Duikforum Duikforum Snorkelen Oesterdam

• Oesterdam

ltcdrdata reageerde 7 years, 9 maanden geleden 9 Leden · 10 Berichten
  • Werner

Lid
    7 januari 2013 om 16:53

Ik heb maar één enkel tipje Roger, en dat is dat de oesterdam in de zomermaanden best leuk is om wat te snorkelen (lees er is redelijk wat klein, en soms groter leven te zien)enkele meters uit de kant.

• roger

Lid
    7 januari 2013 om 18:10

Bedankt voor deze tip. Daar ik daar zelf niet aan heb gedacht …

• Luc Dupas

Lid
    7 januari 2013 om 18:52

En ook in de Grevelingen kunt ge op heel veel plaatsen erg leuk snorkelen Roger: Scharendijke Kabbelaar/Haven, Koepeltje, Dreischor, Nieuwe Kerkeweg, enz.

• roger

Lid
    7 januari 2013 om 22:36

Kunnen jullie daar iets meer over schrijven ? Is de zichtbaarheid niet te slecht om daar iets te zien ? Gevaar voor stroming ? Weet ik veel ….

• Baksteen

Lid
    7 januari 2013 om 23:17

Gevaar voor stroming heb je dqar niet direct, maar met de zichtbaarheid moet je uiteraard wat ‘sjans’ hebben, juist gelijk de duikers …

• P’ke

Lid
    8 januari 2013 om 12:29

Uit ervaring weet ik dat het in September / oktober in de Grevelingen redelijk klaar is.

• fpricken

Lid
    8 januari 2013 om 12:51

vorig jaar oktober daar (grevelingen) gesnorkeld, zicht was goed, zelfs een kreeft gezien op 1.5m diepte!

• Steven

Lid
    8 januari 2013 om 13:52

Hey roger,

In de nekker vind je ook veel leven tussen de begroeiing in het ondiep. Lijkt me – ook na zonsondergang! – wel de moeite om eens te proberen.

Groetjes,

S.

• Kefke

Lid
    8 januari 2013 om 15:00

Aan het gemaal van Dreischor is mijn vrouw al enkele malen meegekomen om te snorkelen. Die vlakke ondiepte maakt het de moeite.
    Ook de mosselcultuur van Anna Jacobapolder. Maar dan was het wel bij laag water, zodat je wat meer leven ziet.

• ltcdrdata

Lid
    8 januari 2013 om 15:17

Hoi Roger,

Kan Kefke alleen maar gelijk geven. ’t Gemaal is een prachtige duikstek, ook voor snorkelaars. Voor het zicht moet je wat geluk hebben: het gemaail mag niet gedraaid hebben (bij veel neerslag gebeurt dat meestal), de wind moet goed zitten, en zelfs als het gemaal niet draait of gedraaid heeft is neerslag in de dagen vooraf ook een spelbreker. Het gemaal zelf is het mooiste daar (moet je wel wat voor uitzwemmen), zeker als de zon er op schijnt.

Log in om te reageren.

Oorspronkelijk bericht
0 van 0 berichten Juni 2018
Nu