Duikforum Duikforum Snorkelen Duikplek Egypte + goed snorkelen

• Duikplek Egypte + goed snorkelen

Nannostomus reageerde 8 years, 2 maanden geleden 11 Leden · 15 Berichten
  • Wimpelvis

Lid
    22 juli 2012 om 17:00

Hallo,
    Ik ben al een paar keer in Egypte geweest, in Hurghada en Hamata om te duiken. Dat was heerlijk. Maar mijn vriend duikt niet. De eerste keer in Hurghada ging hij mee snorkelen. Het was niet erg winderig (wienig golfslag) en hij heeft zich prima vermaakt. Maar de 2e keer in Hamata was er veel golfslag en veel duikplekken lagen nogal diep. Dat viel hem erg tegen.

Wie weet er in Egypte een plek waar het ook voor snorkelen leuk is. Een mooi en rustig huisrif bijvoorbeeld of een plek waarvan je weet dat 8 van de 10 duikplekken ook goed te besnorkelen zijn?

thnx

• Nico D

Lid
    22 juli 2012 om 19:11

Hallo, wij gaan nu voor de 6e maal naar Egypte. Mijn zoon (1* 15j), mijn dochter (12j en gouden dolfijn) en ikzelf (3*)duiken; mijn vrouw niet. Zodoende nemen we steeds een hotel met een duikcenter. De ideale combinatie van duiken en snorkelen is moeilijk te vinden. Een 1e aanrader is Sharm (na mah bay) Daar hadden wij de Reef oasis bleu bay. Het huisrif heet Middle Garden. Zeker ook aan te bevelen is Makadi Bay. Mooie baai met redelijk rif. Nabijgelegen duikplaatsen kort bij een gemakkelijk duiken, ook ideaal om te snorkelen. Wel opletten in Makadi bay welk hotel je neemt. Prima Life zeer slecht, Makadi palace zeer goed.
    groeten

• roger

Lid
    23 juli 2012 om 12:56

Marsa Alam: Braycka Bay

• Steven

Lid
    23 juli 2012 om 14:26

Dag Wimpelvis,

Veel van de duiksites die vanuit Sharm aangedaan worden zijn ook prima om te snorkelen. Afhankelijk van de periode van het jaar zitten er soms zelfs meer snorkelaars dan duikers op de boten. Hoe rustig de zee is hangt een beetje af van de periode. In “onze” winter kan het wat ruwer zijn door de wind. De laatste tijd ga ik het liefst naar Na’ama Bay. Persoonlijk vind ik het eigenlijk wat te druk/toeristisch, maar ik heb er inmiddels vrienden die ik graag eens terugzie. Helnan Marina is een vrij groot hotel met – helaas – veel Russen. Maar ook dat is weer afhankelijk van het seizoen. Verder is het er heel aangenaam. En als je graag eens een stapje in de wereld zet, zit je daar perfect.

Groetjes,

S.

• SVp

Lid
    23 juli 2012 om 17:09

Ga anders eens op safari : op elke duikplaats is er mooi te snorkelen, jij kunt 4 keer per dag duiken, en de romantiek indachtig -zo zijn wij hier op Zoekertjes- kunnen jullie een maximaal aantal uren bij elkaar zijn.

• GDPeter

Lid
    24 juli 2012 om 17:44

Safaga is m.i. een goede oplossing. Op nagenoeg alle duikplaatsen kan er eveneens gesnorkeld worden. Zelfs aan de Salem Express ligt er een rifje waarrond je rustig kunt dobberen terwijl de anderen in en rond het wrak duiken.
    Aan het huisstrand van hotel NEMO staat ’s avonds snorkelen met een duiklamp eveneens garant voor mooie OW-ontdekkingen.

• smoothy

Lid
    24 juli 2012 om 21:56

Hotel lamaya in marsa alam ,prima hotel, mooi en groot huisrif en goed georganiseerde duikschool daar,Coraya divers duits managment, fijne mensen zeer goede vakantie gehad aldaar

• Wimpelvis

Lid
    29 juli 2012 om 15:11

@nico Ik heb inderdaad goede berichten of Makadi Bay gehoord. ik ga de hotels daar eens bekijken, dank je wel.

• Wimpelvis

Lid
    29 juli 2012 om 15:14

@GDPeter
    Ik heb juist ook weer berichten gehoord dat de riffen bij Safaga te diep liggen om te snorkelen?

• Wimpelvis

Lid
    29 juli 2012 om 15:17

Dank allen, ik ga alle suggesties goed uitzoeken 😉
    thnx

• BJ

Lid
    30 juli 2012 om 00:01

Wimpelvis schreef:
    @GDPeter
    Ik heb juist ook weer berichten gehoord dat de riffen bij Safaga te diep liggen om te snorkelen?

Nee hoor, volgens mij goed te doen, toen wij er waren zaten er toch regelmatig snorkelaars mee op de boot. Ras Abu Soma lijkt mij bijvoorbeeld ideaal om te snorkelen.
    Heel content van Nemo Hotel. En geen Russen!
    zie ook reacties op ander topic: http://zoekertjes.duiken.be/topicdetail.aspx?id=292934&f=5&p=

• willem04

Lid
    30 juli 2012 om 03:02

Nico D schreef:
    Hallo, wij gaan nu voor de 6e maal naar Egypte. Mijn zoon (1* 15j), mijn dochter (12j en gouden dolfijn) en ikzelf (3*)duiken; mijn vrouw niet. Zodoende nemen we steeds een hotel met een duikcenter. De ideale combinatie van duiken en snorkelen is moeilijk te vinden. Een 1e aanrader is Sharm (na mah bay) Daar hadden wij de Reef oasis bleu bay. Het huisrif heet Middle Garden. Zeker ook aan te bevelen is Makadi Bay. Mooie baai met redelijk rif. Nabijgelegen duikplaatsen kort bij een gemakkelijk duiken, ook ideaal om te snorkelen. Wel opletten in Makadi bay welk hotel je neemt. Prima Life zeer slecht, Makadi palace zeer goed.
    groeten

Ik weet niet wat je persoonlijke ervaringen zijn met Prima Life, maar ik ga er al de 4 laatste jaren met mijn gezin naartoe om er duiken te combineren met met een gezinsvakantie. het hotel bevalt mij Prima.. .niks op aan te merken…
    Duiken doe ik daar bij Extradivers ,ook Prima want ze bieden 2 duiken aan op een boottrip s’ochtends, dus om +/- 13h00 telkens terug aan het hotel.
    Boeken gebeurd via Skytours Nederland..

• Fame

Lid
    30 juli 2012 om 09:12

Het werd hierboven al vermeld: Brayka Bay in Marsa Alahm. Enkele jaren geleden geweest en ze hadden een zeer mooi huisrif dat tussen de -2 en -5 lag.

• GDPeter

Lid
    30 juli 2012 om 17:09

Zie BJ: vrijwel alle riffen komen tot net onder de zeespiegel; dus erlangs snorkelen is altijd mogelijk. Abu Soma Bay is inderdaad een “druk” bezochte snorkelplaats vanwege toegankelijk vanuit een aanpalend resort. Idem voor de nabij gelegen Tobia Arba of Seven Pillars: 7 koraalzuilen waar je volop rond en tussenin kunt snorkelen (en duiken), mét veel leven!

• Nannostomus

Lid
    30 juli 2012 om 19:39

Zoals hier boven reeds aangeraden : Brayka Bay in Marsa Alam.
    Persoonlijk vind ik de ligging (en het huisrif) veel beter dan het ook vernoemde Lamaya(ook in Marsa Alam).

Log in om te reageren.

Oorspronkelijk bericht
0 van 0 berichten Juni 2018
Nu