Duikforum Duikforum Apnea / Vrijduiken Duiker afgevoerd uit zwembad

• Duiker afgevoerd uit zwembad

Stropken reageerde 7 years, 6 maanden geleden 16 Leden · 25 Berichten
  • Steven

Lid
    26 juni 2011 om 18:29
  • Luc Dupas

Lid
    26 juni 2011 om 20:26

Ik ken geen enkele duikclub uit de Leuvense regio (al zeker niet onder de NELOS/CMAS-paraplu) die op zondagmorgen traint in Sportoase !
    99.99% kans dat het helemaal niet om “duikers” en een duikclub/school gaat maar een bende jongeren die gewoon tijdens een zwemsessies met mekaar zaten te wedijveren om zolang mogelijk onderwater te blijven.

• Whacko

Lid
    26 juni 2011 om 20:48

dit kan in principe niet door door een getrainde club zijn, want normaal gezien hou je je collega duikers in het oog met een apneu oefening, indien dit niet het geval is dan ben je niet waardig om jezelf een club te noemen vind in mijn ogen

• Marlin

Lid
    26 juni 2011 om 21:07

“De meeste duikers verlieten het bad zonder problemen, maar toen de redders het zwembad wilden sluiten, zagen ze de jongeman in het ondiepe gedeelte van het bad onder water liggen.”

Mogen we hieronder verstaan dat de jongeman daar reeds enige tijd, bewusteloos, op de bodem lag, ondanks het toezicht?
    We kunnen hier inderdaad veel vragen bij stellen.

Jammer dat het is gebeurd.

• Whacko

Lid
    26 juni 2011 om 21:13

Marlin schreef:

ondanks het toezicht?

dit wil altijd niks zeggen,
    op een apnea oefening houd de instructeur vooral het toezicht, en als ik als redder zelf meedoe hou ik iedereen ook mee in het oog, ook al ben ik boven.

wat er gebeurd is is natuurlijk erg, maar het word weer naar alle kanten geschoven, en ik vind persoonlijk dat de fout bij de leden liggen die mee deden, je laat je collega duikers nooit alleen tijdens een apnea oefening

• Stropken

Lid
    26 juni 2011 om 21:43

Het was dus niet in clubverband,maar vermoedelijk een bende stoerdoende gasten.En als het een bende ‘toeristen’ is zoals ge steeds in de overvolle zwemkommen tegenkomt begrijp ik wel dat de redders niet alles kunnen zien.Schuld ligt regelrecht bij die ‘vrienden’ van die jonge gast!!!

• Whacko

Lid
    26 juni 2011 om 22:01

hier heeft stropken volledig gelijk in,
    ik zie regelmatig van die jongeren in het zwembad, en hier wijs ik deze dan ook op op de gevaren, luisteren doen ze niet altijd, maarja, ze zijn dan gewaarschuwd

dergelijke dingen kunnen gevaarlijk zijn zonder toezicht, en hiervan het bewijs

• Dedjutoch

Lid
    26 juni 2011 om 22:04

Misschien een verplichte oefening voor het brevet solo-diving?
    HLN vertelt wel meer onzin! Niet alleen m.b.t. sportduiken!

• Marc VB

Lid
    27 juni 2011 om 12:44

Als HLN lult dat het een duiker is moeten ze het ook maar terug rechtzetten als het er geen is.
    Weeral slechte reclame voor het duiken in HLN, hebben die gasten van HLN soms watervrees?
    Misschien moeten we ze eens uitnodigen op een training dan weten ze hoe duikclubs werken.

• Anticycloon

Lid
    27 juni 2011 om 13:13

Het Laatste Nieuws… Wat valt er over te zeggen.
    Begrijp niet dat iemand zo’n krant kan lezen.

Als het niveau van de correctheid van hun artikels even hoog is als het niveau van de krant in het algemeen…

• ronny2

Lid
    27 juni 2011 om 13:45

Er is idd geen enkele Leuvense duikclub aan het trainen op zondag
    een rechtzetting in kranten en op TV zou idd niet slecht zijn.

• Cthulhu

Lid
    27 juni 2011 om 14:25

Er staat nergens dat het op zondag was (kon ook op zaterdag zijn, he) en er staat ook nergens dat ze van een duikclub waren: commercieel?

• ciba

Lid
    27 juni 2011 om 14:41

op tv zeggen ze: “een zwemmer”

spreken ze niet van een duiker of duikclub (enkel op het einde wordt er gezegd: jonge duiker, maar denk dat dat uit de context is als jet het volledige fragment hoort)

http://vtm.be/nieuws/binnenland/68449-duiker-kritiek-na-ongeval

• Steven

Lid
    27 juni 2011 om 20:40

Zou het niet kunnen dat er wat schort aan de organisatie van Sportoase? Misschien moeten zij hun bezoekersaantallen wat lager leggen. Of nóg meer redders inschakelen,… Ik ken de Sportoase en het is daar idd soms pokkedruk. Of er nu toeristen komen of niet. Ik denk dat die toeristen evenmin graag hunne maat zien verdrinken.
    Enneuh, een ‘rechtzetting’ in de pers?? Wie dat verwacht, is van een goed jaar!

😉

• Marc VB

Lid
    27 juni 2011 om 22:46

Ik ben van een zeer goe jaar 🙂

• Steven

Lid
    27 juni 2011 om 23:27

Marc VB schreef:
    Ik ben van een zeer goe jaar 🙂

Good luck!

• JurgenP

Lid
    8 juli 2011 om 18:37

Een kleine follow up:

Het gebeurde dus op vrijdag (24/6).
    En de persoon is overleden.

Jurgen

• mmktm

Lid
    15 april 2013 om 21:01

Inderdaad het was een zwemmer … en werd pas na TIEN minuten uit het water gehaald

• scorpiodiver

Lid
    16 april 2013 om 21:00

Amai, deze info weet jij nog na twee jaar?

• Stropken

Lid
    17 april 2013 om 09:42

scorpiodiver schreef:
    Amai, deze info weet jij nog na twee jaar?

k’en peinse dat diene (ge weet wel)….. neu moar pas gevallen es !!!—)))

• Whiteshark

Lid
    17 april 2013 om 15:31

HLN…:-)

• Stropken

Lid
    17 april 2013 om 16:15

Eerder Het Belang van Limbuuuuurg !!!—)))

• mmktm

Lid
    18 april 2013 om 09:34

mmktm schreef:

mmktm schreef:
    Inderdaad het was een zwemmer … en werd pas na TIEN minuten uit het water gehaald

– Wat in de kranten staat moet je niet altijd op ingaan … De mensen spreken te snel, en trekken te snel conclusies …het is niet omdat “de zwemmer” een zwem t-shirt aanhad, dat hij daar al deel uitmaakte van een duikclub, en dat de andere duikers al uit het zwembad waren … Hoe kan men zoiets schrijven ! MAAR dat hij al 10min onder water lag en men hem maar NA 10 MIN uit het water haalden die info geven ze niet !

• SVp

Lid
    18 april 2013 om 19:29

Misschien moeten we gewoon verder doen met dingen van vandaag, en die van 2 jaar geleden laten voor wat ze zijn …

• Stropken

Lid
    18 april 2013 om 20:11

SVp schreef:
    Misschien moeten we gewoon verder doen met dingen van vandaag, en die van 2 jaar geleden laten voor wat ze zijn …

Touché…….

Log in om te reageren.

Oorspronkelijk bericht
0 van 0 berichten Juni 2018
Nu