Duikforum Duikforum Snorkelen Malediven, Fillipijnen of ?

• Malediven, Fillipijnen of ?

DIVEJUNK reageerde 7 years, 6 maanden geleden 4 Leden · 4 Berichten
  • roger

Lid
    10 april 2013 om 16:57

Beste vrienden,

Wie kan me raad geven ?

Het duiken zit er voor mij niet meer in, maar mijn vrouw en ik zouden wel graag snorkelen. Wat is dan in de Malediven, Filipijnen, enz … de beste plaats om te genieten van de zee, strand en van het schouwspel in het binnenland ? Dingen bezoeken, restaurantjes kiezen, contact met de bevolking, maar ook luxe en comfort is gewenst.

• Admin

Beheerder
    10 april 2013 om 18:42

Hallo Roger,

In de Malediven kan ik je zeker Eriyadu aanraden : http://eriyadumaldives.com/
    Het huisrif (1 van de mooiste huisriffen van de Malediven) ligt volledig rond het eiland. Al snorkelend ben je makkelijk een 4-tal uurtjes zoet om de volledige toer te doen.
    Wij hebben hier 4 nachten doorgebracht na een liveaboard, wij hebben 1 duikje op het huisrif (50 dollar p.p.) gedaan en elke dag een beetje gesnorkeld. Snorkelen is natuurlijk gratis, indien je je eigen gerief mee hebt, en was volgens ons mooier dan duiken op dit huisrif… maar ja, na een week liveaboard waren we misschien wel een beetje te verwend. Er valt heel veel te zien, en zelfs al snorkelend zijn we oa. een schildpad en 2 zwartpunt rifhaaien tegengekomen.
    Het hotel zelf is kleinschalig (60 kamers) en ideaal om tot rust te komen, dus geen animatie maar ook geen discotheekmuziek tot 2 uur ’s nachts.
    Ik kan je zeker de deluxe kamers aanraden: hoogste categorie maar de meerprijs valt heel goed mee.
    Het eten was lekker: in buffetvorm en gevarieerd. Het personeel is zeer vriendelijk.
    De drankprijzen zijn niet buitensporig in vergelijking met andere plaatsen op de Malediven: ik dacht een fles 1.5l water is 3 dollar, fles wijn 25 dollar, bier 5 dollar, cocktails tussen 8 en 12 dollar.
    Er is de mogelijkheid om all-in te boeken, maar daar weet ik de prijzen niet meer van. (opgelet: cocktails zijn hierin niet inbegrepen, bier en wijn wel).
    Op het eiland is er een duikcentrum van Euro divers: misschien hen aanspreken om te zien of er geen snorkeluitstappen met boot kunnen gedaan worden.
    Wij hadden onze reis geboekt via Wildwater.

Hopelijk helpt dit je verder.

• weethetnie

Lid
    10 april 2013 om 20:34

Filipijnen, Davao, Samal Island. Logeren bij Waregemnaar Pieter-Jan (Samal Watersportscenter) Island hopping met banca, eten aan boord en of witte maagdelijke stranden aandoen, snorkelen boven mooie koraalriffen, op Samal innig contact met locale bevolking, eiland verkennen met brommer of tricycle, Davao bezoeken met vele bezienwaardigheden, kortom lekkere Belgische kost in een autentiek Filipijns kader en tegen betaalbare prijzen.

• DIVEJUNK

Lid
    10 april 2013 om 20:58

Roger,

Meest paradijselijk is Malediven, fantastisch eten, luxe, zonsondergangen, snorkelen,enz..
    Maar dingen bezichtigen , binnenland bezoeken, restaurantjes kiezen ed zit er echt niet in, de meeste eilandjes loop je rond in een half uurtje. Wij waren er op Kuramathi en Ellaidhoo, de rest waren live-aboards, Als je toch zou gaan , zuid-male en noord-male atollen vermijden, hier is veel scheepvaart en op eilandjes in de buurt is zware industrie.
    Op de filipijnen vind ik dan weer het snorkelen wat minder maar er is veel meer te doen voor niet-duikers, eigenlijk zowat alles wat je vernoemde.
    Persoonlijk ging ik voor Malediven, als je echt op een paradijs wilt zijn, that’s the place.

Log in om te reageren.

Oorspronkelijk bericht
0 van 0 berichten Juni 2018
Nu