Duikforum Duikforum Snorkelen Kaapverdië

• Kaapverdië

Plonzertje reageerde 7 years, 8 maanden geleden 5 Leden · 6 Berichten
  • roger

Lid
    2 februari 2013 om 22:30

Amigos, ik heb niet het geluk gehad om op Kaapverdië te gaan duiken. Het heeft jaren op mijn verlanglijstje gestaan, maar ben er nooit geraakt.

Kan iemand mij iets vertellen over snorkel-mogelijkheid ginder. Als ik moet geloven wat ik overal lees, is de zee daar nogal onstuimig door de sterke wind. Klopt dat ?

• Cthulhu

Lid
    2 februari 2013 om 23:34

Op Sal zeker: het is een favoriete plaats van ervaren windsurfers dus…

• DIVEJUNK

Lid
    3 februari 2013 om 15:22

Roger, ik denk niet dat je al snorkelend veel gaat zien op Sal, wij waren er een aantal jaar geleden, wilde zee, mooi strand , schitterend hotel ( riu). Heb er mijn eerste geslaagde duik ooit gemaakt( nog net voor c4). Vanop het strand moesten we nog ver uitzwemmen om rond de 8 a 10 meter een rifje tegen te komen. Weet niet hoe het met de rest van Sal zit maar denk vergelijkbaar, er wordt veel gedoken vanop zodiacs, over snorkelen heeeeel weinig gehoord, vrees niet dat dit een snorkelbestemming is.
    Divejunk

• km

Lid
    3 februari 2013 om 16:48

Zijn in december naar Boa Vista geweest. oceaan is ontzettend wild, veel stroming en deining. zelf wandelen langs het water is moeilijk omdat de zee je in water trekt. Dikwijls ook rode vlag. Hebben een paar keer gedoken met duikcentrum van het Riu hotel . Vertrek en aankomst van de boot was al een gans avontuur. met een man of 10 duwen ze de boot net op de goede golf anders geraak je niet door de branding. Het duiken viel me wat tegen. Slecht zicht, veel deining, weinig fauna en flora. Er zullen mss andere plaatsen op het eiland zijn waar het mooier duiken is. Snorkelen lijkt me een onmogelijke opgave gezien de zeer wilde oceaan en het woelig water

• roger

Lid
    4 februari 2013 om 09:50

Thx voor de info.Kaapverdië is van mijn lijstje geschrapt.

• Plonzertje

Lid
    6 februari 2013 om 16:39

Roger,

Ik zou Kaapverdië niet onmiddellijk als duikbestemming van je lijstje schrappen. Ik ben eind oktober 2012 naar Sal gegaan en heb daar een 10-tal schitterende duiken gedaan. Zeer veel onderwaterleven en zeer veel variëteit (verschillende soorten murenes, verpleegsterhaaien, bonobo’s, tonijnen, naaktslakken, kreeften en krabben, etc.)! Voor snorkelen is Sal echter niet aangewezen. Heel belangrijk is wel dat je BUITEN het gekende windseizoen (November – Mei) gaat en dat je ook alleen gaat om te duiken, want op de rest van het eiland valt niets te beleven. Vooral Sal staat gekend als één van de topspotten wereldwijd voor wind- en kitesurfen in dat seizoen. Op die momenten is het zeer moeilijk om door de branding te geraken en is de zee zuur ruw (zware transfers op de zodiac). Wij zelf hebben 2 dagen zeer veel wind en golven gehad, waardoor bepaalde duikstekken niet bereikbaar waren en het in- en het uitstappen in de zodiac redelijk avontuurlijk waren.

Groeten
    Pieter

Log in om te reageren.

Oorspronkelijk bericht
0 van 0 berichten Juni 2018
Nu