Duikforum Duikforum Te koop Fourth Element Proteus Men 5 mm Waterlock System

• Fourth Element Proteus Men 5 mm Waterlock System

Orifice reageerde 8 years, 10 maanden geleden 6 Leden · 22 Berichten
  • SpaceDiver

Lid
    1 februari 2012 om 14:29

Fourth Element Proteus Men 5 mm HydroLock System Advanced Neoprene Wetsuit.
    Nieuwe staat, slechts een 5-tal duiken mee gedaan met dit prachtpak.
    Pak is voor mij wat small, zou moeten passen bij iemand van rond de 1.80m > en rond de 80 kgr. Eens het pak aan kom je er nadien droog uit, anderen die dan nat zijn hebben het koud, en jij niet met dit pak dank zij de HydroLock neopreen kraag ! Je doet eerst het pak aan, en trekt dan de neopreenkraag over je hoofd,net zoals bij een droogpak, dan sluit je het pak met de achterrits. Dit pak zit mooi, dit is een gaaf pak ! Een Must Have eigenlijk wel.
    Jammer genoeg voor mij iets te klein , of eerder ik iets te uitgezet voor dit pak !
    Foto’s staan op
    http://www.2dehands.be/sport-fitness/duiken/duikpakken/fourth-element-proteus-5-mm-112969889.html?plaats=1
    EN ; http://www.fourthelement.com/wet_proteus_diving_wetsuit.php
    Test : http://www.divernet.com/Diving_Gear/diver_tests/158576/wetsuit_fourth_element_proteus.html

Mvg Spacediver

• obiwan

Lid
    4 februari 2012 om 18:35

voor €100 neem ik hem

• SpaceDiver

Lid
    4 februari 2012 om 22:15

Hoi, bedankt voor je bod Obiwan, maar voor 100 € hou ik hem zelf…ik denk dat hij een 300 gekost heeft, en hij is in nieuwstaat. Proberen en ermee duiken en ge zijt verkocht ! 🙂
    Grts, Spacediver .

• obiwan

Lid
    4 februari 2012 om 23:04

Geen probleem, voor € 279 heb ik een nieuw.
    http://www.diveshop.nl/product_info.php?products_id=2504

Zien of de Leo het pak zal kopen, op 2/2/12 acc. maken en direct een bod uitbrengen?

• SpaceDiver

Lid
    5 februari 2012 om 10:55

Obiwan, zien of ze ze op voorraad hebben. Elders zie ik ze voor > 300 en dat is zeker ook wat ik ervoor betaald heb, en dat moet zomer vorig jaar geweest zijn. Dat het een zeer goed pak is , daar vind je genoeg tests over op het net, en ik kan dat alleen maar bevestigen.
    Het is evident, vooral gezien de nieuwstaat, dat ik er graag nog iets van krijg en mijn streefcijfer is daarmee 200. Allicht zou je geen interesse getoond hebben mocht je al niet van voor je bod, even goed rond geinformeerd hebben. Voor mij is het pak wat “gekrompen”.
    Het pak is er nog steeds…misschien wacht het wel op jou ? 🙂
    Grts Spacediver

• obiwan

Lid
    5 februari 2012 om 13:52

spacediver,
    ik “was” geintereseerd. Gezien de wijze van handelen ga ik afhaken. Wanneer zich iemand op 2/2/2012 zich een account aanmaakt om dan mijn bod met €50 te vehogen, als je dan niets kan terug vinden van die gast lijkt het me dat men de prijs omhoog wil halen. Wel dan haak ik af. Ik hoop dat die gast nu zo eerlijk is en het koopt voor €150.
    Ik heb een tijd geleden verschillende dingen gekocht via dit forum en denk dat deze personen kunnen bevestigen dat ik toch wel eerlijk ben. Je doet maar, maar het zal wel zonder mij zijn.
    En op voorraad of niet, dan koop je toch wel een ander pak? Ofwel bestel je het…

Btw, het pak is toch wel al een jaar oud, al enige duiken mee gedaan en dus toch niet zo nieuw.

• Yvan

Lid
    5 februari 2012 om 14:16

obiwan schreef:
    spacediver,
    Wanneer zich iemand op 2/2/2012 zich een account aanmaakt om dan mijn bod met €50 te vehogen, als je dan niets kan terug vinden van die gast lijkt het me dat men de prijs omhoog wil halen. Wel dan haak ik af.

Niet dat ik mij hiermee wil bemoeien maar, als je even rondkijkt op “het net” kan je de persoon direct vinden. Het is een Nederlander, die waarempel nog duikt ook ;o)

Zoals hier reeds verschillende malen is aangehaald, de verkoper wil “steeds” een max prijs en de koper verwacht steeds de min prijs voor het goed. En ergens tussenin, wil wil dat???

Kom je niet tot overeenkomst met de prijs, dan zoek/wacht je verder af.

• SpaceDiver

Lid
    6 februari 2012 om 11:14

Beste Obiwan, of zullen we maar Didier zeggen, het is nooit mijn bedoeling geweest om mijn pakje te koop te zetten en er zo’n hoop discussie over te laten ontstaan.
    Ik vind de “beschuldigingen” aan mijn adres eigenlijk ook helemaal niet netjes.
    Niemand wordt hier vrolijk van. En met zulke recensies zal ik mijn pakje maar moeilijk kwijt raken, dus daar berokken jij mij zelfs schade !
    Maar goed, het pakje is nog steeds te koop. Ik heb geen fotos ervan van in L’Escala, daar dook ik met mijn W1, en ik dook daar trouwens niet alleen.
    Grts Spacediver. 🙂

• obiwan

Lid
    6 februari 2012 om 14:49

Laat me duidelijk zijn dat ik niet twijfel aan je goede bedoelingen, maar het is niet de eerste keer dat een fictief persoon begint te bieden en wanneer het bod hoog ligt dan plots afhaakt. Er zijn dan twee “slachtoffers”. Jij de je pak niet kwijt raakt en de bieders die afhaken omdat de prijs te hoog komt te liggen.

Ik stap niet mee in dergelijk verhaal van opbod. Het lijkt me wel, laat mle zeggen verdacht, dat ik je 100 bied en de dag erna 150 geboden wordt. Dat ze 110 bieden lijkt me normaal, maar dat men ineens 50 hoger gaat.
    Zoals gezegd, men doet maar. Maar ik haak dan wel af. Ik wou nog wel praten over de prijs, maar nu mag die Leo praten.

Yvan, de Leo komt uit belgie, geen tel nr, geen mail, niets, dat staat toch op 2dehands. Tis dus gene hollander.
    Verder ga ik niet meer reageren, anders loopt dit toch maar uit de hand.

• Luc Dupas

Lid
    6 februari 2012 om 16:56

D’er is een “Leo Nijnens” die duikt… en hij komt uit Deurne, in NL weliswaar… Dus niet direct “zomaar” een fictieve persoon he Obiwan. Dat hij geen woonplaats heeft ingevuld en 2dehands.be dan maar aanneemt dat hij uit Belgie komt wil niks zeggen…
    Dus niet zo rap denken dat heel de wereld rond u draait Obiwan en dat zomaar ergens iemand speciaal een profiel aanmaakt en een bod komt doen speciaal om uw prijs omhoog te drijven… 😉

• obiwan

Lid
    6 februari 2012 om 17:28

Dupas,

de wereld draait niet rond mij, daarvoor is mijn persoon iets te klein.
    Maar goed, ik kijk wel ergens anders naar een pak. Zoals gezegd ga ik hier niet in een nodeloze discussie opgaan.
    Daaaaaaaag

• SpaceDiver

Lid
    6 februari 2012 om 20:42

Bedankt voor de support Luc, dit StarWars personnage laat precies moeilijk los, dit is allicht niet de bedoeling van deze site. Duikers zijn verondersteld elkaar te helpen, altijd en overal éénder waar ter wereld. Wij zijn per slot van rekening slechts “earthly” HHhhh.

• obiwan

Lid
    7 februari 2012 om 00:09

Triestig als je enkel kan lachen met iemand zijn nicknam, maar ik had echt niet meer van je verwacht. Als je denkt dat je nu reclame maakt ben je mis.
    Je nickname kan anders ook wel naast de mijne staan hoor space.

Ik denk dat ik toch wel al één en ander gekocht heb via het net en ook via dit forum, oa een jacket van de snelle. Nooit discussie gehad met hem over de prijs. Een computer onlangs, enkel een vraag over de batterij, het antwoord van de verkoper en de koop werd zonder verdere discussie gesloten.
    Ik heb hier nog ergens gelezen dat 1/3 van de nieuwprijs een mooie prijs is in tweedehands.
    Maar aan opbodspelletjes doe ik niet mee. En als je nu denkt van mij op te draaien ben je mis.

Btw, personage is met 1 n.

Al 514 keer gelezen, maar nog niet verkocht. t’ Zal aan de prijs liggen.

• Luc Dupas

Lid
    7 februari 2012 om 03:59

obiwan schreef:
    … met iemand zijn nicknam, maar ik …
    … t’ Zal aan de prijs liggen…
    Btw, personage is met 1 n.

Btw… nicknam is met een e achteraan, en t’ Zal wordt al sinds jaar en dag in correct Nederlands geschreven als ’t Zal… 😉

Didier, joengjoengjoengjoeng toch… Guy stelt een pak te koop op 2dehands.be en meldt dat hier ook nog eens met verwijzing naar die link op 2dehands.be… en dat is een site waar je kan bieden en het is aan de verkoper om dan te beslissen wanneer het bod hoog genoeg is om zijn ding finaal te verkopen, zo werkt dat nu eenmaal. Maar ja, dat geldt natuurlijk niet voor Obiwan, die wordt pissed off als iemand anders een hoger bod “durft” te plaatsen. Tja, if you can’t stand the heat, stay out of the kitchen.

• obiwan

Lid
    7 februari 2012 om 12:04

Luc,

wanneer sommige mensen een kritiek geven reageer je, in onderstaande discussie heb ik je niet gehoord, nochthans geeft men kritiek waardoor het toestel niet dreigt verkocht te raken?

http://zoekertjes.duiken.be/topicdetail.aspx?id=283469&f=1&p=

Laat me er dit aan toevoegen:
    semi-profesioneel of niet. Het is het manneke dat de foto’s schiet, die de kwaliteit grotendeels zal bepalen. Wat ben je met een spiegelreflex, als je noppes kent van fotografie.

Nu volgende, omdat je toch zo goed bezig bent, en in navolging van bovenstaande:
    – droog kom je zeker niet uit dit pak, dat is van de pot gerukt. Het is een zeer goed natpak, maar zeker geen droogpak. Door de seals is er minder watercirculatie, maar dat is het dan.
    – en maar 5 duiken gedaan in egypte?

Ieder heeft zijn mening,en we kunnen dit hier schrijven zonder elkaar de kop in te kloppen. We bedreigen elkaar niet, we verschillen van mening en karakters botsen. Dat is nu éénmaal zo.

• SVp

Lid
    7 februari 2012 om 13:01

Heel erg klein hoor obiwan.
    Van de wijze waarop je dit topic verkloot en dan ook nog Spacediver in een slecht daglicht tracht te stellen krijg ik een vieze smaak in mijn mond.
    Ik ken Guy als een eenvoudig en oprecht man, en jouw ongefundeerde beschuldiging verdient hij niet.
    Dit topic zegt veel meer over jou dan over hem vrees ik …

Webmaster, kan je alles na de inleidende posting niet beter verwijderen ?

• SpaceDiver

Lid
    7 februari 2012 om 13:04

Obiwan, ik ken U noch van haar noch van pluimen, dat geld ook in de omgekeerde zin.
    Wat voor zin heeft dit allemaal ?
    Ik wou toch nog even rechtzetten
    – ik heb duiken gedaan en het waren er niet veel, op een liveaboard in Egypte, waarop ik meerdere pakken meehad, waarbij het mij opviel dat ik er droog uitkwam, uit dit pak, en dat is geen zever ! Dit pak is voor mij met weinig gelijkaardige pakken vergelijkbaar, want inderdaad bij de meeste heb je een flow van water, daarom noemen ze het ook wetsuits.

– Verder 5 duiken ? ik kan het nakijken in mijn logboek, stel nu dat het er nog 7 waren, gaat dat het verschil uitmaken ?

Reden dat ik het wegdoe = dat het gekrompen is, begrijp je ? dat ik wat verdikt ben dus.
    Het pak zou anders absoluut niet wegmogen, maar ik kan zo’n goed pak nu toch ook moeilijk gratis wegschenken, kan ik dat ?.

Er zijn over dit pak genoeg testen te vinden, ik kan ze bijtreden, ik en de baas van Fourth Element die ik persoonlijk ken, Jim Standing, kan dat zeker ook bevestigen. Maar of we onze vriend Didier Obiwan daarmee kunnen overtuigen is een andere zaak !

Evenwel, voor al die andere vrienden duikers, die het toch nog zouden overwegen, wil ik zeggen dat het pak nog steeds te koop is, dat men dit na afspraak kan komen passen, iedereen is welkom (nou ja… :-)…)

Mvg Guy de Spacediver

• Luc Dupas

Lid
    7 februari 2012 om 13:11

obiwan schreef:
    wanneer sommige mensen een kritiek geven reageer je, in onderstaande discussie heb ik je niet gehoord, nochthans geeft men kritiek waardoor het toestel niet dreigt verkocht te raken?

Nu volgende, omdat je toch zo goed bezig bent, en in navolging van bovenstaande:
    – droog kom je zeker niet uit dit pak, dat is van de pot gerukt. Het is een zeer goed natpak, maar zeker geen droogpak. Door de seals is er minder watercirculatie, maar dat is het dan.
    – en maar 5 duiken gedaan in egypte?

Joengjoengjoeng toch, ge snapt het -weeral eens- niet he Didier ??? Opnieuw maakt ge de fundamentele fout van de aanbieder proberen verdacht te maken en voor halve leugenaar uit te maken want ge gelooft niet dat er met dat pak maar 5 duiken of omtrent zou zijn gedaan. En ge gelooft ook niet dat als dit pak als gegoten zit ge d’er zo goed als droog uit zou komen ? Joeng toch, STOP met de verkoper in een slecht daglicht te stellen, en bovenop, als ge het geen goed pak vindt en ge betrouwt het allemaal niet, dan gaat ge daar toch zelf geen bod op doen en u daarna ook nog eens druk zitten maken dat iemand anders daar een hoger bod op uitbrengt. STOP met u hier verder belachelijk te maken he !!!

Wat die andere topic betreft: ik heb echt niet de behoefte om overal op te reageren, en bovendien, in die andere topic ging het 100% over het toestel en is er geen enkel fout woord gevallen over de aanbieder zelf, en het is dat laatste waar ik op reageerde.

• Luc Dupas

Lid
    7 februari 2012 om 13:13

SVp schreef:
    Dit topic zegt veel meer over jou dan over hem vrees ik …
    Webmaster, kan je alles na de inleidende posting niet beter verwijderen ?

Bwah… toch best alles staan zenne SVp… de leerrijke reden geeft ge zelf in de vorige zin aan… 😉

• Yvan

Lid
    7 februari 2012 om 15:31

obiwan schreef:
    Yvan, de Leo komt uit belgie, geen tel nr, geen mail, niets, dat staat toch op 2dehands. Tis dus gene hollander.

Verleden week iets op marktplaats.nl gekocht. Er is geen tel nr en mail adres te vinden. Wreed tevreden van mijn aankoop.
    Maar euh, ben ik nu plots een Nederlander geworden??

• SpaceDiver

Lid
    7 februari 2012 om 17:33

http://watersport.marktplaats.nl/duiken-en-zwemsport/528927827-fourth-element-proteus-men-5-mm-hydrolock-system-dive-suit.html?complete_ad=2

Ik heb het dan maar meteen ook even op marktplaats.nl gezet, zo ziet men hier dat ook dit geen probleem mag zijn.

Grts Guy de Spacediver

• Orifice

Lid
    8 februari 2012 om 15:42

Als je niets zinnig te zeggen hebt, zeg dan niets!

Log in om te reageren.

Oorspronkelijk bericht
0 van 0 berichten Juni 2018
Nu