Duikforum Duikforum Snorkelen forum over snorkelen

• forum over snorkelen

roger reageerde 7 years, 9 maanden geleden 7 Leden · 12 Berichten
  • roger

Lid
    2 januari 2013 om 18:33

Beste vrienden,

Sedert enkele jaren volg ik met veel interesse dit duikforum.
    Ik ben (was) van tijd tot tijd zelfs een zeer actief forumlid.

Zoals jullie hebben kunnen lezen in een eerdere tread van mij, moet ik afscheid nemen van het duiken. Mijn gezondheidstoestand verbiedt mij evenwel niet om in de toekomst mij toe te leggen op snorkelen.

Ik heb op het internet tevergeefs gezocht naar een forum waar, net zoals hier op dit forum, vrienden mekaar kunnen terugvinden, raad geven, ervaringen uitwisselen, van mekaars fouten leren, enz …

Anderzijds lees ik in dit forum dat de jongste tijd verschillende van de leden het duiken hebben moeten stopzetten, hetzij om medische redenen, of om andere redenen.

Ik maak me sterk dat dit een doelgroep is die (zoals ik) in de toekomst zal gaan snorkelen ipv duiken.

Wat is nu mijn vraag:

Is er vraag naar een “snorkelforum”?
    En zo ja: is dit duikforum geïnteresseerd om dit te organiseren. Kan een deel van dit forum worden omgebouwd tot een forum van snorkelaars ? En dit op een manier dat de link met het duikforum blijft bestaan, omdat ik ervan overtuigd ben dat duikers heel veel informatie kunnen doorgeven aan snorkelaars. Onder meer informatie over snorkeltechnieken, maar ook over moooie plaatsen om op vakantie te gaan.

• scubapat

Lid
    3 januari 2013 om 02:19

In principe zou dit moeten kunnen.
    In praktijk zal het wel weer uitdraaien op een oorlog tussen padi- en nelos-snorkelaars… 🙂

• Luc Dupas

Lid
    3 januari 2013 om 09:37

D’er is toch al een subforum “Apnea/vrijduiken” Roger, dat is daar toch perfect voor?
    Of wil je liever een iets apart specifiek om aan de oppervlakte te snorkelen? Dan moet onze webmaster dat maar apart aanmaken en we zien wel wat daar dan in komt.

• roger

Lid
    3 januari 2013 om 15:59

Luc Dupas schreef:
    D’er is toch al een subforum “Apnea/vrijduiken” Roger, dat is daar toch perfect voor?
    Of wil je liever een iets apart specifiek om aan de oppervlakte te snorkelen? Dan moet onze webmaster dat maar apart aanmaken en we zien wel wat daar dan in komt.

Inderdaad Luc, ik denk dat de meeste snorkelaars eerder behoefte hebben aan snorkelen aan de oppervlakte, dan aan apnea-technieken.
    Toen ik als duiker op duikexcursies was, bvb op de daguitstappen in Egypte, heb ik veel snorkelaars op de boot ontmoet, terwijl ik maar één enkele vrijduiker op zo’n excursie ben tegen gekomen. Wat aantoont dat de interessevelden van snorkelaars en duikers mekaar dermate overlappen dat het niet slecht zou zijn dat bvb ook snorkelaars de Do’s en Dont’s op een duikboot leren.

Daarentegen lijkt mij dat vrijduikers een apart interesseveld hebben. Ik denk ook dat apnea-liefhebbers andere trainingsdoelen hebben die het recreatief snorkelen overschreiden. Zij gebruiken ook materiaal dat minder geschikt is om te snorkelen o.a. de typische vinnen.

Wat niet belet dat sommige informatie nuttig is voor de drie doelgroepen: duikers, vrijduikers en snorkelaars.

• Luc Dupas

Lid
    3 januari 2013 om 16:17

Goed argument Roger om Frederik aan te porren om een apart subforum “Snorkelen” aan te maken!

• Webmaster

Beheerder
    3 januari 2013 om 19:15

Nog even geduld, ik zit nog in oostenrijk.
    Als ik terugkom zal ik het aanmaken

• Maverick

Lid
    4 januari 2013 om 00:18

Ja Roger zoals je ziet ”

god (webbie) ziet alles”

je gebeden worden verhoord,

goed je terug te horen (zien)

grtz
    Maverick
    ><(((°<

• Trico Traco

Lid
    4 januari 2013 om 10:29

Daar ik besloten heb dit jaar te stoppen met duiken, vind ik dat een goed idee van Roger.
    Ik verkoop geen materiaal maar smijt binnenkort alles in de vuilbak uitgenomen de snorkeluitrusting.

• roger

Lid
    4 januari 2013 om 15:33

Hartelijke dank allemaal voor de steun.
    Webmaster, als ik iets kan doen om te helpen: just call my name.

• Tribal

Lid
    6 januari 2013 om 01:51

Trico Traco schreef:
    Daar ik besloten heb dit jaar te stoppen met duiken, vind ik dat een goed idee van Roger.
    Ik verkoop geen materiaal maar smijt binnenkort alles in de vuilbak uitgenomen de snorkeluitrusting.

en waar staat dan die vuilbak ? 🙂 🙂

• Webmaster

Beheerder
    6 januari 2013 om 22:26

Voila, De nieuwe snorkel rubriek staat ter beschikking.

Happy snorkling !

• roger

Lid
    6 januari 2013 om 23:16

Hartelijk dank webke!

Log in om te reageren.

Oorspronkelijk bericht
0 van 0 berichten Juni 2018
Nu