    9 september 2013 om 20:23

> Enkel ongezellig voor jezelf? Of misschien ook voor anderen?

Voor iedereen natuurlijk

> Best wel grappig dat jij dan nog zegt dat de mensen die de kalender opgesteld hebben een fout maken..

Niks grappig aan. Ik denk dat er gewoon een of meer ledigingsbeurten overgeslagen werden daar. Hoe kan dat anders zo vol geraken.
    Zo’n opvangbak, zou dat geen 250 – 300 liter zijn ?

> Hadden ze moeten incalculeren dat alle mobilhomes en sleurhutten hun verzamelde “shit” daar achter laten?

Ik snap écht het volume-verschil niet tussen direct gebruik, en uitgesteld gebruik …
    Of we nu heel onze verblijfsperiode in die Dixies kruipen, of het in 1 keer storten, dat maakt geen verschil.

> Je gaat zelf toch ook niet al je afval verzamelen en dan in een parkje in en rondxeen vuilbak zetten?

Het afval dat ik in dat parkje (Ekerendomein, Zeelanddijken, whatever) produceer, deponeer ik in de aanwezige vuilbakken.
    Mijn afval pak ik mee naar huis als ik dat ter plaatse niet IN een vuilbak kan achterlaten.
    Naast een vuilbak achterlaten is niet zo netjes.
    Ik huur een 200 liter rolcontainer voor mijn bedrijf, en daar kan gerust een zakske weekendafval bij, geen probleem.

> Dat laat je toch ook op de voorziene plaatsen achter?

Euh, natuurlijk.
    Een Dixie IS de voorziene plaats daarvoor …

Het ging hier over mensen die denken dat ze overal politieagent moeten spelen.

• SVp

Lid
    9 september 2013 om 20:25

Kornoelje schreef:
    Idd geen reden om een tirade te geven of figuurlijk op je te kakken, maar als de dixie volzit owv je leeg chemisch toilet, mogen we dan fysiek op je leeg toilet komen kakken?

Nee, maar het staat je volledig vrij een eigen opvangbak naar keuze mee te brengen.

• scubapat

Lid
    9 september 2013 om 20:33

Als ik het goed lees heeft SVp enkel de “dagproductie” van die bewuste dag in de Dixie gekieperd en dan heeft hij natuurlijk helemaal gelijk.

Wanneer het echter de productie van de voorbije 14 dagen was, dan is dat inderdaad niet zo netjes… 🙂

• Droog

Lid
    9 september 2013 om 20:42

dus al bij al iedereen ne goeie duik gehad. das fijn om te horen

• Yvan

Lid
    9 september 2013 om 21:11
  • rubella

Lid
    10 september 2013 om 12:17

De manier waarop je een boodschap brengt is dikwijls belangrijker dan de boodschap zelf. Had die wandelende sterrenhemel het op een rustige/beschaafde manier aangepakt, dan had hij vermoedelijk op meer goodwill/begrip kunnen rekenen…

• SVp

Lid
    10 september 2013 om 12:34

rubella schreef:
    De manier waarop je een boodschap brengt is dikwijls belangrijker dan de boodschap zelf.

LOL ! Hoe verzin je ze ! 🙂

• Stropken

Lid
    10 september 2013 om 17:11

Heu….is dat op die shittank bedoeld???—)))

• scubapat

Lid
    10 september 2013 om 17:34

rubella schreef:
    De manier waarop je een boodschap brengt is dikwijls belangrijker dan de boodschap zelf. Had die wandelende sterrenhemel het op een rustige/beschaafde manier aangepakt, dan had hij vermoedelijk op meer goodwill/begrip kunnen rekenen…

Misschien was sterrenhemel te laat met zijn boodschap en was ‘m daarom zo kwaad op SVp die die dixie bezet hield omdat hij nog bezig was met zijn boodschap om te zetten van het éne recipiënt naar het andere… 🙂

• movieman

Lid
    10 september 2013 om 17:38

SVp schreef:
    [quote]Stropken schreef:
    Het feit dat je in het openbaar een fleeceke draagt waarop 2 geborduurde sterretjes je het aura van macht moeten geven is trouwens zielig, maar als het voor jou werkt om iets te compenseren, then by all means, be my guest.
    )

Zalig veel zeggend zinnetje 🙂

• Stropken

Lid
    10 september 2013 om 17:57

movieman schreef:

SVp schreef:
    [quote]Stropken schreef:
    )

Héla,héla…..dat komt niet van mij,hé!!!

• Walter

Lid
    11 september 2013 om 06:15

Stropken schreef:

movieman schreef:

SVp schreef:
    [quote]Stropken schreef:
    )

Héla,héla…..dat komt niet van mij,hé!!!

🙂

• zeekat

Lid
    11 september 2013 om 09:48

Tja Stefan Van pellicom, indien ik jou zondag zou herkend hebben zou ik je wat vriendelijker aangesproken hebben.
    We stonden met de duikclub Manta beneden aan de parking om na de laagwaterduik gezellig een glas te drinken en een hapje te eten. De clubvlaggen waren herkenbaar aanwezig, indien je interesse had om te weten van welke club we waren had je je kunnen aansluiten en uitleggen waarom je vindt dat je het recht hebt om de inhoud van jouw chemisch toilet in een publiek chemisch toilet te ledigen.
    Ik had van meerdere mensen de opmerking gehoord dat de chemische toiletten niet al te proper waren. Toegegeven een paar toiletten voor een massa duikers is te weinig.
    En dan passeert er een kampeerauto waarvan de chauffeur zonder gêne zijn chemisch toilet ledigt in de Dixie. Ik heb duidelijk gemaakt dat dit niet de bedoeling kan zijn. Naar wat ik hier lees is de boodschap (excuseer de woordspeling) echt wel aangekomen.
    Dat je me een boer noemt beschouw ik als een compliment. Mij een agent noemen kan geïnterpreteerd worden als een belediging.
    Vraag is wie hier te kakken wordt gezet
    Sans rancune,
    Steven Mortier

• Dries

Lid
    11 september 2013 om 10:41

SVp schreef:

Euh, natuurlijk.
    Een Dixie IS de voorziene plaats daarvoor …

Volgens mij is een Dixie bedoeld voor occassioneel gebruik.
    Ik ben er zelfs vrij zeker van dat men die dixie daar niet neergezet heeft met de bedoeling dat alle (als jij dat doet, doen anderen dat ook) campers hun chemisch toilet komen lozen.
    Zoals eerder door rubella aangegeven: daar zijn de nodige dumpplaatsen voor. En het best van al.. Er is een officiele dumpplaats op nog geen km van waar jij op dat moment stond.

Jij wil niet dat iemand agentje komt spelen.. Je volste recht. Maar de reactie van Steven is het gevolg van een actie van jou. Een actie die volgens behoorlijk wat mensen (waaronder ikzelf) ook niet door de beugel kan.

Blijft natuurlijk wel dat ik je het voordeel van de twijfel wil geven en dat Steven misschien te hevig gereageerd heeft. Maar nog eens.. Een Dixie is niet de voorziene plaats om een chemisch toilet te ledigen.

• PV

Lid
    11 september 2013 om 12:31

Als ge elkaar de volgende keer tegenkomt zet u na de duik eens met een pintje bij elkaar, wedden dat het op den duur nog gezellig kan worden, al kan ik SVP wel een beetje begrijpen als ik wordt aangeblaft verlies ik ook mijn aangeboren kalmte.

PV

• Stropken

Lid
    11 september 2013 om 15:33

Doen gelijk de vermelde boeren:uw shittank over het land gieten.Boeren doen dat ook met hun (grotere)shittank.

• ado

Lid
    12 september 2013 om 15:47

Stefan een dixie-sletje? 🙂

• SVp

Lid
    12 september 2013 om 18:01

Stropken schreef:
    Doen gelijk de vermelde boeren:uw shittank over het land gieten.

Met dat blauw chemisch spul gaan de plantjes kweenie hoe blij zijn !

• SVp

Lid
    12 september 2013 om 18:02

ado schreef:
    Stefan een dixie-sletje? 🙂

Oh yes, graag, maar is het dan geen vereiste dat er nog iemand bij kan ?

• Stropken

Lid
    12 september 2013 om 18:45

SVp schreef:

Stropken schreef:
    Doen gelijk de vermelde boeren:uw shittank over het land gieten.

Met dat blauw chemisch spul gaan de plantjes kweenie hoe blij zijn !

Zeker weten……dat zullen genetisch gemanipuleerde plantjes worden!!!

• Dedjutoch

Lid
    13 september 2013 om 13:03

Wat een hoop gezeik over een beetje stront.
    Als Belgische duikers onder mekaar dacht ik dat we op een menselijke manier met mekaar dienen om te gaan. Doet er iemand iets wat jijzelf niet goedkeurt, spreek dan de persoon in kwestie persoonlijk aan, op een fatsoenlijke manier en zeg dan ook waarom jijzelf vindt dat dit/dat niet kan. Als men begint te schelden, terwijl men duidelijk herkend wil worden als 2*I, dan vind ik dat je reacties kan/mag verwachten. Ik dacht dat we allen een opleiding genoten hebben waar “assertiviteit” hoog in het vaandel gedragen wordt. Schelden is niet assertief, en lokt ongewilde reacties uit. Spijtig, maar het kan ook anders…
    Best aanzie je zoiets als een “erreur de parcours”, iedereen reageert/ageert wel eens op een verkeerde manier. Tja…

• SVp

Lid
    13 september 2013 om 19:36

Voor de duidelijkheid : er werd niet gescholden !
    Het beperkte zich tot het brutaal aanspreken op de lozing, en niet meer dan dat.

• viercuub

Lid
    14 september 2013 om 15:05

svp: das wel verwonderlijk dat ge U zo laat doen !!! ge zijt anders niet zo gauw uit je stuk te brengen… anderzijds had ge moeten vragen aan die ++ of die in de cursus instructeur het ezelsbrugetje came nog kent(conaisance AMITIE enz )wij kregen dat anders goed ingepeperd maar ja ik ben nog van den ouwen tyd he !!tussen haakjes in den ouwen tyd kakte wij gewoon in het water(de duik pakken bestonden toen nog met een apparte broek en apparte vest ) of we deden ons gevoeg achter de talud …. maar ja tyden veranderen he? en uiteindelijk of ge nu op die dixies gaat of dat ge op uw eigen potta poti gaat ( wat uiteindelijk hygieniser is ) wat maakt dat uit ? in ieder geval gelukkig was dat ni tegen mij want in uw geval had ik op zijn sm … GESLAGEN en waarschijnlijk er wat teruggekre”gen dus giju waart de slimste!!!!grtjs jean

• viercuub

Lid
    14 september 2013 om 15:05

svp: das wel verwonderlijk dat ge U zo laat doen !!! ge zijt anders niet zo gauw uit je stuk te brengen… anderzijds had ge moeten vragen aan die ++ of die in de cursus instructeur het ezelsbrugetje came nog kent(conaisance AMITIE enz )wij kregen dat anders goed ingepeperd maar ja ik ben nog van den ouwen tyd he !!tussen haakjes in den ouwen tyd kakte wij gewoon in het water(de duik pakken bestonden toen nog met een apparte broek en apparte vest ) of we deden ons gevoeg achter de talud …. maar ja tyden veranderen he? en uiteindelijk of ge nu op die dixies gaat of dat ge op uw eigen potta poti gaat ( wat uiteindelijk hygieniser is ) wat maakt dat uit ? in ieder geval gelukkig was dat ni tegen mij want in uw geval had ik op zijn sm … GESLAGEN en waarschijnlijk er wat teruggekre”gen dus giju waart de slimste!!!!grtjs jean

• SVp

Lid
    14 september 2013 om 15:24

viercuub schreef:
    svp: das wel verwonderlijk dat ge U zo laat doen

Ik ga ambras altijd uit de weg als ik kan.

Negatieve energie kan ik overal opdoen, daar moet ik zo ver niet voor rijden.
    En de extreem zeldzame keer dat ik me kwaad maak ben ik bang van mezelf, dus ik laat me niet gemakkelijk triggeren.
    In de loop van jaren heb ik geleerd dat schouders optrekken, eens met je kop schudden en wegwandelen de beste manier is voor het managen van conflicten waar niks in te winnen valt.

En mannekes, we gaan daar tenslotte naartoe voor onze ontspanning en plezier, en om de batterijtjes op te laden.
    Ge ontmoet daar gelukkig vooral gelijkgestemde zielen die er ook komen relaxen.
    Dus ik probeer te genieten van die 50 weekends per jaar vakantie dicht bij huis !

• viercuub

Lid
    14 september 2013 om 15:28

groot gelijk grtjs jean

Log in om te reageren.

Oorspronkelijk bericht
0 van 0 berichten Juni 2018
Nu