Duikforum Duikforum Snorkelen Kroatië liefhebbers

• Kroatië liefhebbers

Danny007 reageerde 7 years, 8 maanden geleden 5 Leden · 10 Berichten
  • roger

Lid
    4 februari 2013 om 09:57

Ik ben in 2006 naar Cavtat geweest en heb er enkele van mijn eerste duikjes gedaan. Mooi onderwaterlandschappen, reuze baarzen en napoleons.

Op de talrijke mooie eilanden van Kroatië ben ik nog nooit geweest. Mijn broer wel; hij huurt ieder jaar een eilandje af voor zijn gezin om totaal geïsoleerd te relaxen in het enige huisje op dat eilandje, zonder stroom of stromend water.
    Niet echt iets voor mij, maar soit.

Kan iemand mij informatie geven over snorkelmogelijkheden in Kroatië ?
    Places to be ?

• beulke

Lid
    4 februari 2013 om 19:35

vorig jaar in istrie geweest (nabij pula). Was wel redelijk leuk om te snorkelen. wel koud omdat er zoetwater naar boven kom op een meter of 10 (volgens de locals en vooral op de zuidpunt)

leuk omdat je snel diep kan gaan. (wij konden makkelijk apnées doen naar 20 meter…en met makkelijk bedoel ik dat de bodem zich daar perfect toe leende ..) maar dat is wss niet echt waarnaar je op zoek bent. maar ook door de vele rotsen en inhammetjes was het leuk zoeken naar krabbetjes, visjes, garnaaltjes, ….

Op vele plaatsen kan je redelijk goedkoop een motorbootje huren waar je zonder vaarbewijs mee kan varen (die met vaarbewijs waren duurder). zo konden wij gaan snorkelen waar er weinig zonnekloppers zaten …

daarnaast is istrie een heel mooi stukje natuur boven water ook.

• Danny007

Lid
    4 februari 2013 om 20:51

Roger, ik ga met een groepje van 5 duikers eind augustus 2013 naar het eiland Vela Luka, heb hier en daar wat info gekregen zowel van duikers als van een Nederlands duikcentrum daar. Als ik een beroepsfotograaf – duiker mag geloven is dit eiland de beste plaats om in Kroatie te duiken. Als je wil mail ik je die info door?

• Danny007

Lid
    4 februari 2013 om 20:53

oeps, nu pas gezien dat je wilt snorkelen ipv duiken, maar het aanbod blijft 🙂

• Yvan

Lid
    5 februari 2013 om 12:35

Danny007 schreef:
    Als je wil mail ik je die info door?

Indien mogelijk, mag u het ook naar mij mailen.
    Alvast bedankt.

• roger

Lid
    6 februari 2013 om 09:44

Danny007 schreef:
    Roger, ik ga met een groepje van 5 duikers eind augustus 2013 naar het eiland Vela Luka, heb hier en daar wat info gekregen zowel van duikers als van een Nederlands duikcentrum daar. Als ik een beroepsfotograaf – duiker mag geloven is dit eiland de beste plaats om in Kroatie te duiken. Als je wil mail ik je die info door?

schitterend !

• Danny007

Lid
    7 februari 2013 om 21:36

daarjuist wat info gemaild naar jullie beide

• Yvan

Lid
    8 februari 2013 om 15:04

Mercie

• Tsaffel

Lid
    11 februari 2013 om 11:10

@Danny007: Kan je mij die info ook bezorgen, ik zou er volgend jaar heen trekken.
    Alvast bedankt.

• Danny007

Lid
    11 februari 2013 om 21:59

@ Tsaffel: Done

Log in om te reageren.

Oorspronkelijk bericht
0 van 0 berichten Juni 2018
Nu